13 מרץ 2016 | ג'ייסון דה-מר
המפתח לנראות של סטארטאפ: תנו ללקוחות שלכם לעשות את העבודה עבורכם

שיווק מרמז על סירקולציה של מסרים: אתם חושבים היטב על הצורה, הפונקציה והתוכן של מסרים אלה ואז מבזבזים את הזמן והכסף שלכם להציב אותם במקומות בהם קהל היעד שלכם יוכל לראות אותם. לפיכך, עבור סטארטאפים, נראה כי הבעיה המרכזית עם שיווק מתמקדת בעבודה עם משאבים אנושיים והון מוגבלים. כמעט תמיד יהיה בעייתי לקבוע כמה אנשים רואים את המסרים שלכם ועד כמה הקמפיין השיווקי שלכם אפקטיבי- אך האם זה באמת נכון?

שיווק מרמז על סירקולציה של מסרים: אתם חושבים היטב על הצורה, הפונקציה והתוכן של מסרים אלה ואז מבזבזים את הזמן והכסף שלכם להציב אותם במקומות בהם קהל היעד שלכם יוכל לראות אותם.

לדוגמא, אתם יכולים לעבוד קשה כדי ליצור את הסלוגן המושלם לשלט חוצות, ואז לבזבז כסף ולמקם אותו מעל כביש סואן, או אתם יכולים לבזבז זמן בעיצוב דף נחיתה ואז לשלם כסף או לבזבז זמן כדי לגרום לאנשים להגיע אליו.

באופן כללי, ככל שתבזבזו יותר זמן וכסף, כך יותר אנשים יראו מסרים אלה.

לפיכך, עבור סטארטאפים, נראה כי הבעיה המרכזית עם שיווק מתמקדת בעבודה עם משאבים אנושיים והון מוגבלים. כמעט תמיד יהיה בעייתי לקבוע כמה אנשים רואים את המסרים שלכם ועד כמה הקמפיין השיווקי שלכם אפקטיבי- אך האם זה באמת נכון? 

 

 

תנו למישהו אחר לעשות זאת

בהחלט, לרוב זהו המוטו של האדם העצל, אבל כאן זהו המוטו של האדם היעיל. מדוע לבזבז זמן וכסף על משהו שמישהו אחר יכול לעשות עבורך? כאשר יורד שלג, אתם לא מפנים אותו בעצמכם מהרחובות, אלא ממתינים למפלסת שלג. במסעדה, אתם לא מפנים את הצלחות שלכם למטבח- אלא המלצר עושה זאת...

אם נסלח לכשל באנלוגיות אלה (כלומר, שילמתם על שירות זה בדרך כזו או אחרת), חשבו כמה זה יהיה יעיל לתת למישהו אחר לעשות את העבודה בקמפיין השיווק שלכם. מה אם יכולתם להעלות מסר ולתת לקהל שלכם להתמודד עם ההפצה? טוב מכך, מה אם פשוט יכולתם לתת לקהל שלכם לייצר בעצמו את המסרים ולהתמודד עם ההפצה? הצופים שלכם יכולים לעשות זאת, כל שעליכם לעשות הוא לאפשר להם את זה.

 

 

1. הפיצו תוכן ויראלי

האפשרות הראשונה שלכם היא להפיץ תוכן ויראלי. כאן, אתם תהיו אחראים על ייצור התוכן שהוא ייחודי, אינפורמטיבי, מפתיע או מקורי ובעל ערך עבור הקהל שלכם. זהו בהחלט החלק הקשה- האינטרנט רווי בתוכן, כך שלבלוט מעל הכל הופך להיות קשה יותר מתמיד.

