23 מרץ 2016 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - מועדון היזמות ILANNOVATION של בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת בר אילן

מועדון היזמות ILANNOVATION של בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת בר אילן, הוקם מתוך צורך שבמוסד האקדמי יהיה מקום אשר עוזר לסטודנטים לתרגם את התיאוריה המדהימה שהם לומדים - למשהו פרקטי, ובעצם להפוך את הרעיונות שלהם לסטארטאפים. המועדון נותן מענה גם לבוגרים של בר-אילן ולכל האוכלוסייה במטרופולין סביב האוניברסיטה. נתן ליבזון, מייסד שותף ומנהל המועדון, סיפר לנו על הקהילה שלהם.

קהילה ישראלית השבוע שוב באווירה אקדמית, עם מועדון היזמות ILANNOVATION של בית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת בר-אילן. נתן לייבזון, מייסד שותף ומנהל המועדון, סיפר לנו על הקהילה שלהם.

 

 

הקהילה שלנו

בקהילת היזמות בבר אילן ILANNOVATION חברים הרבה יזמים בתחילת הדרך. בסוף השנה שעברה הקהילה מנתה 2 חברים, ואילו היום היא מונה מעל 600 חברים ברשימת תפוצה, כשלכל אירוע שאנחנו מקיימים מגיעים בין 70-120 אנשים.

 

לאחר מאבקים שנמשכו כשנתיים במישורים שונים, התמזל מזלי לפגוש את ד"ר איל יניב, ראש בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת בר אילן. גם ד"ר יניב, בדומה לי, רצה כבר תקופה ארוכה להקים מועדון יזמות, וכאשר רצון פגש רצון נוצר המועדון. מאז אנחנו מריצים את המועדון ואפילו כבר יש לנו תכניות להרחבה משמעותית.

לא כולם יודעים, אבל שני האירועים הראשונים שהרמנו לא נחלו הצלחה גדולה, ולאחר מכן עלו אצלנו מחשבות ושאלות האם המועדון נחוץ באוניברסיטה או שאולי זו סתם גחמה שלנו. אבל החלטנו לא לוותר והרמנו עוד אירוע שנחל הצלחה אדירה, ומאז אנחנו על הגל ולא מפסיקים.

 

 

 

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

הקהילה הוקמה מתוך צורך שבמוסד האקדמי יהיה מקום אשר עוזר לסטודנטים לתרגם את התיאוריה המדהימה שהם לומדים - למשהו פרקטי, ובעצם להפוך את הרעיונות שלהם לסטארטאפים. לא ייתכן שיהיה מוסד אקדמי שאין לו מועדון יזמות, ומבחינתי זה בסיסי.

בנוסף המועדון נותן מענה לא רק לסטודנטים של האוניברסיטה, אלא גם לבוגרים שלה ולכל האוכלוסייה במטרופולין סביב בר אילן - אשר מונה כ 500 אלף איש.

 

 

 

 

 

 

 

הייחוד של הקהילה שלנו

הקהילה שלנו הוקמה מתוך רצון להשתמש בשפע והאקוסיסטם שנמצא בתוך האוניברסיטה עצמה. יש פה שתי פקולטות מובילות ברמה הארצית: מדעי המוח וננוטכנולוגיה.

המטרה היא לאחד את כלל הפקולטות והמחלקות סביב פעילות המועדון, ומתוך הרב-גוניות הזו ליצור יזמים ומיזמים יותר טובים.

המועדון נהנה מהשפע והניסיון שבית הספר למנהל עסקים מציע, עם שלל המרצים והחוקרים שלו. ראשי בית הספר הם בעלי גישה ואופי יזמי, וכל הזמן חושבים כיצד לשפר דברים - עם אנשים כאלו אתה יכול להזיז דברים, הרים ובניינים.

בעצם כשמדברים על ייחוד - יש הבדל משמעותי בין אנשים שמדברים לבין אנשים שעושים. וד"ר איל יניב, יחד עם צוות בית הספר למינהל עסקים, הם בצד של אלו שעושים.

בנוסף ישנם שני כיוונים "חמים" בשוק שאנחנו רוצים לאמץ במועדון ולנתב את הפעילות לשם. אך כרגע הדברים בבניה לכן אשמור על מעטה של חשאיות הפעם.

 

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

להיות קהילה יזמית זו בעצם הפלטפורמה לשינוי החברה גם בארץ וגם בעולם.

אנחנו רואים ביזמות כלי לעשייה ולא לתלונות. המחשבה ביזמות היא לחפש את הבעיות מסביב ולמצוא פתרונות, אולי אפילו כמה פתרונות לבעיה אחת. ידוע שיש אצלנו במדינה הרבה בעיות, אז ככל שיש יותר יזמים וקהילות - יש סיכוי שנוכל לחולל שינויים משמעותיים.

 

 

קהילה מפרגנת לקהילה

StarTau עושים עבודה מדהימה ומקצוענים ממש. אני אישית חונכתי שם ליזמות, ואני רואה בהם את הבית השני שלי ליזמות אחרי ILANNOVATION. אורן, אלנה ודן נותנים לכולנו דוגמא איך צריך לנהל ולפתח מועדון יזמות.

HUBANANA- קהילה צעירה אבל בהחלט יצרה תוך זמן קצר קהילה נאמנה ופורה באזור השרון. עידן הוא גם יזם שאני מעריך וגם חבר, והוא הרים את המקום בצורה מעוררת השראה.

IDC- מצליחים לגרום למעורבות של סטודנטים ויוצרים תכניות בקצב מסחרר. נפגשתי עם הגר שגיא בתחילת השנה, והשיחה איתה נתנה לי זריקת מוטיבציה בנוגע למועדון שלנו.

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

בתור קהילה צעירה שבונה את עצמה, אנחנו משקיעים הרבה חשיבה על אילו מפגשים ופעילויות אנחנו רוצים לארגן ליזמים שלנו.

בסמסטר שעבר העברנו כנסים ואירועי "על הבר", ובסמסטר הזה אנחנו מוסיפים גם:

- סדנאות פרקטיות

- תחרויות

- תכנית מנטורינג

- סדנת "מיזם נולד" - רעיון נבחר שמקבל מימון התחלתי באותו היום

- פיצ'-נייט שיכלול סדנת הכנה בת 4 מפגשים

 

כמו כן אנחנו מארגנים אירוע מדהים שיתקיים בסוף יוני - שיהיה אחד מאירועי היזמות הגדולים שאורגנו פה בארץ. פרטים נוספים בקרוב...

חוץ מזה יש לנו צוות אדיר שהולך וגדל. עוד ועוד אנשים רוצים לקחת חלק בצוות ולסייע בקידום המועדון, ואנחנו תמיד פתוחים לקבל אנשים נוספים שרוצים להיכנס לעולם היזמות ולהשתמש בעבודה בצוות כפלטפורמה.

 

 

 

שמרו על קשר

אפשר להצטרף לקבוצת היזמים שלנו בפייסבוק

לעקוב באתר: www.ilannovation.com 

או לשלוח מייל אל [email protected] ולהצטרף לרשימת התפוצה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.