7 ינואר 2016 | אלירן דורון
האם העסק שלכם מוכן לשנת 2016?

משנה לשנה משתנות מגמות השיווק, וכל בעלי עסק ומנהלי שיווק אשר מעוניינים למנף את העסק, נדרשים להתאים מחדש את מערך השיווק של החברה. אז מה השתנה בעולם השיווק בשנת 2015, ואילו מגמות צפויות להתחזק בשנת 2016? על כך במאמר הבא

משנה לשנה משתנות מגמות השיווק, וכל בעלי עסק ומנהלי שיווק אשר מעוניינים למנף את העסק, נדרשים להתאים מחדש את מערך השיווק של החברה.

בשנים האחרונות עידן הדיגיטל הפך לפלטפורמה המובילה עבור מרבית העסקים (בעיקר העסקים הקטנים). חלה צמיחה בכמות העסקים שמפרסמים עצמם ברשת: בעוד בשנת 2014 נמצא כי רק 6.35% מהעסקים פרסמו עצמם באמצעות אתר אינטרנט, בשנת 2015 נבנו למעלה מ-50,000 אתרי אינטרנט חדשים.

 

 

מה השתנה בשנת 2015?

שנת 2015 שינתה חלק מחוקי המשחק בעולם השיווק:

 

1. תוכן:

פלטפורמות לשיווק באמצעות תוכן כמו OutBrain ו-Taboola זכו להצלחה רבה, אשר אפשרה לבעלי עסקים רבים להציג את השירותים שלהם באמצעות כתבות מקצועיות המופיעות בפורטלים מובילים ורלוונטיים לתחומם.
בעולם ה-SEO, מנוע החיפוש של Google החל להקנות חשיבות רבה לתוכן מקצועי ולהתעלם מתוכן שנועד למטרות קידום בלבד. הצפיפות האופטימלית למילות מפתח בתוכן כיום עומדת על 2.5% בלבד, בשונה משנה שעברה בה המליצו על 4%.
בנוסף, Google הציגה את המערכת המתקדמת RankBrain שנועדה לשפר את הרלוונטיות של האתרים המוצגים בפני הלקוחות השונים בכך שהיא למעשה לומדת את הביטויים "המעוותים" של הגולשים.

 

 

2. מובייל:

אחוזי הגלישה באמצעות המכשירים הסלולריים גברו על אחוזי הגלישה באמצעות המחשב, בחלק מהפלטפורמות השונות. בתחילת השנה Google הודיעה על עדכון המובייל, באופן שמאלץ את בעלי האתרים להתאים את אתר האינטרנט שלהם לגלישה דרך המכשירים הניידים. אתרי אינטרנט שלא התאימו עצמם למכשירים ניידים ספגו פגיעה קשה בתוצאות הקידום.

 

 

3. נגישות אתרים:

מזה שנים שמזהירים את בעלי האתרים מפני קנסות במידה ואתרי האינטרנט לא יהיו נגישים בפני כבדי ראייה. Google הודיעה במהלך השנה שאתרי האינטרנט שאינם נגישים עבור כבדי ראייה יפגעו בדירוג.

 

 

4. Facebook:

מי שהספיד את הרשת החברתית Facebook וחזה דעיכה בשנים האחרונות, טעה ובגדול. חברת Facebook הגדילה את הכנסותיה בצורה משמעותית בשנת 2015 והחלה לפרסם סרטונים ברשת החברתית. אחוזי החשיפה של הפוסטים בעמודים העסקיים ירדו בצורה משמעותית, במטרה לעודד את בעלי העסקים לממן את הפוסטים בעמודים העסקיים: אם עד לפני שנתיים פוסטים הגיעו בממוצע לתפוצה של 10%-20% מכמות העוקבים אחר העמוד, הרי שהיום במרבית העמודים מתקשים להגיע לתפוצה של 5% בדרך האורגנית.

 

 

5. Instagram:

הרשת החברתית הפופולרית פתחה בחודשים האחרונים את אפשרויות הפרסום בפני המותגים השונים. דרך מערכת הפרסום של Facebook ניתן לפרסם ברשת Instagram. עד כה זכו הפרסומים להצלחה גדולה בעיקר ברשתות האופנה, סוכנויות התיירות והמסעדות ברחבי העולם. מחירי הפרסום ברשת עדיין נמוכים וצפויים לעלות בחודשים הקרובים.

 

 

6. Google Plus החדש:

מסתבר שחברת Google לא מוותרת על חלום הרשת החברתית שלה. רשת Google Plus עברה שינוי משמעותי במיוחד, שמתבטא בעיקר בעיצוב חדש ומודרני. אנו ממליצים לבעלי האתרים לשלב את הפעילות בגוגל פלוס בתהליך הקידום. נראה כי במהלך שנת 2016 גם הקידום הממומן יכנס לרשת החברתית. תוכלו לנהל את העמודים העסקיים שלכם ברשתות החברתיות באמצעות Hootsuite.

