23 דצמבר 2015 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית: HAC - מרכז היזמות הטכנולוגי של עיריית הרצליה

HAC- מרכז היזמות הטכנולוגי של עיריית הרצליה, הוא האקסלרטור האורבני והמוניציפלי הראשון בישראל. האקסלרטור, יוזמה מלאה ובלעדית של עיריית הרצליה, מעניק תכנית מנטורשיפ איכותית מלאה ל- 3 חודשים, גישה לדטאבייס העירוני, הזדמנות להוציא לפועל POC או פיילוט ראשון ואף מייצר קשר בין סטארטאפים לעירייה כלקוח.

 

השבוע בקהילה ישראלית, אנחנו בעיר החזון וההגשמה – הרצליה, הקרויה על שמו של אחד מראשוני היזמים הציוניים.  

תאיר קובלסקי, מנהלת HAC– מרכז היזמות הטכנולוגי של עיריית הרצליה, סיפרה לנו על הקהילה שלהם.

 

 

הקהילה שלנו

 

HAC- מרכז היזמות הטכנולוגי של עיריית הרצליה, הוא האקסלרטור האורבני והמוניציפלי הראשון בישראל.

האקסלרטור, יוזמה מלאה ובלעדית של עיריית הרצליה, מעניק תכנית מנטורשיפ איכותית מלאה ל- 3 חודשים, גישה לדטאבייס העירוני, הזדמנות להוציא לפועל POC או פיילוט ראשון ואף מייצר קשר בין סטארטאפים לעירייה כלקוח.

 

הסטארטאפים נבחרים לפי הפוטנציאל של HAC לעזור להם באמצעות הכלים המקצועיים של האקסלרטור ושל העירייה. התכנית הינה פרו-בונו, ומטרתה היא לקדם סטארטאפים בשלב המוצר וליצור מפגש וחיבור בין סטארטאפים לעירייה ולקהילות, מוסדות ועסקים בעיר.

בנוסף לאלו, באקסלרטור נעשה שימוש בקשר הערים התאומות של הרצליה לטובת שיתופי פעולה בינלאומיים עבור הסטארטאפים.

 

הועד המייעץ של HAC כולל את אדן שוחט, שותף בקרן הון סיכון Aleph; ליאת אהרונסון, שהקימה וניהלה את תכנית ZELL במרכז הבינתחומי וכיום משקיעה שותפה בקרן Marker; מאיה כץ, סגנית ראש העיר הרצליה; ליעד רובין משקיע מ Kaedan Capital; עמירם מל משקיע מ Afterdox; ויורן בר, יזם תושב העיר.

 

האקסלרטור מתמקד בחדשנות אורבנית, טכנולוגיות אזרחיות, האינטרנט של הדברים, קהילות חכמות, חיי קהילה בעיר, ומסתיים באירוע "דמו דיי" הצגה בפני משקיעים.

 

בדצמבר 2015 , נחתמה, עם לייפציג גרמניה, תכנית חילופי סטארטאפים בין מרכזי ההאצה בשתי הערים לאורך חודש, הממומן על ידי הרשויות.

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

 

הבסיס שלנו הוא הרצליה. לראשונה נפתחה קהילת פרו-בונו בעיר. יצרנו מודל ייחודי, תחת ורטיקל ייחודי, ראשון בארץ. העיריה מקדמת את המרכז בשם החדשנות, תרומה לקהילת היזמות בישראל, ובמטרה להיטיב עם תושבי העיר, ולייעל שירותים ותקשורת, תוך פתיחת כל היכולות והדלתות העומדות לרשותה.

 

 

הייחוד בקהילה שלנו

 

HAC הוא אקסלרטור שמתמקד בתחומים שקשה למצוא עבורם תכנית ייעודית, מבלי להיבלע בשלל הטרנדים. אנחנו מעניקים גישה למקורות שקשה מאוד להגיע אליהם מבחוץ וחוסכים זמן יקר מאוד ליזמים שלנו וגם ליזמים מחוץ לתכנית.

הקהילה שלנו הוקמה ללא מטרות רווח ואנחנו נותנים בית ליזמים מכל הארץ (מראש פינה ועד אילת).

בעצם מה שקרה זה ש- HAC יצר נישה, שהיום עיריות רבות בארץ ובעולם רוצות לאמץ. יצרנו הזדמנות לחדשנות וליזמות במקום מאיים והוכחנו שהקונספט יעיל ועובד.

 

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

 

כמנהלת האקסלרטור יש לי הזדמנות מדהימה להכיר כל הזמן יזמים חדשים, אנשים חכמים, שאפשר ללמוד מניסיונם ולהעניק להם מניסיוני.

יש מערכת יחסים מדהימה בין קהילות, מנטורים, יזמים, תכניות וחברות באקו-סיסטם הישראלי, שהוא יחיד ומיוחד וזה תענוג צרוף להיות חלק ממערכת ש"נותנת בחזרה" כעקרון קיומי.

 

 

קהילה מפרגנת לקהילה

 

ללא ספק קהילת 8200, בהובלתו של גיא קצוביץ, המכונה! קהילה שעובדת חזק, מאפשרת ליזמים רבים מעבר לתכנית שלהם ללמוד ולרכוש כלים וידע. המיקוד שלהם בורטיקל החברתי הוא פקטור מעניין ומרשים.

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

 

בתוך שבועיים נצא לגיוס המחזור החדש של HAC. כדאי לעקוב אחרי עדכונים כדי לא לפספס את ההזדמנות להתקבל לתכנית, יהיו לנו בקרוב חדשות מעניינות ושווה להיות מעודכנים.

במקביל יש אצלנו פעם בחודש מיטאפ פתוח לקהילה, כמו ביום ראשון הקרוב (27.12.15),  על איך גורמים לבלוגרים ועיתונאים לסקר את הסטארטאפ שלכם?עם כתב הטכנולוגיה והבלוגר אורי אליאבייב.

 

 

שמרו על קשר

 

בעמוד הפייסבוק שלנו: https://www.facebook.com/herzliyaacceleratorcenter/

קבוצת המיטאפ: http://www.meetup.com/Herzliya-Accelerator-Center-Meetup/

ואני תמיד זמינה ליזמים במייל, בכל שאלה ובקשה [email protected] 

בדצמבר 2015, נחתמה עם לייפציג גרמניה, תכנית חילופי סטארטאפים בין מרכזי ההאצה בשתי הערים לאורך חודש, הממומן על ידי הרשויות.
בדצמבר 2015, נחתמה עם לייפציג גרמניה, תכנית חילופי סטארטאפים בין מרכזי ההאצה בשתי הערים לאורך חודש, הממומן על ידי הרשויות.
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.