10 פברואר 2016 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - SigmaLabs

השבוע בקהילה ישראלית - SigmaLabs, הממוקמת באחת הנקודות הגבוהות ביותר באזור הבורסה ברמת גן. ערן בילסקי, מ- SigmaLabs, סיפר לנו על הקהילה שלהם ועל המודל הייחודי שלה.

 

השבוע בקהילה ישראלית - SigmaLabs, הממוקמת באחת הנקודות הגבוהות ביותר באזור הבורסה ברמת גן. ערן בילסקי, מ- SigmaLabs, סיפר לנו על הקהילה שלהם ועל המודל הייחודי שלה.

 

 

הקהילה שלנו

 

SigmaLabs הינו אקסלרטור שבנוי במודל של Pay It Forward והחזון שלנו הוא להוות בית חם לכל היזמים המתחילים באקו-סיסטם הישראלי.

אז מה זה Pay It Forward ? – בסוף תקופת האקסלרציה לכל חברה ניתנת הבחירה האם לתרום אחוזים מהון המניות שלה חזרה לאקסלרטור כאות תודה על העזרה שניתנה להם. וכך אם חברה תתרום חזרה לSigmaLabs אחוזים ויום יבוא והיא תגיע להנפקה/לאקזיט, התמורה מהמכירה תזרום חזרה לאקסלרטור ותושקע ביזמים הבאים. מעבר לכך אנו מציעים מודל חניכה ייחודי שבו יזמנים מנוסים ש"עשו את זה כבר" מלווים את החברה כל שבוע ומוודאים שהיא בכיוון הנכון, במהירות הנכונה וחשוב מכל – שהיזמים המתחילים לא חוזרים על הטעויות של היזמים המנוסים. התקווה שלנו היא שביום מן הימים חלק מהחבר'ה שעוברים בתכנית כיזמים יחזרו כמנטורים ובכך בעצם נסגור מעגל של By Founders, For Founders שבו יזמים תומכים ביזמים גם בהשקעה פיננסית וגם ב Know-How.

 

 

צוות Entrée Capital עם שגריר ארה"ב בישראל דן שיפרו. מימין לשאמל – דן שפירו, עמית פרי, ערן בילסקי, אבי אייל

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

 

האקסלרטור כרגע יושב במגדל משה אביב ברמת גן והחזון שלנו הינו לפתוח עוד סניף בצפון לקראת סוף 2016. במיקום הראשון במרכז הארץ, בחרנו על מנת שהמקום יהווה מרכז כובד להמשך הפיתוח של האקסלרטור בארץ ובעולם. אנחנו רואים בפיתוח הפריפריה כמשימה ציונית, בד בבד עם ההיגיון ה"עסקי" שבהנגשת שירותי פרימיום לקהל יעד שכרגע איננו מקבל את האפשרויות שהיזמים במרכז מקבלים. בתל אביב יש עשרות קהילות שמרכזות מדי שבוע את מיטב המוחות והניסיון היזמי במדינת ישראל, בצפון הארץ יש מעט תכניות אשר מנגישות ליזמים המקומיים (ולא חסרים יזמים באוכלוסייה של 2.4 מ' איש שגרה במחוזות חיפה והצפון) את התכנים, התמיכה, והחניכה שיש במרכז.

כחלק מהחזון שלנו בעתיד אנחנו גם רוצים לפתוח עוד מיקומים בלונדון ובניו יורק על מנת לעזור ליזמים הישראלים ב"נחיתה רכה" כאשר הם מגיעים לשוק היעד שלהם, וכל הפלטפורמה הזו תשאב את הכוח שלה מהסניף הראשי במרכז הארץ.

 

 

הייחוד בקהילה שלנו

 

לכל קהילה יש את הייחודיות שלה והValue- שהיא באה לתת לעולם ולשם כך היא נוצרה – אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם תכניות אחרות ואף ממליצים אחד לשני על יזמים מצוינים שכדאי לאמץ, בסופו של דבר המטרה של רוב הקהילות הינה זהה: לעזור ליזמים להצליח, נקודה.

