15 ינואר 2016 | מערכת StartIsrael
סופ"ש חברתי - אורחים לשבת

אורחים לשבת הוא מיזם שהקימו קבוצה של חבר'ה מירושלים ונהריה, אשר מטרתו להפגיש אנשים באופן בלתי אמצעי, בסביבה נוחה ומתאימה להם, כשהפלטפורמה למפגשים אלו היא ארוחות שבת. המיזם החל את דרכו בפייסבוק ולאחרונה הושק האתר החדש, אשר מאפשר לכל מי שרוצה לארח ולהתארח לקחת חלק בפרויקט.

מי אנחנו

אנחנו קבוצה של חבר'ה מירושלים ונהריה (עובדים בשלט רחוק), צעירים/סטודנטים/סטארטאפיסטים לעת מצוא. הקבוצה שלנו כוללת את שני האחים יבנה ויחדיו, את דניאל חבר מהצבא שעלה מדרום אפריקה, ואת חגי, מתכנת שגר בנהריה אותו מצאנו דרך הפייסבוק - נותן עבודה מדהימה אך היום לא נפגש פיזית עם יתר חברי הצוות...

 

 

מה אנחנו עושים

אנחנו מפגישים אנשים בסביבה נוחה ומתאימה להם, כשהפלטפורמה למפגשים אלו היא ארוחות שבת. הרעיון הוא פשוט: הארוחות מתקיימות גם ככה - אנשים רוצים להיפגש ולהכיר אנשים בסביבתם - הוספה של מספר קטן של אורחים לארוחה שמתקיימת בין כה היא בדרך כלל פשוטה.

 

 

הערך מוסף שלנו

השילוב בין עשיית כיף לעשיית טוב. התחלנו כפרויקט אירוח קשישים, אך מעולם לא תפסנו את עצמנו כפרויקט צדקה ולא היינו כזה בשום צורה. אנחנו פה בשביל הכיף והמפגשים, על הדרך זה גם מתבטא בחלק מהמקרים בעזרה לאנשים שצריכים אותה. אנחנו מאמינים בכל מקרה שהשילוב של לעשות כיף ולעשות טוב מגדיל את היכולת להפוך לפרויקט משמעותי ומשפיע - בכל העולם.

 

 

שורת הרווח החברתי/קהילתי/מקומי שלנו

אנחנו מצליחים להפגיש בין אנשים בסביבה הקרובה שלהם: קשישים, עולים חדשים, משפחות חד-הוריות, חיילים בודדים ועוד. וכמובן - 'סתם' אנשים שרוצים להכיר אנשים חדשים.

 

 

במה אנחנו הכי גאים

ב-2,000 אירוחים שהתקיימו עד היום, הרוב בירושלים אבל היו עוד ברחבי הארץ ואפילו אירוחים בודדים בחו"ל. כל האירוחים הללו התאפשרו בזכות מתנדבים, שתיאמו את האירוח ובאמצעות העמוד שלנו וקבוצת הפייסבוק שלנו.

אנחנו גם גאים במגוון האנושי שהצטרף אלינו. כיום רשומים באתר אנשים ממגוון זרמים וסגנונות: מבוגרים וצעירים, דתיים וחילונים, ותיקים ועולים חדשים, יהודים וערבים – המכנה המשותף לכולם הוא הרצון להיפגש באופן בלתי אמצעי.

אנחנו מאמינים שלמפגשים הבלתי אמצעיים האלה - לארוחת ערב רגילה וביתית - יש פוטנציאל עצום.

 

 

 

בתמונה: אחת הארוחות הראשונות ב'אורחים לשבת' - סטודנטיות למשפטים, משפחת קאוצ'סרפרים מגרמניה וזוג שנון וחד לאללה, בני 86 ו-93 - הוא מרצה למיקרוביולוגיה בבית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית בפנסיה והיא יו"ר אגודת ישראל-גרמניה (בהווה).

 

 

אנחנו לא דורכים במקום ועובדים במרץ על השלב הבא

במשך שנתיים אורחים לשבת היה פרויקט שהתבסס על תיאום על ידי מתנדבים ועמוד פייסבוק. לפני שבועיים השקנו את האתר החדש של אורחים לשבת שמאפשר לכל אחד להרשם כאורח, או מארח או גם וגם, ולהגדיר את הצרכים וההעדפות שלו: כשר או לא, שומר שבת או לא, נגישות, שפה ועוד. כשמחפשים מארחים, האתר מבצע התאמה באופן אוטומטי, כך שפניות נעשות כשיש התאמה מלאה בין צרכי והעדפות שני הצדדים - המארח והאורח. כעת אחרי השקת האתר בעברית, אנחנו עובדים על השקת הגרסה באנגלית, שתהפוך אותנו לרלוונטיים לעולים חדשים בארץ ולקהילות בכל רחבי העולם.

 

 

מי הם שחקני הנשמה שתורמים להצלחה שלנו

בתחילת הדרך היתה לנו קבוצה של 20 מתנדבים שתיאמו את האירוח. היקף ההתעסקות גרם לנו להבין מהר מאוד שנהיה חייבים לפתח פלטפורמה שתאפשר קשר ישיר בין האורחים למארחים, בלי צורך בתיווך שלנו. הצוות שלנו כיום מורכב מ-4 חבר'ה, אבל הלב שלנו, מה שמאפשר לנו לקרות ומצדיק את הקיום שלנו, זו קהילה של אלפי אנשים ברחבי הארץ ששותפים לדרך שלנו כבר שנתיים.

 

 

מי מתאים לשחק אצלנו בנבחרת

אנשים שאוהבים אנשים ובאים עם כל הלב.

 

 

האליפות בשבילנו

אנחנו מכוונים להיות הפלטפורמה שתאפשר לכל אחד למצוא מארחים או אורחים לשבת, בכל מקום בארץ ובחו"ל, סוג של אירוח תפור לפי המידות של כל אחד ואחת: מה שצריך, איך שצריך, איך שנוח ומתאים לכל אחד.

 

 

שמרו על קשר:

אפשר (וכדאי) להרשם כאורחים, מארחים או גם וגם, באתר שלנו: https://shabbatguests.com

אפשר גם לעשות לנו לייק בעמוד הפייסבוק של אורחים לשבת ולהישאר מעודכנים וגם להצטרף לקבוצה שלנו בפייסבוק.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.