17 ינואר 2016 | אדם קאלינן
איך חברות של מוצרים קטנים יכולות לנהל את תהליך המשלוח בצורה אוטומטית

כשבונים עסק חדש, לפחות אחד כזה שמתעתד לשלוח מוצר פיזי, נושא הטיפול בהזמנות ובמשלוח נעשה חשוב ביותר. צריך לקחת בחשבון עוד דברים בנוסף לאריזה והדפסת הכתובת למשלוח, כמו למשל: גדלים משתנים של אריזות, באיזה חומר נשתמש על מנת למלא את החלל באריזה כדי שהמוצר לא ייפגם, וחשוב יותר - איך מתקשרים עם הלקוחות כדי לקבוע אופן ומועד למשלוח.

כשבונים עסק חדש, לפחות אחד כזה שמתעתד לשלוח מוצר פיזי, נושא הטיפול בהזמנות ובמשלוח נעשה חשוב ביותר. צריך לקחת בחשבון עוד דברים בנוסף לאריזה והדפסת הכתובת למשלוח, כמו למשל: גדלים משתנים של אריזות, באיזה חומר נשתמש על מנת למלא את החלל באריזה כדי שהמוצר לא ייפגם, וחשוב יותר - איך מתקשרים עם הלקוחות כדי לקבוע אופן ומועד למשלוח.

 

אם יש לך את האפשרות שההזמנות יבוצעו על ידי חברת לוגיסטיקה חיצונית המבצעות גם את האריזה, אזי כנראה שרוב הבעיות כבר מאחוריך. אבל אם החברה שלך לא מספיק גדולה על מנת להצדיק תשלום לחברה חיצונית, תצטרכו לעבוד על אוטומציה של כל תהליך ההזמנה והמשלוח.

 

החדשות הטובות הן שיש כמה אופציות, רובן נגישות ויכולות לספק פתרונות טובים לנהל מערך משלוחים עם כמה שפחות כאב ראש.

 

 

האם לפנות מיד מההתחלה לחברה חיצונית?

כתבתי רבות על אוטומציה, ובפרט על השימוש בחברות חיצוניות לביצוע מטלות על מנת למנוע ממך את הצורך לנהל עובדים, אבל טיפול בהזמנות ושילוח דורש הסבר טיפה יותר מפורט. כאשר החברה עדיין בשלבים מוקדמים, כלומר פחות מ-500 הזמנות לשבוע, הרעיון להשתמש במרכז לוגיסטי חיצוני מוצלח פחות.

ישנן כמה סיבות לכך: בתור התחלה, אין לך צורך מספיק גדול בשביל לגרום לחברה החיצונית "להתרגש", ולכן אין לך שום יתרון. בשלב מוקדם בעסקים מומלץ לא לוותר על שליטה ופיקוח על התהליך הכה חשוב של חווית הלקוח, ולוודא שזה נעשה בצורה הטובה ביותר וללא הוצאות מיותרות במידת האפשר.

הנקודה האחרונה, עם דגש על דיוק, חיונית בגלל שאם החברה החיצונית עושה טעות, כמו למשל לשלוח את המוצר הלא נכון לאנשים הלא נכונים או לאבד 20 אחוז מהמלאי (שני דברים שקרו לנו ב-BottleKeeper עם חברת המשלוחים הראשונה שלנו), זה הרבה יותר כואב מכיוון שאין לך את המלאי ההכרחי לפצות על זה.

 

 

פיקוח על התהליך בשלבים מוקדמים

במקום לקחת סיכון ולייצר הוצאות נוספות, מומלץ לטפל בהזמנות ובמשלוח בצורה ידנית ולהשתמש בטכנולוגיה על מנת לעשות זאת פשוט ככל האפשר – לפחות עד שתגיעו למשלוחים רבים יותר, ואז חברת משלוחים חיצונית בהחלט נשמעת כמו רעיון הגיוני.

ישנן כמה תוכנות שילוח זמינות שמיועדות לבצע משלוחים מהזמנות שבוצעו על ידי פלטפורמת המסחר שלך בצורה פשוטה. מתחילים בכך שיוצרים חשבון ב- Stamps.com, פעולה שאורכת רק כמה דקות ונותנת לך את האפשרות להשתמש באופצית משלוח מהיר ולא יקר – מתחילים במחלקה ראשונה ועוברים על רשימת העדיפויות והמחירים.

ברגע שזה מסודר, המשיכו ל-Shipstation.com, שהיא פלטפורמה לא יקרה אשר תחבר אתכם לחברות שמנהלות עגלות קניה אלקטרוניות, ויספקו לך כלים לתהליך המכירה. Shipstation היא למעשה חברת בת של Stamps, אז הדברים עובדים בצורה טובה.

 

 

 

שימוש באוטומציה

אחת מהאופציות שכדאי לשים לב אליה ב-Shipstation היא האוטומציה שתאפשר לך ליצור תבניות להזמנות. שוב, זה יסתנכרן בצורה אוטומטית עם עגלת הקניות, כך שניתן להגדיר בדיוק איך ההזמנה תתנהל.

תחשבו בכיוון של גודל אריזות, משקלים, ספקי משלוח ואפשרויות קבועות מראש. ברגע שהאוטומציה מוגדרת, ההזמנות יגיעו למערכת וכל מה שישאר לך לעשות זה ללחוץ על "הדפס" – ואז כל תוויות המשלוח יהיו מודפסות ומוכנות לשימוש.

יש המון אפשרויות עיצוב ב-Shipstation, אז נצל את תקופת הניסיון ושירות הלקוחות הטוב של האתר, ושחק קצת עם המערכת כדי להבין מה הכוונה באוטומציה, איך זה מרגיש, והאם זה באמת יכול לחסוך לך הרבה זמן יקר בעסק.

תגובות

1. ניר | 21 ינואר 2016

אפשר בבקשה לקבל שם לדוג' של חברת לוגיסטיקה חיצונית שפועלת בארה"ב ?


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.