17 מרץ 2016 | דביר כהן
יזמי אפליקציות? הכירו את מאגר המידע החדש שינגיש עבורכם מידע חיוני לעבודתכם

העובדה כי כל המידע שאנו זקוקים לו קיים ברשת, אינה מבטיחה שנוכל למצוא אותו בקלות ובמהירות, שהוא יהיה מהימן ומקיף כפי שנדרש לנו, או ידידותי לקריאה ולהבנה עבורנו בהתאם לרקע המקצועי שלנו. למשל, יזמים ישראלים ללא רקע טכנולוגי, המפתחים מיזם בתחום האפליקציות ומחפשים על כך מידע זמין בעברית ברשת, עלולים לפגוש במהלך ניסיון חיפוש זה, באתגרים שונים. במאמר זה תוכלו להכיר פתרון חדש וחופשי לשימוש היזמים.

אנו חיים בעידן של נגישות המידע ובכל רגע נתון ידע רב בכל נושא זמין עבורנו במרחק של חיפושים בודדים באינטרנט.

עם זאת, העובדה כי כל המידע שאנו זקוקים לו קיים ברשת, אינה מבטיחה שנוכל למצוא אותו בקלות ובמהירות, שהוא יהיה מהימן ומקיף כפי שנדרש לנו, או ידידותי לקריאה ולהבנה עבורנו בהתאם לרקע המקצועי שלנו.

 

 

נסתכל על יזמים ישראלים ללא רקע טכנולוגי, המפתחים מיזם בתחום האפליקציות ומחפשים על כך מידע זמין בעברית ברשת.

במהלך ניסיון חיפוש זה, היזמים עלולים לפגוש באתגרים שונים. ראשית, הם יגלו שהרבה מהמידע שהם מחפשים לאו דווקא זמין בעברית, מה שעלול לעורר קושי  בקריאה ובהבנה של מונחים שונים בתחום בו אין להם רקע; שנית, הרבה מן המידע  מבוזר ומקורו באתרים שונים מרחבי העולם, לכן לעיתים מדובר בעבודת ליקוט שגוזלת לא מעט זמן ואנרגיה; ושלישית, חלק ממקורות המידע לא מהימנים או לא עדכניים, מאחר ומדובר בתחום המתפתח בקצב מהיר.

אז כיצד ניתן בעצם לקבל הבנה ראשונית על שלבי פיתוח אפליקציות, על כל הכרוך בכך? 

 

 

כמי שפוגש יום יום במסגרת תפקידי יזמים ישראלים המצויים בדיוק בצומת דרכים זו, ומייעץ להם בשלבי החיים השונים של פיתוח המיזם, הבנתי כי יש כאן צורך ממשי הדורש מענה. כך עלה הרעיון להקמת מאגר המידע החדש למיזמים בתחום האפליקציות.

מטרת המאגר היא לתת מענה ממוקד על כל אותם האתגרים שפירטתי לעיל: נגישות מלאה וחינמית למידע מקיף ומקצועי בעברית שנכתב על ידי בעלי מומחיות בתחום, התאמת החומר ליזמים שאין להם רקע טכנולוגי וריכוז המידע במקום אחד נוח ופשוט להתמצאות. לכן, המאגר הוקם מלכתחילה על מנת לתת מענה לנישה הספציפית של פיתוח אפליקציות, עם מידע רלוונטי ועדכני בלבד.

השותפים לכתיבת החומרים ולעדכוני המאגר הם כולם בעלי תפקידים באקו-סיסטם היזמי-ישראלי, המכירים היטב את האתגרים של יזמים בתחום האפליקציות המקומי והבינלאומי. תרומת כל השותפים למאגר היא בהתנדבות מלאה, וללא תמורה או התחייבות אשר נדרשת מן המשתמשים, מלבד צריכת החומרים לשימושם.

 

 

מה תוכלו למצוא במאגר?

חומר מקצועי ממנו ניתן ללמוד על תהליכי פיתוח אפליקציה, אפיון, מחזור חיי אפליקציה, כיצד לפתח אפליקציה רווחית, מתי כדאי לעבוד עם חברת פיתוח ומתי כדאי להקים צוות פיתוח עצמאי, מילון מושגים בתחום ועוד. הכל כאמור בעברית וללא הגבלה בנגישות למידע.

המאגר יעניק ליזמים כלים פרקטיים ושימושיים מהשלב ההתחלתי-תכנוני ועד לשלב הפצת האפליקציה. כך שכאשר תגיעו לשלב הפיתוח, יהיה לכם רקע חיוני שיאפשר לכם לדעת למה לצפות וכיצד לפעול בשלבים הבאים.

מאגר הידע נולד במטרה לשפר את סיכויי ההצלחה של המיזמים בתחום האפליקציות, בו אחוזי ההצלחה קטנים יחסית, בין היתר בשל חוסר הבנת התחום.

 

הרי, כולנו מכירים את האמרה  – "ידע זה כוח". אז למה אתם מחכים? אני מזמין אתכם להצטרף בחינם בקישור הבא, ולהיות הראשונים לקבל עדכון עם עלייתו של המאגר ביום ראשון הקרוב.

בהצלחה!

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.