17 אפריל 2016 | סטפן אורבן
8 כללי עשה ואל תעשה בעת שימוש בענן לניסויים של רעיונות חדשים

אחת הדרכים המומלצות כדי להימנע מכישלון אחרי השקעה גדולה של משאבים, היא להתנסות בקנה מידה קטן יותר. הענן מאפשר ביצוע ניסויים ביתר קלות: הם זולים יותר ופחות מסוכנים עבור חברות מכל הסוגים והגדלים. ככל שחברות מבינות זאת, כך תרבות ניסויים הופכת חיונית, כדי להישאר תחרותיים בשוק של היום. ניסויים מעודדים חדשנות נוספת, ומעולם לא היה זמן טוב יותר כדי לבדוק רעיונות חדשים.

 

אחת הדרכים המומלצות כדי להימנע מכישלון אחרי השקעה גדולה של משאבים, היא להתנסות בקנה מידה קטן יותר. הענן מאפשר ביצוע ניסויים ביתר קלות: הם זולים יותר ופחות מסוכנים עבור חברות מכל הסוגים והגדלים. ככל שחברות מבינות זאת, כך תרבות ניסויים הופכת חיונית, כדי להישאר תחרותיים בשוק של היום. ניסויים מעודדים חדשנות נוספת, ומעולם לא היה זמן טוב יותר כדי לבדוק רעיונות חדשים.

 

 

אז היכן מתחילים?

 

להלן 8 כללי "עשה ואל תעשה" שכדאי להביא בחשבון או להימנע מהם בעת בניית תרבות ניסויים בארגון:

 

 

1. נהל ציפיות

לא כל ניסוי יספק את התוצאות המצופות, אבל כל ניסוי מהווה הזדמנות ללמוד ולשפר את התפעול. אם הארגון אינו רגיל למושג "להיכשל כדי ללמוד", התחל בקטן ווודא שכולם יודעים באיזה פרויקטים אתה שוקל לבצע ניסויים.

נהל את ציפיות בעלי העניין בארגון שלך, על ידי מתן הסבר ברור על מטרת הניסוי, לאיזו תוצאה אתה שואף, איך תמדוד ותבחן את התוצאה ומה אתה מקווה ללמוד מהניסוי. גיליתי כי רוב המנהלים מעריכים ניסוי שתוצאותיו אינן ידועות מראש, אם הם יודעים איך הארגון ישתפר מעצם ביצועו והפקת לקח כלשהו ממנו.

 

 

2. אל תתחילו עם פרויקט בו כולם נעולים על תוצאה מסוימת

אם אתה מתנהג כמו סוכן שינוי שמנסה ליצור תרבות של ניסויים, אל תתנסה מוקדם מדי במסע שלך עם פרויקט בו בעלי העניין שלך דורשים תוצאה מסוימת. לדוגמא, לא הייתי מייעץ לך להתחיל ניסויי במשימה של תחזית המכירות השנתית שלך. עבדתי פעם עם מנכ"ל שאמר לי שזה בסדר להיכשל, אלא אם כן זה לא קורה.

היה מרוצה מהתקדמות הדרגתית, ולאט לאט הגדל את מספר הניסויים שאתה מבצע, אבל אל תקדים את היכולות של הארגון.

 

 

3. עודד את הצוותים שלך להציע ניסויים

לכל ארגון יש דרך משלו לקבוע אילו פרויקטים יקבלו משאבי טכנולוגיה. לרוע המזל, יש ארגונים שמתייחסים למחלקות טכנולוגיה או IT כמרכזי עלות, ואף הרחיקו לכת עם חשיבה זו לגבי אלה שמיישמים אותן.

מובן שרעיונות טובים יכולים לבוא מכל מקום ולרוב מקצועני הטכנולוגיה יש נקודת מבט ייחודית, שתצוף כאשר מדובר בפרויקטים חיצוניים. זה נכון במיוחד בארגונים שרק מתחילים לעבוד עם הענן - האנשים שמשתמשים בענן עבור הפרויקטים שלהם, נמצאים בעמדה הטובה ביותר להציע התנסויות שממנפות יכולות ייחודיות לענן, לטובת העסק.

עזור לקדם ההצעות של הצוות שלך, ומצב את הצוות שלך כך שישפיע על בחירת פרויקטים שיקבלו השקעה מהצוות הניהולי.