 

 

 

מה צפוי לנו בשנת 2016?

 

1. תוצאות לוקאליות:

Google משכללת משנה לשנה את התוצאות הלוקאליות ומציגה תוצאות רלוונטיות עבור הגולשים באזור. שירות Google Places( שהפך לGoogle My Business), צבר תאוצה בארה"ב בשנה האחרונה, ובחלק מהתוצאות האורגניות בתחומים השונים התוצאות הראשונות הן לוקאליות. אנו ממליצים לשים דגש על הביקורות בעמודי הGoogle Plus השונים.

 

 

2. תוכן מקצועי:

ביל גייטס חזה לפני מספר שנים כי "התוכן הוא המלך". הדרישה לתוכן איכותי מחייבת את בעלי העסקים להביע את עצמם בכתב, ולייצר תכנים מקצועיים מתחומם. השימוש בחברות תוכן חיצוניות, שנעשה עד כה במרבית החברות, צריך להיבחן בקפידה בשנה החדשה.

 

 

3. תוכן עם עלילה ותכנים אפיזודיים:

על מנת ליצור מעורבות בעמודים העסקיים שלכם ולהחזיר גולשים לאתר האינטרנט שלכם, עליכם למצוא דרך אינטראקטיבית למשוך את הגולשים. בשנת 2016 היצירתיות עשויה להוביל אתכם להצלחה. תכנים אפיזודיים זכו להצלחה רבה בישראל (דוגמת "ניר וגלי"), וחברות האנימציה יוכלו בהחלט לסייע לכם לשמר את קהל הלקוחות שלכם ולהפוך את הפרסומים לוויראליים.

 

 

4. קישורים:

קישורים הם חלק בלתי נפרד מעולם ה-SEO אשר רבים חזו שייעלמו מהעולם. איכות הקישורים והרלוונטיות שלהם שודרגה בשנים האחרונות ונראה כי הקישורים עדיין יהוו תפקיד מרכזי בעולם הקידום.

 

 

5. התחרות בעולם ה-SEO הולכת והופכת קשה משנה לשנה:

התחרות בתחום ה-SEO הופכת לקשה משנה לשנה בשל מגוון רחב של אלמנטים. מחצית מהגולשים אינם עוברים לעמוד השני בתוצאות החיפוש וכ-30% מהם אינם גוללים מטה בתוצאות העמוד הראשון. בחלק מהביטויים גוגל החלה להציב 4 תוצאות ממומנות בראש העמוד על חשבון התוצאות האורגניות. מומלץ להיזהר מחברות אשר מציעות קידום במאות שקלים, ולבחון את תחרותיות המילים (באמצעות תוכנות כמו Zefo) לפני קבלת הצעת המחיר.

 

 

6. חוויית המשתמש:

החברות הגדולות השקיעו הון רב ביצירת חוויית משתמש, אך מרבית בעלי העסקים הקטנים רואים בתבניות הבנאליות פתרון אטרקטיבי במיוחד. חוויית המשתמש משפיעה באופן ישיר על אחוזי המכירה (בעיקר בחנויות הווירטואליות) ומומלץ להשקיע בנושא העיצוב וההנעה לפעולה.

 

 

7. וידאו:

פרסומי הווידאו זכו בשנה האחרונה לחשיפה גבוהה במיוחד. באמצעות ווידאו תוכלו להניע את הגולשים לפעולה. מגוון רחב של תוכנות מאפשרות לבעלי עסקים ליצור ווידאו ישירות מהמכשיר הנייד שלהן, ומחירי סרטוני התדמית היום מתאימים לכל כיס. מומלץ להשקיע בסרטוני וידאו ולהפוך את הפרסומים לוויראליים.

 

 

8. מנוע חיפוש ברשת Facebook:

אחרי ההצלחה הגדולה בחדירה לשוק הווידאו, פייסבוק הודיעה בחודש אוקטובר על השקת מנוע החיפוש Search FYI. הנתונים בארה"ב מצביעים על כך שמדי יום מתבצעים כ-1.5 מיליארד חיפושים ברשת פייסבוק. באמצעות ממשק חדש של תוצאות חיפוש, שמאפשר לגולשים לנתב את החיפוש על פי מספר קטגוריות והשלמת מילות החיפוש, נראה כי לGoogle הולכת להיות תחרות גדולה בשנת 2016.

 

 

9. שינוי גישה בעולם השיווק:

המושג (ROI (Return Of Investment שהחדירה Google בשיטת הPPC - חייב להיות המוטו של כל מנהל שיווק. המטרה היא לצאת מגישת ה"הוצאה" ולעבור לשיטת ה"רווח". רשתות האופנה הבינו מזמן שעל מנת להרוויח עליהן להשקיע סכומים גבוהים בפרסום ברשת המדיה ולמרביתן זה עובד מצוין.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.