14 פברואר 2016 | אדם קאלינן
5 דברים שכל יזם צריך להשקיע בהם

יש פעמים בהם כל יזם צריך להשקיע, על אף שלא בהכרח יקבל החזר משמעותי של התשואה, כדי להפיק החזרים אישיים ומקצועיים שילכו הרבה מעבר לשווקים פיננסיים ציבוריים. בואו נסתכל על חמש הזדמנויות העומדות בפניכם להשקיע את הזמן בבריאות ובשפיות שלכם, שללא ספק תהיינה להם השפעה אדירה על העסק שלכם.

כולנו יודעים מה המונח "השקעה" מייצג: לרוב זה כולל לקחת כמות מסוימת של כסף ולקנות מניות או אגרות חוב של קרן אינדקס (index fund) או חברה פרטית או ציבורית. אבל יש פעמים בהם כל יזם צריך להשקיע, על אף שלא בהכרח יקבל החזר משמעותי של התשואה, כדי להפיק החזרים אישיים ומקצועיים שילכו הרבה מעבר לשווקים פיננסיים ציבוריים.

מרבית מהרעיונות ייראו יחסית פשוטים וקלים, אבל המציאות היא כזאת, שרבים מהיזמים – בעיקר אלה היוצאים לדרכם בפעם הראשונה - יתעלמו מהם בעודם קוברים את עצמם בימי עבודה של 16 שעות ביום עם מעט מאוד הפסקות. קשה להדגיש עד כמה זה לא בריא פיזית ומנטאלית במיוחד אם זה נעשה במשך שבועות, חודשים או שנים.

 

 

בואו נסתכל על חמש הזדמנויות העומדות בפניכם להשקיע את הזמן בבריאות ובשפיות שלכם, שללא ספק תהיינה להם השפעה אדירה על העסק שלכם.

 

 

1. מדיטציה

מדיטציה יכולה להיות משהו פשוט כמו לשבת בכיסא חמש דקות עם אוזניות ולהקשיב למוסיקה מרגיעה אהובה, מתוך כוונה להרגיע ולהאט את המוח שלכם.

כן, אתם יכולים לשבת 30 דקות ביום ולעשות רשימה שלמה של תרגילי נשימה ומדיטציה. אבל, אולי כדאי להתחיל במשהו פשוט בעודכם משתמשים באפליקציה כמו Headspace, שיכולה לתת לכם הנחיות מדהימות במהלך 10 דקות שישאירו אתכם רעננים, צלולים ומוכנים לצאת לדרך. זה כמו לחיצה על כפתור ה"התחל", שמאפשר לכם להיות ממוקדים הרבה יותר.

 

 

2. שינה

זוהי דוגמא להשקעת זמן שממש צריכה להתקבל ללא משא ומתן - עליכם לישון מספיק כדי להיות יעילים, ממוקדים ופרודוקטיביים ככל שניתן. אם אתם מרגישים שאין לכם מספיק זמן לישון, עליכם לחשוב כיצד למצוא לכך זמן. ככל שתהפכו למקופחי שינה כך תהיו פחות אפקטיביים בכל הפרמטרים.

לפי החברים שלנו בHarvard Business Review, "שינה לא מספקת.... פוגעת באופן משמעותי ביכולת שלנו לגבש ולייצב את הלמידה שמתרחשת במהלך שעות הערות. במלים אחרות, זה יוצר תוהו ובוהו בזיכרון שלנו".

נשמע כמו משהו טוב למוח היזמי שלכם? כמובן שלא. אותו מאמר טוען גם שרק 2.5% מאיתנו דורשים פחות משבע שעות שינה בלילה.

 

 

3. שיעורים בקריאה מהירה

למרות שהשקעה זו באה לצד השקעה פיננסית, היא קטנה יחסית לפוטנציאל של החזר משמעותי. עבור בין 150 ל-200 דולר ושש שעות, אתם יכולים לקחת שיעור בזיכרון וקריאה מהירה עם חברה כמו Iris Reading. אשתי המקסימה ואני לקחנו קורס זה ושנינו סיימנו את הקורס כשאנו יכולים לקרוא יותר מפי 2 מהר יותר ממה שקראנו קודם לכן, מבלי להתפשר על יכולת ההבנה שלנו את הנקרא.  

חשוב מאוד שאתם, ככל שניתן, תקחו שיעור זה מאחר וזה מכריח אתכם להתנתק ולהתמקד באופן מוחלט בחומר הנלמד של הקורס. זה יעלה את ההחזר שלכם הן מבחינת ההשקעה בזמן והן מבחינת ההשקעה הכספית. אתם לא חיים באזור שמציע קורסים כאלה? אל דאגה, ניתן למצוא קורסים כאלה גם באינטרנט. 

 

 

4. פעילות גופנית

זהו נושא נוסף, שבדומה לשינה, קל מאוד לדלג עליו בעודכם טוענים כי אין זמן. חשוב שתדעו: לא תוכלו להתמקד בבריאות מנטלית, שהיא קריטית להצלחה שלכם, עד שלא תשלטו בבריאות הפיזית שלכם. אתם לא צריכים להתאמן לקראת טיפוס על האוורסט, אבל אתם צריכים להזרים את הדם ולגרום ללב לדפוק לפחות 15 דקות ביום. כן, כל יום.

פעילות גופנית יכולה להוביל להתפתחות של רעיונות חדשים, חשיבה ברורה יותר ולהאצה בכוח סבל, שהם כולם חשובים מאוד לעסק שלכם, לכן עליכם להשקיע בפעילות גופנית ולא לנטרל אותה על ידי ארוחת שחיתות לאחריה (Big Mac לדוגמא).

 

 

5. מנטורים

אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות קיצורי דרך לקבלת ההחלטות "ניסוי וטעייה" שלכם היא על ידי השקעת זמן במציאת וקבלת ייעוץ ממנטור. זה לא רעיון חדש אבל יישומו בהחלט דורש השקעה. זה יכול לקחת שבועות או אפילו חודשים, אבל זה יאפשר לכם לחפש ייעוץ והכוונה ממישהו שהיה בנעליים שלכם, בתקווה שפעמים רבות קודם לכן, ויאפשר לכם להגיע להחלטות טובות יותר מהר יותר. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.