צולם באירוע גמר יזמות 2015
1 ינואר 2016 | מערכת StartIsrael
סופ"ש חברתי - פרויקט אקוטק עמותת מחשבה טובה

עמותת מחשבה טובה הוקמה בשנת 2003 על ידי אנשי חינוך והיי-טק במטרה לגשר על פערים חברתיים באמצעות הנגשה של טכנולוגיה. פרויקט הדגל של מחשבה טובה בתחום הנוער הוא פרויקט אקוטק, במסגרתו מקבלים בני נוער בסיכון הכשרה טכנולוגית בתחום טכנאות המחשבים או בבניית אתרים בפלטפורמת WIX ושיווק בעידן הדיגיטלי.

מי אנחנו

עמותת מחשבה טובה הוקמה בשנת 2003 על ידי אנשי חינוך והיי-טק במטרה לגשר על פערים חברתיים באמצעות הנגשה של טכנולוגיה.

 

 

מה אנחנו עושים

העמותה מפעילה מרכזי מחשבים טכנולוגיים חינוכיים הפרושים ברחבי הארץ ומופעלים על-ידי אנשי חינוך וצוות של מדריכים. בכל מרכז מוצעים לאוכלוסייה מגוון רחב של הכשרות טכנולוגיות מקצועיות שנועדו להקנות למשתתפים ביטחון עצמי, כלים וידע. העמותה פועלת עם 4 אוכלוסיות מרכזיות: ילדים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך המופנים לעמותה על-ידי שירותי הרווחה, בני ובנות נוער המוגדים בסיכון ומופנים לעמותה על-ידי החטיבות העירוניות לקידום נוער ומחלקות הרווחה, מבוגרים המעוניינים להשתלב בשוק העבודה או לשדרג את התעסוקה שלהן ואנשים עם מוגבלות או צרכים מיוחדים.

פרויקט הדגל של מחשבה טובה בתחום הנוער הוא פרויקט אקוטק, במסגרתו מקבלים בני נוער בסיכון הכשרה טכנולוגית בתחום טכנאות המחשבים (כולל הסמכה כטכנאי PC באקדמיה של Cisco) או בבניית אתרים בפלטפורמת WIX ושיווק בעידן הדיגיטלי.

 

 

עד כה השתתפו בתוכנית מעל ל-500 בני נוער ובמסגרתו הצעירים השתתפו גם בהתמחות מעשית במסגרתה הם תיקנו מעל ל-1,000 מחשבים ותרמו אותם למשפחות נזקקות.

בנוסף להכשרה הטכנולוגית, משתתפים בני הנוער בתכנית NFTE ליזמות עסקית לנוער המופעלת בארץ על ידי ג'וינט אשלים ושותפי NFTE בישראל. במסגרת התכנית מפתחים בני הנוער מיזמים וטכנולוגיים חדשים ובונים להם תכניות עסקיות ושיווקיות, אותן הם מציגים בפני צוות שופטים.

ב-13.1.16 יתקיים אירוע היזמות השנתי בו חושפים בני הנוער לראשונה את המיזמים אותם הם מפתחים. האירוע יתקיים בשיתוף עם אקסלרטור AtoBe בעזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה.

 

 

הערך מוסף שלנו

העצמת בני נוער על ידי הפיכתם מנתרמים לתורמים! בחופשת הקיץ מתמחים בני הנוער בתחום אותו למדו ותורמים חזרה לקהילה - על ידי תיקון מחשבים ותרומתם לקהילה או על ידי בניית אתרי אינטרנט לעסקים מקומיים או ארגונים חברתיים.

 

התקנת מחשבים בבית הספר "בן צבי" ברמלה

 

 

שורת הרווח החברתי/קהילתי שלנו

העצמת בני נוער בסיכון והכשרתם בכלים טכנולוגיים לצורך יצירת תמונת עתיד טובה יותר עבורם.

 

 

במה אנחנו הכי גאים

מדבכאן – צוות נערים מקבוצת אקוטק לוד 2014 שבמסגרת תכנית היזמות פיתחו תכנית עסקית למדבקה שמוצמדת לאביזרים שונים וניתן לאתרה באמצעות אפליקציה שמותקנת בנייד. הנערים נסעו לייצג את ישראל בתחרות העולמית של NFTEבשנה שעברה. סרט שנעשה על-ידי הבמאית יפעת קידר על התהליך המופלא שעברו – startup  לוד –  ישודר בשבועות הקרובים בערוץ הראשון (פרומו).

 

 

אנחנו לא דורכים במקום

אנחנו כל הזמן עובדים במרץ על פיתוח תכנים טכנולוגיים חדשים ורלוונטיים שיתווספו לפרויקט. בנוסף בימים אלו עובדים על בניית תוכנית המשך לבוגרי הפרויקט.

 

 

מי הם שחקני הנשמה שתורמים להצלחה שלנו

התוכנית פועלת מזה 6 שנים בתמיכת הקרן לפיתוח שירותים לילדים ובני נוער בסיכון במוסד לביטוח לאומי ובשיתוף פעולה עם גופים מוניציפליים, בתי ספר וכפרי נוער, עמותות ועשרות חברות עסקיות כגון בזק, מארוול, סאנדיסק, וויקס, אינטל, מייקרוסופט, סיסקו ועוד.

וכמובן מתנדבי הפרויקט, צוות המדריכים והעמותה שתורמים רבות להצלחת הפרויקט!

 

 

 

מי מתאים לשחק אצלנו בנבחרת

נערים ונערות בסיכון או בפריפריה, בעלי עניין בטכנולוגיה ומוכנות להשקיע ולהגיע פעמיים בשבוע אחרי הלימודים ללימודים מהנים אך אינטנסיביים.

 

 

האליפות בשבילנו היא...

להעצים את הנערים והנערות המשתתפים הפרויקט ולחזק את האמונה שלהם בעצמם. לתת להם כלים טכנולוגיים שישמשו אותם בעתיד, בשילוב בצבא ובעולם ההייטק.

 

 

ככה שומרים אתנו על קשר

הדס לחמן, מנהלת תחום נוער [email protected]

באתר העמותה: www.mtova.org.il

ובדף הפייסבוק שלנו www.facebook.com/mtova.org.il

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.