3 ינואר 2016 | מערכת
כל מה שרציתם לדעת על IT ולא העזתם לשאול

טכנולוגיית מידע (IT) מייצגת את השימוש בטכנולוגיות מחשוב לצורך ניהול ועיבוד מידע. תחומי העיסוק כוללים ניהול, אחסון, עיבוד, הגנה והעברה של מידע ומומחים העוסקים בתחום הם חלק בלתי נפרד מהענף.

טכנולוגיית IT היא כיום מונח שרווח בהקשרים עסקיים וארגוניים. הסיבה לכך היא שמדובר על תחום רחב הכולל בתוכו שורה ארוכה של מקצועות. מבחינה לשונית, המונח IT הוא ראשי תיבות של טכנולוגיית מידע. הטכנולוגיה מתייחסת בעיקר לשימוש במחשוב ותקשורת לצורך ניהול ועיבוד מידע והיא כוללת את כל האמצעים הרלוונטיים. בין היתר, הטכנולוגיה מייצגת לא רק מחשבים אלא גם טלפון וטלוויזיה.

מומחי IT עוסקים בשימוש בחומרה, בתוכנה של מחשבים ובתקשורת מחשבים כדי לנהל את המידע בצורות שונות. הניהול כולל אחסון, עיבוד, הגנה והעברה של מידע בצורה מאובטחת ועל פי צרכים ספציפיים. בנוסף, יש מקצועות מעשיים הקשורים במערכות מחשבים ותקשורת שמהווים חלק מענף טכנולוגיית המידע.

 

 

נושאי לימוד ומסלולי הכשרה

אפשר לדעת הרבה על IT דרך סקירת נושא הלימוד במסלולי ההכשרה השונים. מי שלומד ניהול מערכות מידע במסגרת קורס הסבה או תואר ראשון, נחשף לשיטות מחקר בניהול, עיצוב ממשקי משתמש וגישות ומתודות ניהוליות. נושאי הלימוד גם כוללים מבוא למיקרו ומקרו כלכלה, הסקה סטטיסטית והתנהגות ארגונית. הקורסים נחשבים מעניינים מאוד כי הם נוגעים בכל התחומים של טכנולוגיות המידע הפופולאריות. מעבר לכך, בקורס לומדים הסטודנטים על עיצוב מערכות מידע, מבוא לתקשורת נתונים וניהול ידע במערכות ארגוניות קטנות וגדולות.

מטרת ההכשרה היא להכין את בוגרי הקורסים להשתלבות בשוק העבודה. IT הוא תחום מבוקש כמעט בכל ארגון ועסק, לרבות מוסדות ציבוריים. בוגרי תכניות הלימודים יכולים לקבל יתרון יחסי ולהשתלב בתעשיות עתירות ידע. בין התפקידים המוצעים לבוגרי התכנית ניתן למצוא פיתוח תוכנה, פיתוח ותחזוקת מערכות מידע, בקרת איכות ושיפור תהליכים ארגוניים וכלכליים באמצעות שכלול מערכות המידע הקיימות.

 

 

הדור הבא של טכנולוגיית המידע

מי שעוסק בתחום של IT יודע שאי אפשר לקפוא על השמרים. כמעט מדי יום מתווספות טכנולוגיות חדשות שתומכות בטכנולוגיית המידע הקיימת ואף משנות אותה. טכנולוגיית מידע מייצגת מבחינה מסוימת כל פתרון מעשי המשמש לצרכי מידע. עם זאת, השימוש במונחי IT בימינו מתייחס לטכנולוגיות אלקטרוניות. המשמעות היא שכל מכשיר אלקטרוני חדש דורש התאמה שונה של טכנולוגיית מידע.

במאה ה-21 משתמשים בטכנולוגיית מידע כדי לתת מענה לצרכים העסקיים של ארגונים, ולא רק לצורך עיבוד המידע העומד בפני עצמו. אפשר לראות את השינוי בניהול תהליכים עסקיים, בלמידה משולבת מחשב, בלמידה מקוונת ובתחומי חקר במדעי החברה. בנוסף, כמעט כל עסק מחובר לאינטרנט ולכן קריירה בתחום ה-IT מתאימה לכל מי שכבר יש לו ידע טכני במחשבים, או מעוניין לבצע הסבה מקצועית ספציפית.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.