14 אפריל 2016 | דוראל ישי
6 טיפים ליזם הצעיר

אחת מהתוצאות הברורות ביותר של מהפכת האינטרנט בשנים האחרונות, היא היכולת של צעירים רבים להיכנס לתחום היזמות בשלבים מוקדמים מאוד בחייהם, כאשר עומדת להם האפשרות לצרוך כמויות אדירות של מידע ברשת, ובכך להשלים פערים רבים הנובעים מגילם הצעיר. במאמר זה אציג שישה טיפים שנועדו לעזור ליזמים צעירים בתחילת דרכם.

אחת מהתוצאות הברורות ביותר של מהפכת האינטרנט בשנים האחרונות, היא היכולת של צעירים רבים להיכנס לתחום היזמות בשלבים מוקדמים מאוד בחייהם, כאשר עומדת להם האפשרות לצרוך כמויות אדירות של מידע ברשת, ובכך להשלים פערים רבים הנובעים מגילם הצעיר.

צעירים רבים פונים אלינו עם מיזמים מרשימים, כאשר הדבר שחסר להם בעיקר הוא הכוונה וסיוע בנבכי עולם היזמות. כיזם שהתחיל את דרכו בעולם היזמות בגיל 13, אני יכול לומר שהדבר הטוב ביותר שיכולתי לבקש הוא הכוונה מאנשי מקצוע, שיכלו למנוע ממני לעשות טעויות של מתחילים.

 

במאמר זה אציג שישה טיפים שנועדו לעזור ליזמים צעירים בתחילת דרכם:

 

 

1. הקיפו את עצמכם באנשים טובים מכם

במהלך הדרך היזמית שלכם, אתם תפגשו אנשים רבים, קולגות, אנשי מקצוע, לקוחות וספקים. ההמלצה הטובה ביותר היא לבחור את האנשים איתם אתם עובדים בצורה קפדנית. אנשים חיוביים, תומכים ואופטימיים יוכלו לסייע לכם להצליח בכל מיזם שתחליטו לקדם. מנגד, אם האנשים שתעבדו איתם יראו את הקושי בכל הזדמנות, לא יאירו פנים ולא יהיו אנשי שיחה, מהר מאוד תמצאו את עצמכם מתוסכלים, מה שיסכל לכם באופן וודאי את ההצלחה.

 

 

2. יושרה

יזמות היא לא נקודה בחיים, אלא דרך חיים. על מנת להצליח, ולהצליח בגדול, יש לעבוד קשה במשך זמן רב, כאשר לכל אורך הדרך נדרש לקבל החלטות קשות בתחומים רבים. יושרה אישית היא אחת התכונות החשובות ביותר ליזם, הן מול הסובבים אותו והן מול עצמו. ללכת עם האמת שלך גם כשהיא לא קלה, לא לעגל פינות ולא להסתיר מידע מהותי, הם הדברים שיעזרו לך להגיע להצלחה יציבה וארוכת טווח.

 

 

3. היכולת להאמין באנשים

כמו שכתבתי בפתיח, ההצלחה מורכבת מגורמים רבים, כאשר ברובם המוחלט של המקרים יש להיעזר באנשים נוספים במהלך הדרך. היכולת להאמין באנשים, בכוונותיהם וביכולתם, יסייעו לך להתפתח, ולקחת את המיזם שלך הלאה. בני האדם מטבעם הם יצורים חברתיים, ולכן כדאי לנצל את הכוח הטמון באנשים סביבך, ולמנף אותו לטובת המיזם. בשלבים מתקדמים כבר לא תוכל לעשות הכול לבד, כאן בדיוק נכנסת ההבנה שאם תעבוד עם אנשים טובים, תוכל להאציל מסמכויותיך ולהתקדם.

 

 

4. תשוקה בעשייה

"תעסוק במה שאתה אוהב, ואז לא תעבוד יום אחד נוסף בחייך". המשפט הזה יכול להישמע קלישאתי, אך יש בו תובנה עמוקה מאוד. על מנת להצליח במה שאתה עושה, אתה חייב למצוא תשוקה בעבודה שלך. אם אין תשוקה במה שאתה עושה, לא תוכל לרתום אנשים לקידום לרעיון, לא תוכל לשכנע לקוחות להשתמש בו, וכמובן שלא תצליח לגייס כסף עבורו. אך הדבר החשוב ביותר הוא – אם אין לך תשוקה במיזם, אפילו את עצמך לא תצליח לשכנע לקום בבוקר ולהשקיע בו.

 

 

5. מנטורים

 את הנקודה הבאה אני כותב מניסיוני האישי – מנטור הוא הדבר הטוב ביותר שיזם יכול לבקש לעצמו, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר ביזם צעיר. מנטור יכול לעזור ולכוון במקומות שאתה לא כל כך מבין בהם, או סתם במקומות שחשוב לך לשמוע דעה של אדם מנוסה. הסתכלו ימינה, שמאלה ומסביבכם, אם אתם רואים אדם שאתם סומכים על דעתו והייתם שמחים לקבל ממנו עזרה, אל תהססו – פנו אליו ובקשו שיהיה מנטור שלכם. אתם תתפלאו לגלות עד כמה אנשים שמחים לעזור כשמבקשים מהם.

 

 

6. שימוש אופטימאלי באינטרנט

יזמים צעירים חייבים לנצל את האינטרנט לטובתם. כמובן שגם יזם מנוסה יפעל נכון כאשר ישכיל להשתמש באינטרנט לטובתו, אך אצל יזמים צעירים הצורך גדול עוד יותר – עדיין אין להם ניסיון בשטח, ולכן כדאי להיעזר במקורות ידע שיכולים לגשר על הפער. אני ממליץ בחום למצוא את מקורות הידע הרלוונטיים עבורכם, ולנצל אותם כמה שאפשר.

 

 

אסכם ואומר שכיום ישנן אפשרויות רחבות ליזמים צעירים, והטיפים במאמר הם ממש קצה הקרחון בנושא. אם לכם עבדו טיפים אחרים, אשמח לשמוע על כך בתגובות.

תגובות

1. אלכס | 17 אפריל 2016

אחלה כתבה

כתוב טוב, וטיפים מועילים


2. רוז | 14 אפריל 2016

ממש מעניין


3. ירושלמי | 14 אפריל 2016

אמת

ממש מדויק. אנשי אמת ואנשי יושרה הם האנשים איתם צריכים להתחיל מייזם כלשהו. רק ככה אפשר לקדם את המייזם ולא להיכנס לבורות שאי אפשר לצאת משם


4. דוראל ישי | 14 אפריל 2016

להגיב מספר 2 - אבי

הטוב ביותר הוא איש מקצוע, אבל שיראה אותך כבן טיפוחים שלו. אני עשיתי את זה פעמיים עם שני מנטורים שונים, שהיו מוכנים לעזור לי. לפני תחילת הקשר בנינו הם לא היו חברים שלי, והם מעולם לא ביקשו כסף, למרות שהצעתי. לתשובה מפורטת יותר, או אפילו מנטור, אשמח לעזור, 050-9000888 או במייל [email protected]


5. אבי | 14 אפריל 2016

מנטור..

האם הכוונה במנטור לבעל מקצוע שמשלמים לו או לסתם חבר שאני סומך עליו?!


6. דוד אברהם | 14 אפריל 2016

מנטורים - הדבר החשוב ביותר

מנטורים זה באמת אחת העצות הטובות ביותר שקיימות, לי זה עזר לא פעם בתחילת הדרך


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.