 

 

 

4. אל תבצע ניסוי לפני שתדע איך למדוד אותו

אתה רוצה להשקיע זמן בניסיונות הנכונים ולהבטיח כי הלקחים הנלמדים מהם ישפרו את התפעול שלך ואת מוצרי החברה. לפני שתאפשר לצוות שלך להתקדם עם ניסוי, חייבת להתקבל הסכמה לגבי מה ימדד במהלך הניסוי וכיצד. למשל, אם אתם בוחנים תכונה חדשה באתר האינטרנט שלכם - מהם המדדים שיהפכו זאת להצלחה? האם אלו מספר דפים נצפים, מספר קליקים, מספרי נטישה?

צעד קטן אבל חשוב זה של בדיקת נאותות, יאלץ את הצוות  לחשוב לעומק על מה הם מציעים ניסוי מלכתחילה. זה גם יאלץ את הצוות שלך לתעדף את הניסויים הנכונים.

 

 

5. שקול DevOps כדי למסד התנסות

תרבות DevOps יכולה להיות דרך רבת עוצמה להחדרת קוד ניסויים לתוך הארגון שלך. שידוך של 'הרץ מה שאתה בונה' עם אוטומציה, יכול להפחית באופן דרסטי את הזמן הנדרש כדי לשחרר שינויים, מה שמאפשר לשחרר שינויים לעתים קרובות יותר, וגם לבטל במהירות שינויים שלא עובדים. ארגוני DevOps בשלים גם למפתחים מסגרות בחינה A/B (השוואת שתי גרסאות של אותו משתנה), המאפשרות להם להתנסות במקביל עם חוויות משתמש שונות מעט וקבוצות משתמשים שונות, כדי לראות מה עובד הכי טוב.

 

 

6. אל תטיל ספקות בצוות שלך

ספק הוא אחת הדרכים הנפוצות ביותר להרתיע את הצוות שלך ולפתוח את הדלת לכישלון. ככל שתלמד לתחום נכון ניסויים, למדוד אותם ולחזור עליהם במהירות, תגלה כי אתה מסוגל להתאים את הגישה שלך לפני שאתה צריך לפקפק בכך. זה בריא לוודא שהצוותים שלך חושבים על הדרך הנכונה למדוד התנסויות ולשאול שאלות קשות, אבל צריך למצוא דרך לסייע לעבודת צוות במקרי בעיות, ולא לפקפק ביכולתם לספק את הסחורה. אנשים נוטים ללכת בעקבות מנהיגים שמאמינים שהם יצליחו.

 

 

7. עודד את הארגון כולו להשתתף

ככל שתתחיל לספק תוצאות מהירות יותר באמצעות התנסות, כך תחומים אחרים של הארגון יימשכו לשיטותיך.

צור מעורבות של אותם אנשים בתהליך. נסה "האקתון" שכולל תחומים עסקיים שונים, דאג שבעלי העניין הקשורים אליך יעזרו להגדיר איך תמדדו ניסויים, ושאל בארגון מהם התחומים שתמיד רצו להתנסות בהם.

בעוד שלא כל חברה בוחרת לתת לעובדיה זמן לניסויים, אלה שעושות זאת, בדרך כלל משבחות זאת כיתרון תחרותי. לכל הפחות, מדובר בסוגי פעילויות כוללות אשר ישפרו את מוראל העובדים ויסייעו לשימורם בחברה. בתקופה הקצרה שלי עד כה בחברה הנוכחית, גיליתי שכל מי שמסוגל לחשוב ולתכנן ניסוי בכתב, מקבל את ההזדמנות לנסות אותו. זהו חלק מיוחד של תרבות החברה שלנו, וכלי מעולה למשיכת אנשים חדשניים ובונים ולשימורם.

 

 

8. אל תיתן להתנסות להאט או לעצור אספקה

אל תיתן לצוותים שלך להפסיק אספקה רק מפני שמשהו נמצא בניסוי. למרות שזה בסדר להיכשל וללמוד, זה לא בסדר לא לספק תוצרים בגלל ניסוי. תוכנה עדיין צריכה להישלח ולהיבדק; לעתים קרובות היא צריכה להימדד עם תנועה בזמן ייצור. רק בגלל שזה ניסוי, זה לא אומר שאתה צריך להתחיל למדוד מאוחר, או לתת לאיכות להיפגע.

אחרי הכל, אתה עדיין מנהל עסק.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.