14 מרץ 2016 | מור מזרחי
סרטון הדמיה אחד שווה אלף מילים...

אנו חיים בעידן שבו הכל מהיר, זמין ו-ויזואלי. עובדה זו מקבלת משנה תוקף כשאנו מדברים על עולם העסקים בכלל, ועולם הסטארטאפ בפרט. בהתאם להתפתחות הזו, גובר כיום השימוש בסרטוני הדמיה למטרות שיווקיות, המאפשרים להציג רעיון, מוצר או פעילות של חברה בדרך שונה, מתקדמת וחווייתית לעומת המתחרים בתחום. אם גם אתם שוקלים לעשות סרטון הדמיה עבור החברה שלכם, מומלץ שתמשיכו לקרוא...

תמונה אחת שווה אלף מילים. מי מאיתנו לא מכיר את האימרה המפורסמת הזאת שאמר הפילוסוף הסיני קונפוציוס לפני כ-2,500 שנה. מדהים שדווקא בעידן הנוכחי, האימרה העתיקה הזאת נכונה יותר מאי פעם. 

אנו חיים בעידן שבו הכל מהיר, זמין ו-ויזואלי. עובדה זו מקבלת משנה תוקף כשאנו מדברים על עולם העסקים בכלל, ועולם הסטארטאפ בפרט. בהתאם להתפתחות הזו, גובר כיום השימוש בסרטוני הדמיה למטרות שיווקיות, המאפשרים להציג רעיון, מוצר או פעילות של חברה בדרך שונה, מתקדמת וחווייתית לעומת המתחרים בתחום (אחרי הכל - לרושם ראשוני, אין הזדמנות שנייה).

 

אם גם אתם שוקלים לעשות סרטון הדמיה עבור החברה שלכם, מומלץ שתמשיכו לקרוא...

 

 

אז מה זה בעצם סרטון הדמיה?

סרטון הדמיה, כשמו כן הוא – נוצר בכדי לדמות ולהדגים מוצר או רעיון  בדרך ויזואלית (זוכרים? תמונה אחת שווה אלף מילים). סרטון ההדמיה מאפשר לכם להדגים, בתהליך קצר ואפקטיבי, כיצד הרעיון או המוצר שלכם פועלים  וקמים לתחייה  אל מול עיניו של קהל היעד שלכם.

 

 

היתרונות של סרטון הדמיה:

 

חדשנות - אין ספק שלעומת המצגות המיושנות, תמונות הסטילס והטקסטים הגרפיים בהם השתמשנו בעבר, השימוש בסרטון הדמיה לא רק משיג את המטרה, אלא גם מקרין חדשנות וקדמה - ערכים שתרצו שיהיו מקושרים עם החברה שלכם.

·       

סקרנות - סרטון כמצג חי ודינמי (וכזה שעשוי בצורה איכותית ועם תסריט מושך), יוצר עניין בעיני הצופים שמשתוקקים לדעת מה יקרה במהלכו ובאיזו דרך הוא יגמר, בדומה לאפקט של סרט קולנוע, רק קצר יותר.

 

יצירת מציאות עתידנית - באמצעות סרטון הדמיה תוכלו לדמות יצירת מוצר שעדיין אינו קיים במציאות, ושאותו תרצו לפתח ולהעביר בדרך חווייתית. אם החברה או הארגון שלכם עוסקים במתן שירות, תוכלו להדגים באמצעות סרטון הדמיה תהליכי קבלת שירות ואופן פתרון בעיות שאיתרתם בשוק שלכם, תוך הדגשת ההשפעה החיובית שלו על הלקוח הפוטנציאלי שלכם. הצפייה בסרטון תוכל להבהיר ללקוח שלכם מדוע הוא זקוק למוצר או לשירות שלכם.

 

פוטנציאל ויראלי - לסרטון ישנה השפעה פסיכולוגית וחווייתית על הצופה, ולכן יש לו יותר סיכוי להישאר בזיכרונו של הלקוח הפוטנציאלי שלכם גם זמן רב לאחר הצפייה בו. בהתאם לכך, יש לסרטון סיכוי גבוה יותר להפוך לוויראלי כאשר הלקוח הפוטנציאלי שלכם יספר עליו לחבריו ומכריו, או אף יעביר להם קישור לצפייה בו.

 

הפצה קלה - את סרטון ההדמיה שלכם תוכלו בקלות להעלות לצפייה באתר העסקי של החברה שלכם, או לאפשר צפייה חופשית בו בערוץ שלכם ביו-טיוב, ובכך לחשוף אותו לקהל יעד גדול יותר של גולשים, שאולי מחפשים באותו הזמן פתרון דומה לבעיה שיש להם. את הסרטון תוכלו כמובן לקדם גם בתשלום על ידי קמפיין ממומן, וכך, ככל שתשיגו יותר צפיות תגבירו את החשיפה של קהל היעד שלכם לבשורה שהמוצר או השירות שלכם מביא לעולם.

 

 

למי מתאים הסרטון?

בעולם של היום אנו באמת מאמינים כי סרטון הדמיה מתאים לכולם, כל מי שיש לו רעיון או מוצר אותם הוא רוצה להעביר לעולם, אבל אם נרד לרזולוציות קצת יותר מדויקות, נאמר שבחירה בסרטון הדמיה מתאימה בעיקר לשלושת אלו:

 

יזמים  שיש להם רעיון אותו הם רוצים להציג למשקיעים בדרך חווייתית.

 

סטארטאפיסטים שרוצים להציג את יכולת המוצר שהם מפתחים (או מוצר קיים), בכדי להגביר את היקפי המכירות שלהם וקישור אל לקוחות פוטנציאליים נוספים.

 

מפעלים יצרניים אשר מעוניינים לדמות מציאות של שימוש במוצר במקומות בהם לא ניתן לצלם.

 

 

 

השתכנעתם ? קדימה אקשן!

לסיכום, תנו  לרעיון או למוצר שלכם לדבר בעד עצמם. שימוש בסרטון הדמיה מאפשר לייצר תמונת מוצר תלת ממדית, לייצר סרטון מורכב אשר ידגים כל שלב בייצור המוצר, או להראות תהליכים שאתם רוצים לקדם.

כאמור, אפשרויות השימוש בסרטון הן רבות ומגוונות: ניתן להציגו בפרזנטציה, באתר עסקי, או להציגו ביו-טיוב ולקדמו ברשתות חברתיות נוספות. בנוסף, הסרטון שלכם יוכל לבסס את המקצועיות והחדשנות שלכם, ויספק לכם יתרון ויזואלי, זכיר ומהנה אל מול המתחרים.

אולם רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, חשוב לזכור כי יצירת סרטון הדמיה דורשת מקצועיות ומומחיות רבים, ואיכות ההדמיה משפיעה באופן ישיר על אפקטיביות הסרטון. לכן חשוב לבדוק היטב את רמתו המקצועית של יוצר סרטון ההדמיה ולוודא שיש לו ניסיון רב בתחום זה.

בהצלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.