21 דצמבר 2015 | מייקל קסי
כיצד נגרום לכך שהעולם ימשיך לפתח חדשנות טכנולוגית מתמדת?

מאז ימי המהפכה התעשייתית, ההיווצרות והשגשוג של טכנולוגיית המידע (IT) נחשבים לאחד הפיתוחים החשובים ביותר של המין האנושי. כדי שה-IT ימשיך להתפתח ולהשפיע על העולם, דרוש זרם בלתי פוסק של טכנולוגיות חדשות המתבססות על חדשנות ויזמות. חייב להיות זרם יציב של אנשים אשר ימשיג רעיונות פורצי דרך, יפתח אותם למוצרים ושירותים שמישים ויקים עסק ממשי אשר יניע את המוצרים והשירותים הללו לכל פינה בעולם.

מאז ימי המהפכה התעשייתית, ההיווצרות והשגשוג של טכנולוגיית המידע (IT) נחשבים לאחד הפיתוחים החשובים ביותר של המין האנושי. כדי שה-IT ימשיך להתפתח ולהשפיע על העולם, דרוש זרם בלתי פוסק של טכנולוגיות חדשות המתבססות על חדשנות ויזמות. חייב להיות זרם יציב של אנשים אשר ימשיג רעיונות פורצי דרך, יפתח אותם למוצרים ושירותים שמישים ויקים עסק ממשי אשר יניע את המוצרים והשירותים הללו לכל פינה בעולם.

 

בשורות הבאות אסקור כמה מן המרכיבים החשובים ביותר על מנת שחברות ויחידים ברחבי העולם ימשיכו להמציא וליזום רעיונות חדשים ופורצי דרך.

 

 

האתגרים הגדולים בתחום היזמות הטכנולוגית

היי-טק הינו תחום שבו הדברים משתנים במהירות רבה. מה שהיה באופנה בשנה שעברה, יכול להפוך למיושן השנה. כשם שהממציאים עובדים בטירוף כדי לפתח מוצר חדש ולהפוך אותו לפופולרי, בו בזמן הם מוכרחים להבין מדוע הפתרון שלהם עובד עבור הלקוחות. ברגע שהם יבינו זאת, הם מוכרחים למצוא דרך מהירה לקדם את ההמצאה שלהם, ולא לשכוח לחשוב קדימה ולנסות ולפתח את המוצר מעבר לצורתו הנוכחית. ללא היסודות הללו, הפתרון שלהם יהפוך לסטטי. אם הם לא יהיו בתנועה אפילו למספר חודשים, קיים סיכוי גדול שמישהו אחר ישיג אותם וישנה לחלוטין את התוכניות שהיו להם.  

 

 

ה-DNA של יזם מוצלח

יזם מצליח מוכרח להיות בעל יכולת לאתגר את הסטטוס-קוו ובו בזמן לפעול לפי החוקים. יזמות לא יכולה להתקיים אם האדם פועל בקביעות לפי החוקים; אך מצד שני, אם האדם מאתגר כל דבר בחייו, סביר להניח שהוא יבזבז את זמנו וכוחותיו בניסיון להמציא מחדש את הקיים. חשוב ללמד את היזמים המתחילים להגיע אל האיזון הנכון בין שני הכוחות הללו.  

 

 

לקיחת סיכון: מרכיב חיוני ליזמות מוצלחת?

הערכת סיכונים הוא היבט חשוב מאוד בתחום היזמות. כדי לאפשר לחברה לצמוח בטווח הרחוק, היזם מוכרח לקבל החלטות – ולהעריך את הסיכון – כמעט מידי יום ביומו. הדבר שיזמים נוטים לשכוח לפעמים הוא, שחוסר עשייה גם הוא סיכון בפני עצמו. לעיתים קרובות, אנשים מתעכבים יותר מידי על הסיכונים הכרוכים בעשיית מעשה, וזאת בזמן שהם נכשלים להבין כי הסיכון של חוסר עשייה עלול להיות גדול יותר.

כפי שאני רואה זאת, היזם יכול לקחת את הסיכון שבייצור אב-טיפוס של המוצר שלו ובזבוז הזמן והמשאבים במקרה של כישלון ההשקעה. או שהוא יכול לבחור שלא לפעול ולהסתכן בפספוס ההזדמנות של הקמת חברה מוצלחת. 

 

 

חלוקת הזמן של יזם טכנולוגי טוב בשלבי המיזם השונים

ניצול יעיל של זמן צריך להיות בראש סדר העדיפויות של כל יזם. זמנו של היזם צריך להיות מוקדש לשני דברים: הדברים החשובים ביותר לקידום העסק או הדברים שהיזם נהנה לעשות. הבעיה היא בכך, שלפעמים שני הדברים הללו לא הולכים יד ביד. בשלבי היזמות הראשונים, המשאבים מצומצמים והיזמים לעיתים צריכים להקדיש את הזמן על מנת ללמוד ולעבוד על הדברים שהם פחות מנוסים בהם. לדוגמא, יזמים שהיו לפני כן מהנדסים, כעת מוכרחים להיאבק עם עניינים כספיים וחוקיים. בד בבד עם פיתוח החברה, היזמים יצטרכו לשנות את המודל התפעולי שלהם לכזה שיאפשר להם להרכיב צוות טוב של אנשים. כל צוות שכזה יתמחה בתחום אחר ויאפשר לחברי הצוות לנהל את זמנם בצורה יעילה. הדבר חשוב בגלל שאנשים עושים את עבודתם על הצד הטוב יותר כאשר הם עושים את הדברים שהם אוהבים.

 

 

המלצות לדור החדש של היזמים הטכנולוגיים

כדי להשאיר חותם בתחום מסוים, יזם מוכרח להיות בעל רמה מסוימת של ידע או מומחיות בתחום זה. ידע או מומחיות אלה יכולים להגיע מזמנו וניסיונו כמשתמש-קצה או כעובד פנימי בתחום. זהו דבר נדיר – עד בלתי אפשרי – עבור מישהו להקים עסק מצליח בתחום שבו הוא מבין מעט מאוד. לכן, אם אתם צעירים שעובדים בעבודה יציבה, מקבלים משכורת טובה, ועדיין משתוקקים להקים חברה משלכם – חכו להזדמנות המתאימה, וכשזו תגיע, לכו עם תחושת הבטן שלכם. אם צברתם מספיק ניסיון בתחום, יש סיכוי רב יותר שתצליחו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.