31 ינואר 2016 | אמיר ברזילאי
הצדדים הנסתרים של ניהול סטארטאפ מצליח: כל הטיפים לניהול נכון

סטארטאפיסטים רבים משקיעים באופן טבעי את מרבית זמנם ומרצם באינקובציה של דבר חדש - מוצר או שרות. לא אחת, אספקטים תפעוליים נדחקים לקרן זוית. הנהלת חשבונות וניהול פיננסי הם לא פעם חלק מאותם היבטים שלא זוכים לתשומת לב. יחד עם זאת, חוסר התייחסות ראויה לאספקטים הפיננסיים של הסטארטאפ, חדשני ויצירתי ככל שיהיה, יכול להוות מכשול לא פשוט בדרך להצלחה המיוחלת.

 

מרבית הסיכויים שאם אתם מעורבים בסטארטאפ אתם חלק מצוות קטן. משמעות הדבר היא שאתם חווים מחסור תמידי וברור בזמן.

סטארטאפיסטים רבים משקיעים באופן טבעי את מרבית זמנם ומרצם באינקובציה של דבר חדש - מוצר או שרות. לא אחת, אספקטים תפעוליים נדחקים לקרן זוית. הנהלת חשבונות וניהול פיננסי הם לא פעם חלק מאותם היבטים שלא זוכים לתשומת לב.

 

יחד עם זאת, חוסר התייחסות ראויה לאספקטים הפיננסיים של הסטארטאפ, חדשני ויצירתי ככל שיהיה, יכול להוות מכשול לא פשוט בדרך להצלחה המיוחלת.

 

 

ניהול הכנסות

 

בשונה משנות האלפיים העליזות, המודל העסקי של סטארטאפים רבים מבוסס על הכנסות ולא רק על צבירת משתמשים. בהיותנו מדינה קטנה, המודל העסקי של מרבית הסטארטאפים הוא גלובלי, וככזה, מצריך הגעה ללקוחות מחוץ לגבולות ישראל. לכן, שליחת חשבוניות והמתנה להמחאה בדואר היא אופציה לא מיטבית. שימוש במערכת אינטרנטית להפקת חשבוניות עם אינטגרציה לסליקת אשראי ו/או פייפאל, יאפשרו ייצור של אוטומציה מלאה של כל תהליך הגביה וניהול צד ההכנסות של העסק.

 

בגין כל עסקת תשלום בפייפאל או סליקת אשראי, תופק חשבונית מס קבלה או קבלה באופן אוטומטי, תשלח ללקוח במייל עם חתימה דיגיטלית ויתרת הלקוח תתעדכן בהתאם.

 

 

ניהול זמן

 

חלק מהמערכות להפקת חשבוניות כוללות גם מודול לניהול זמן. במידה והסטארטאפ שלכם כולל גם מתן שרותים, מודול לניהול זמן הוא חובה, מאחר ויש בו את היכולת להקל עליכם לעקוב אחר זמן העבודה ולהבטיח שקיפות מול לקוחותיכם. בלחיצת כפתור תוכלו להמיר את כל שעות העבודה שהצוות השקיע בלקוח לחשבונית. הלקוח יקבל פירוט מדוייק ומפורט ואתם תהנו מכך, כי לא תהיה אף לא דקה אחת שלא חייבתם עבורה. כאמור זמן הוא המשאב הכי יקר בשלבי החיים הראשוניים של כל מיזם.

 

 

מעקב אחר הוצאות

 

בעוד שאת ההתנהלות מול רשויות המס בנושא תשלומי והחזרי מע"מ מומלץ להשאיר לרואה החשבון של הסטארטאפ, בכל עסק שהוא, ובטח בפעילות רוויה הוצאות כמו סטארטאפ, חובה לעקוב אחר ההוצאות בצורה שיטתית.

חיבור של  הכנסות, זמן (קרי, שעות עבודה של חברי הצוות) והוצאות,  יאפשר לכם לנהל את פעילויות השונות בסטארטאפ כמרכזי רווח והפסד. הסתכלות כזו יש בה כדי לעזור לכם לזהות את אזורי הפעילות עם הפוטנציאל הגדול יותר ואף לעזור בהתכוננות אסטרטגית מדויקת יותר.

 

 

הנהלת חשבונות
 

הפעילות השוטפת בעסק, דורשת מדי חודש (במרבית מהמקרים) העברת נתונים מדויקים לרו"ח או יועץ מס, לטובת המשך טיפול ודיווח לרשויות.

במרבית מהמקרים תקשורת זו יכולה להיות למעמסה שלא לצורך עבור הסטארטאפ, שכן היא מצריכה ממנו להעביר את כלל המסמכים החשבונאיים שנוצרו בעסק לתקופת הדיווח, ובמידה וישנם פערים - לאתרם ולתקנם.

שימוש במערכת אינטרנטית לניהול חשבונות העסק בעלת ממשק לרו"ח, יכולה להוות נכס של ממש בכל הנוגע לתקשורת הפיננסית של העסק עם הרו"ח. מערכת מסוג זה מאפשרת לרו"ח גישה עצמאית לחשבון העסק, צפיה בנתונים ובדוחות, ושליפה של קובץ נתוני הנהלת-החשבונות שאותו ניתן לקלוט בתוכנת הנהלת-החשבונות שלו, כך שגם זמן ההקלדה של הרו"ח נחסך.

כזכור, זמן בחיי סטארטאפ הוא משאב חיוני מאין כמוהו, ובמקרה זה ניתן לחסוך ממנו הן בצד של הסטארטאפ והן בצד של רואה-החשבון.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.