אבל, בהנחה שאתם יכולים לייצר משהו שאנשים ירצו לחלוק, אתם יכולים לתת לקהל שלכם להפיץ בו זמנית ובאופן ישיר תכנים, תכניות ומידע לערוצי תקשורת אחרים, מאשר לכפות זאת עליהם. התחילו על ידי כך שתמציאו כותרת קליטה, שיתוף הקטע בערוצים החברתיים שלכם ובקשה מחברים, משפחה וקולגות שיפיצו גם כן. אם התוכן שלכם מספיק טוב והתזמון שלכם נכון, ייתכן ותצליחו למשוך את תשומת הלב של מאות שיתופים, והתוצאה- נראות, תנועה, ואפילו יותר סמכות לדומיין שלכם. 

 

 

2. עודדו סקירות, פידבק והמלצות

אנשים מסתמכים מאוד על סקירות משתמשים- למעשה, נמצא כי 88% מהצרכנים בוטחים בסקירות אונליין באותה מידה כמו המלצות אישיות. אם אתם יכולים לגרום ליותר משתמשים שלכם להשאיר סקירות והמלצות, כל צרכן העושה סקר שוק יחשוב עליכם באופן חיובי יותר- מבלי שהיה עליכם להרים אצבע או שתראו כמי שמקדמים את עצמם.

הטריק הוא לעודד סקירות מבלי להפוך אותם למנדט או לשחד את המשתמשים שלכם. פשוט הפכו את הסקירה לכיפית, והתחילו מכך שתודו לכל מי שעושה זאת, בין אם הסקירה היא טובה או רעה.

 

 

3. יצרו תכנית נאמנות

האפשרות הבאה שלכם היא ליצור תכנית נאמנות שמתגמלת את המשתמשים שלכם על בסיס כמות האינטראקציה שלהם עם המותג שלכם. בדרך זו ניתן לבנות נאמנות למותג והיכרות עם המותג, שלעצמם יכולים לייצר המלצות אישיות ונטייה גבוהה יותר של המשתמשים לשתף תוכן ולסייע בקידום המכירות שלכם.

תכניות נאמנות מגיעות בכל הצורות והמבנים ולכן עליכם למצוא פורמט שיכול להתאים למותג שלכם- זו יכולה להיות מערכת נקודות המבוססת על אינטראקציות וכניסות, או מתנה מיוחדת למי שמבצע הזמנות חוזרות ונשנות אצלכם. המפתח הוא לגרום לאנשים לחזור ולגרום להם להמשיך לדבר עליכם.

 

 

4. קשרו הכל לפלטפורמות חברתיות

כאן מדובר פחות באסטרטגיה העומדת בפני עצמה ויותר למודיפקיציה כמעט לכל תחום אחר בעסק שלכם. עשו ככל שביכולתכם לקשור הכל לפלטפורמות חברתיות, והלקוחות שלכם יפיצו את השמועה על המותג שלכם באופן אוטומטי. כללו כפתורי שיתוף בכל התכנים שלכם ותעודדו משתמשים לשתף כאשר הם יוצאים מהאתר שלכם. המריצו משתמשים להתחבר במיקום הפיזי שלכם ובקשו מהם לשתף מחשבותיהם על המותג שלכם עם #האשטאגים כאשר הם באינטראקציה חיובית אתכם. ככל שתגרמו ליותר למעורבות חברתית - כך טוב יותר.

יצירת מערכות, תהליכים וקמפיינים אלה ידרשו זמן וכסף מצדכם- אין כפתור פלא שיכול באופן פתאומי ללכד כוח שיווקי מאוחד- אבל בסופו של דבר, אתם תבזבזו הרבה פחות ממה שהייתם מוציאים על קמפיין קונבנציונלי של קידום מודעה או קניית תנועה.

למעשה, ניתן להצליח עם כל אחת מהאסטרטגיות הללו, כל עוד מה שאתם מציעים הוא בעל ערך לקהל שלכם, בין אם מדובר בתמריץ פרקטי, כמו הנחה עתידית, או תמריץ רגשי, כמו אינטרקאציה עם חברים או משפחה. לכן, הבינו מה אתם יכולים להציע שמבחין אתכם מהיתר - ותנו לציבור שלכם לטפל בכל השאר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.