21 אוקטובר 2013 | מערכת StartIsrael
גם בנק הפועלים מתקרב לסטארט-אפים הפיננסים

הבנק פתח מסלול הלוואות של 30 אלף דולר למיזמים בתחום הפיננסי

 

בנק הפועלים פתח מסלול חדש להשקעה בחברות סטארט-אפ העוסקות בפיננסים. קבוצת הפועלים תציע לכל סטארט-אפ בתחום הפיננסי הלוואה של 30 אלף דולר, כשההלוואה תהיה ניתנת להמרה למניות בסבב הגיוס הבא שתבצע החברה. בהמשך תשקול פועלים שוקי הון אם לבצע השקעה נוספת בחברה, כך לדברי הבנק.
 

הפעילות תיערך בשיתוף עם האקסלרטור של Microsoft Ventures, הנערך בימים אלה למחזור הרביעי שלו, שייתפתח בפברואר הקרוב.
 

עם פתיחת התוכנית מצטרף בנק הפועלים לתוכניות נוספות שצצו בחודשים האחרונים לקידום מיזמים בתחום הפיננסים, כמו זה של בנק לאומי ו-Elevator, המשקיעים במיזמים המשתתפים בתוכנית ההאצה 20 אלף דולר; ולסיטי בנק, שפתחו תוכנית האצה בארץ למיזמים בתחום הפיננסים, אך ללא השקעה בהם או לקיחת מניות במיזם.

יחידת הפינטק (Fin Tech) של חטיבת האסטרטגיה של הבנק, בשיתוף עם חטיבת הטכנולוגיה ופועלים שוקי הון, מקדמים בשנה וחצי האחרונות יוזמה לקידום והשקעה בחברות טכנולוגיה פיננסית צעירות.

 

הבנק יסייע באיתור ובבחירת סטארט-אפים בתחום הפיננסי ושילובם במחזור הקרוב של האקסלרטור. במהלך המחזור יובילו מנטורים מטעם הבנק את ההכשרה של היזמים הללו, הן בפן הפיננסי מקצועי והן בפן הטכנולוגי.
 

הסטארט-אפים במסלול הפינטק יקבלו גישה לסביבת הפיתוח הטכנולוגי של הבנק בארץ ובעולם, על מנת לבחון את יישום הרעיון בסביבת beta. בתום המחזור יפעל הבנק לשלב את הפתרונות שפותחו כחלק מהצעת הערך ללקוחות הבנק. בנוסף, יעניק הבנק לסטארט-אפים ליווי והדרכה בהתנהלות הפיננסית השוטפת, ויציע להם הצעה לשירות המותאמת לצרכיהם.
 

בנוסף, שורה של חברות גלובאליות סיכמו על שיתופי פעולה במחזור הקרוב של האקסלרטור. ביניהן ניתן לציין את איביי, דויטשה טלקום, Saatchi and Saatchi Israel (באמצעות באומן בר ריבנאי), סירס ישראל. שיתופי הפעולה יכללו שילוב של מנטורים מטעם החברות בתוכנית, שותפות בפיתוח הפתרון, פתיחת אתרי בטא לבחינת הפתרונות וקישור ללקוחות החברה.
 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.