21 ינואר 2016 | ראול וארשנייה
5 עלויות נסתרות בפיתוח אפליקציה

האם הגעת לשלב שבו יש לך רעיון על הנייר, ופשוט בא לך כבר להוציא אותו לפועל – לפתח ולהשיק את האפליקציה שלך? אם כן, אזי השאלה הרלוונטית ביותר עבורך כרגע היא איך לבחור את השותף הנכון לפיתוח, וכמה יעלה לפתח את המוצר. מאמר זה מתייחס אל האלמנטים הקריטיים אשר ישפיעו על עלות פיתוח האפליקציה, כדי לעזור לך לקבל החלטה מודעת.

האם הגעת לשלב שבו יש לך רעיון על הנייר, ופשוט בא לך כבר להוציא אותו לפועל – לפתח ולהשיק את האפליקציה שלך? אם כן, אזי השאלה הרלוונטית ביותר עבורך כרגע היא איך לבחור את השותף הנכון לפיתוח, וכמה יעלה לפתח את המוצר. אם כבר עשית מחקר כלשהו בשוק, בטח הבנת שבתעשייה הזאת המחירים גמישים ביותר ויכולים לנוע בין 15,000$ - 500,000$ עבור פיתוח גרסה ראשונית של אפליקציה.

 

 

אז איך ממשיכים מכאן?

במשך חמשת השנים האחרונות, עזרתי לסטארטאפים וליזמים לבנות מעל 150 אפליקציות ואתרים על פלטפורמות שונות. למדתי המון על איך למצוא את המפתח הנכון, ובמחיר הנכון, ורשמתי את האלמנטים הקריטיים אשר ישפיעו על עלות פיתוח האפליקציה, כדי לעזור לך לקבל החלטה מודעת.

כמה נקודות לשים לב אליהן לפני שנמשיך הלאה: בנייה ופיתוח של אפליקציה עסקית רצינית דורשת צוות ולא פרילנסר, היכן שהסיכונים גדולים הרבה יותר. אם תכננת להעסיק פרילנסר, אזי מאמר זה הוא לא בשבילך. שנית, אין דבר כזה אפליקציה איכותית שמפותחת במהירות ובזול.

 

 

1.    סדרי העדיפויות או המטרה שלך

דרך אחת לבחור בין שותפים לתהליך הפיתוח, היא לפשט את סדרי העדיפויות או המטרות שלך, ולהניח הכל על השולחן בצורה ברורה. לחשוף את כל הקלפים ולהעריך מה באמת חשוב בשלב הראשון.

האם הייתם מקריבים את העיצוב וחווית המשתמש בשביל אפליקציה עם פונקציונאליות שתעזור לוודא את היתכנות רעיון? התוצאה תהיה אולי כמה באגים ובעיות בתהליך בחלק מהמקרים, אבל זה יעזור לך להרגיש את השוק עם מוצר מתפקד שיסייע לבדוק את השטח בצורה מהירה ולא יקרה.

לעומת זאת, אם היית בונה מתחרה לטינדר, או אפליקציה לפי דרישה, משתמשים של אפליקציות בקטגוריות אלו כבר חוו התנסות מוצלחת ביותר, ויצפו מהאפליקציה שלך ללא פחות מכך. אפשר להשיג גרסה ראשונה של המוצר הכוללת תמיכת backend בפחות מ 15,000$ כמו שהוזכר לעיל. השלב הבא יעלה בסביבות 25,000$ תלוי ברמת המורכבות הנדרשת.

 

 

2.    איכות המשאבים

בתעשיית פיתוח התוכנה, אתם מקבלים בדיוק מה ששילמתם עבורו. העלות הגדולה ביותר בפיתוח אפליקציית מובייל זו העלות של העבודה בפועל, או המשאבים הנדרשים על מנת להתחיל להזיז דברים. איכות משאבים, במיוחד בתעשיית התוכנה, בעלת קשר ישיר למחיר. הסיבה לכך היא שהדרישה למפתחים איכותיים גדולה בהרבה מההיצע, ומפתח טוב לפעמים משתכר מעל הממוצע בכדי להישאר אצל מעסיקו הנוכחי.

מה שמשפיע כמובן באופן ישיר על איכות האפליקציה שהצוות הזה יפתח עבורך. כאשר שתי חברות מציעות מחיר עם הפרש של יותר מ 50%, כנראה שתדעו למה לצפות.

חזרו לנקודה הראשונה, ובידקו מה חשוב לכם כרגע.

 

 

3.    מקומי לעומת בינלאומי

מפתחים בשווקים מפותחים כמעט תמיד יהיו יקרים יותר מאשר כאלו בשווקים מתפתחים – לא מדובר כאן במדע טילים. זה נדיר למצוא מפתח במחיר של 150$ לשעה בהודו, בדיוק כשם שזה נדיר למצוא מפתח שמרוויח 12$ לשעה בארה"ב.

ההחלטה האם הפיתוח שלך יעשה בארצות הברית או בהודו תהיה רלוונטית בעתיד. מפתחי תוכנה היו ויהיו יעד למיקור חוץ, בעיקר בגלל שתי סיבות: זמינות של משאבים איכותיים ורבים ועלות נמוכה. לדוגמא, רבות מהתוכנות של Apple שמשמשות אותך ב Macbook מפותחות ומתוחזקות בהודו.

 

 

4.    תשתית

אחד מהדברים הגדולים אשר מוסיף עלות לבניית האפליקציה אינו בהכרח פיצ'ר כזה או אחר, אלא התשתית הנדרשת לבנות אותו. לדוגמא, ממשק שפותח על ידי חברת צד שלישי אינו נמצא בשליטת המפתח ודורש רשיון שימוש שיכול לעלות את המחיר באופן דרמטי. כמו כן, יש את עניין מאגר המידע (באפליקציה עצמה או במאגר נתונים) והשיטה שבה ינוהל, אשר יכולים להשפיע רבות בהתאם לרמת הסיבוכיות הנדרשת.

אם אתם צופים שימוש מרובה באפליקציה, יכולת ההרחבה צריכה להיות מתוכננת ברמת הבסיס – לא באפליקציה, אבל ב-backend. בהתבסס על המורכבות של האפליקציה, ההשפעה של זה משתנה ולכן משפיעה על העלויות. אלו רק חלק מהאלמנטים הקריטיים שדורשים תחזוקה ותכנון של מומחה.

 

 

5.    הערכה או הבנת הפרויקט

לרוב זהו משתנה אשר לא תמיד מופיע ב-frontend, אבל הוא משפיע בהחלט על העלויות של בניית האפליקציה.

האם המפתח שלך, או בעלי המניות אשר בקשר איתך, באמת מבינים מהצד שלהם את הדרישות עד לפרטים הנחוצים? בדרך כלל, דברים רבים נשארים בגדר הנחות, ואם הם לא מוסברים או מובאים לדיון בשלבים התחלתיים, הם יכולים לגרום בעיות רבות בשלבים מתקדמים, וכתוצאה מכך, עלולים להגדיל את ההוצאות כבר בחצי הדרך ולפגוע ביחסים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.