הייחוד שלנו, בתמצות: 

 

א. תכנית מימון אופציונלית, לחלק מהחברות שישתתפו באקסלרטור תוצע תכנית אקוויטי (מבוססת הישגים) – היזמים יכולים להחליט אם לקבל או לדחות את ההצעה. המשמעות היא שכל יזם יכול לבוא, לשבת בחינם במשרדים שלנו, להשתמש בכל ההטבות והידע שאנחנו יודעים לתת ובסיום התכנית להמשיך בדרכו –no strings attached.

 

ב. חניכה אישית: כל חברה מוצמדת למנכ"ל של סטארטאפ בהווה או בעבר שהוביל את החברה שלו לתוצאות מוצלחות -הנפקה, אקזיט וכו'. המנטור הזה מלווה את החברה ברמה שבועית בתקופת האקסלרציה (רשימה חלקית של המנטורים: עידו יבלונקה, עמרי מורן, אבי אייל, דיוויד ג'קסון).

 

 

 

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

 

להיות קהילת יזמות בקהילה היזמית מספר אחת בעולם זה דבר נהדר. אנו מרגישים שלמרות שאנו פועלים ב"סטארט-אפ ניישן", עדיין יש הרבה עבודה לעשות והיום המשימה היא העברת הידע והמתכון להצלחה מהיזמים המנוסים שכבר עשו את זה, הלאה ליזמים הצעירים שבאים רעבים לתעשייה. כך בעצם נצליח לשמר את היתרון היחסי שלנו כמדינה ואולי אפילו להתחיל להצמיח עוד כמה חברות ענק שיעסיקו אלפי ישראלים ויביאו לנו הרבה כבוד בזירה הגלובאלית.

 

אבי אייל יושב עם הסטארטאפים של המחזור הראשון

 

 

 

קהילה מפרגנת לקהילה

 

מפרגנים להרבה...

Yahoo Israel תחת פיקודם של עידו יבלונקה ולינת וגר -  זו פשוט חברה מדהימה שיצרה פה קהילה ישראלית עם כוח אדם נפלא שמבינה את הערך של השקעה לטווח הארוך, לא פעם עידו הפך חצי עולם כדי לעזור לחברה ישראלית לעבוד עם Yahoo בחו"ל ואני אישית ראיתי את לינת עושה טלפונים ב 01:00 (היא אמא ל-3, הצעיר מביניהם בן 4 חודשים!!!) ליזמים כדי לתת להם צ'אנס לעשות משהו משמעותי ולעזור לסטארטאפ שלהם לצעוד קדימה. עידו ולינת נחושים להוסיף ערך לקהילה וזו זכות גדולה לעבוד לצדם.

The Junction עושים עבודה מדהימה (בניצוחו של אמיר גלמן המוכשר). 8200 הינם אבן שואבת לכל הקהילות הישראליות ואין על גיא קצוביץ'. מוישי ואברימי מקמא-טק מובילים את שילובם של החרדים בהייטק בצורה מעוררת השתאות.

פודקאסט "השבוע" של איתן לויט ודייויד כץ הוא אחד המדיומים להעברת מידע הכי מדויק שנתקלתי בו בעולם היזמות, גם בעברית וגם באנגלית – חובה לכל אדם באקו סיסטם להקשיב לכמה פרקים לפחות.

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

 

המשימה שלנו כארגון הינה פשוטה: "לעשות כל מה שנדרש על מנת לעזור ליזמים שלנו להצליח". פועל יוצא של זה הן הפעילויות שאנחנו מארגנים לחברות שלנו, בין אם אלו שולחנות עגולים עם אדן שוחט, הרצאה על Product Market Fit של דיוויד ג'קסון, פאנל של טעויות IP נפוצות עם GKH ועוד. אני ממליץ בחום לעקוב גם בפייסבוק וגם בבלוג שלנו כדי לראות, להתרשם ובעיקר ללמוד מאנשים סופר מוכשרים.

 

 

שמרו על קשר

 

זו המשימה הקלה בתבל:

Facebook - https://www.facebook.com/SigmaLabsAccelerator

Twitter – https://twitter.com/SigmaLabsAccel

LinkedIn - Here

Email - [email protected]

2nd Email- [email protected]

Newsletter- http://eepurl.com/bwQgYT

 

 

תגובות

1. עו"ד יריב קדם | 27 אפריל 2016

מה לגבי הפאן המשפטי?

אשמח להשתלב ולהיות חלק מהצוות המלווה את היזמים.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.