20 אפריל 2016 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - StartupEast

קהילת היזמות ותכנית האינקובציה של StartupEast מסייעת ליזמים וחברות סטארטאפ לא רק להתפתח ולגדול בתוך השוק המקומי, אלא גם לפרוץ ולהצליח בשוק האסייתי. הקהילה מתמחה ב-Go To Market לשוק האסייתי ולה רשת קשרים, מאגר ידע ו"בנק מטרות" ענפים בהאבים המרכזיים באסיה.

השבוע בקהילה ישראלית – גיחה אל ישראל פינת אסיה, עם קהילת היזמות של StartupEast. נועה מוצפי, סמנכ"לית ומנהלת האקסלרטור של StartupEast, סיפרה לנו על הקהילה שלהם.

 

 

 

הקהילה שלנו

קהילת היזמות של StartupEast מורכבת בעיקר מפורטפוליו המכיל סטארטאפים מתחומי ה-Web, Mobile, IoT, לאחר גיוס Seed, שכבר סיימו תכנית אינקובציה ויש להם מוצר בשלבי ה-MVP ו-IP רשום בישראל; כמו גם מנותני השירות שלנו, שמתמחים בשוק האסייתי, מהשותפים המקומיים ומהקהילות המקבילות לשלנו, הממוקמות באסיה.
אנחנו מתמחים ב-Go To Market לשוק האסייתי. בעוד שהיזמים הישראלים לרוב מנסים לפרוץ תחילה בארה"ב ובאירופה, אנו מאמינים שאין סיבה לא לסמן את אסיה מההתחלה, בעיקר כשמדובר בשוק עצום, מתפתח ורעב ל-Disruptive Technologies, עם מגוון של ערוצי השקעה ולקוחות פוטנציאליים. אנו יודעים לייצר ערך אמיתי לסטארטאפים בתכניות שלנו, החל מאדפטציה של המוצר לשוק היעד באסיה, דרך מנטורים מנוסים שעבדו בשוק ועד השקעות ופתיחת משרד מקומי בבירות הטכנולוגיות של אסיה.

תכנית האינקובציה שלנו אורכת כחודשיים: חודש באסיה, כולל Road show העובר בסינגפור, הונג-קונג, טייפה, מנילה, בנגקוק, טוקיו, סיאול, בייג'ינג; וחודש בישראל. התכנית מיועדת ליזמים ישראליים המעוניינים לפרוץ לשוק האסייתי וכוללת גם תכניות המשך של פיתוח עסקי, הכשרה, אירועים לקהילה בארץ, ייעוץ וחיבור להשקעות.

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

כשעמוס אבנר ועומרי שמיר, השותפים המייסדים של StartupEast הקימו את החברה ומאיץ הסטארטאפים בסוף 2013 , הם זיהו את הפער הקיים בשוק היזמות בישראל באפשרות לפנות לשווקים האסייתים.

עם הזמן הבנו שבכדי לחזק את היכולת של חברות סטארטאפ צעירות לחדור לשוק האסייתי, עלינו לייצר רשת קשרים גדולה ומורכבת יותר שתאפשר לכל סטארטאפ בנפרד ולכולם ביחד להוציא מעצמם את המקסימום. על כן, התחלתי אני בבניית קהילה היזמות של StartupEast. אפשר לומר שבסיס האם של הקהילה הוא בית סמוראי בשדרות רוטשילד בתל אביב, דבר המאפשר זמינות וקשר מתמיד עם הלב הפועם של האקוסיסטם הישראלי. אך עם הזמן הבנתי שבכדי להכיר לעומק את התעשייה הישראלית על כל גווניה, אסור להגביל את עצמנו ליעד אחד מבחינה גיאוגרפית, ולכן היום השותפים שלנו לדרך בקהילה הישראלית שאנו מייצגים באסיה, פרוסים ממצפה רמון ועד נצרת.  

 

בדמו דיי של קהילת סמוראי לבושים ביוקאטות מסורתיות

 

 

הייחוד של הקהילה שלנו

קהילת StartupEast לא מורכבת רק מחברות ישראליות ולא מתקיימת רק באקוסיסטם הישראלי, אלא מרכיבה רשת קשרים, מאגר ידע ו"בנק מטרות" ענפים באסיה. זהו הייחוד של הקהילה שלנו, המאפשר חיבור כמעט ישיר דרך הפלטפורמה שלנו, של האקוסיסטם לשותפים המקומיים שלנו בערים הטכנולוגיות המובילות באסיה.   

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

בעיניי קהילת יזמות היא קודם כל קהילה על כל המשתמע על כך - היא שיתוף ידע ומשאבים במידת האפשר, היא עזרה אחד לשני גם בבית (בישראל) וגם בחוץ (בעולם). לדעתי ברגע שעולם היזמות בישראל מתפקד כקהילה, ניתן לקיים סינרגיה בין המספר האדיר של החברות הפועלות בענף. בכך ניתן להגיע למצב בו השלם - או שוק הסטארטאפים הישראלי - גדול מסך חלקיו, שהם משאבים של מדינה לא גדולה. אין ספק שבישראל קיים הון אנושי יזמי מהאיכותיים בעולם, אבל גם האדם המוכשר ביותר לא מסוגל לעשות הכל לבד. לכן כאשר התעשייה מתפקדת כקהילה, כל יזם בודד או סטארטאפ מתחיל, יכולים להפיק מעצמם או לתרום לאחרים הרבה יותר, כמובן שכל זאת בלי לפגוע בתחרות הפנימית בין החברות.

 

 

 

 

קהילה מפרגנת לקהילה

נשמח לפרגן לקהילה שאנחנו צמחנו ממנה והיא חלק אינטגרלי מהקהילה הישראלית-אסייתית שלנו - קהילת היזמים של האינקובטור וה-VC היפני Samurai House in Israel, האינקובטור היפני הראשון של Samurai Incubate Inc. מחוץ לטוקיו, יפן. סמוראי האוס הוא גם בסיס האם שלנו בישראל, ואנחנו מקיימים פעילויות משותפות לקהילה שלנו וגם למשלחות האסייתיות שאנחנו מארחים בשיתוף איתם. הודות למנכ"ל הישראלי של סמוראי יוני גולן והמייסד מקים של סמוראי העולמי קאנטרו סאקאקיברה (קן סמוראי), קמה ברוטשילד משפחת סמוראי הישראלית שאט-אט מתרחבת ומביאה את הבשורה של היזמות היפנית (והאסייתית) לאקוסיסטם הישראלי.

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

כי אסיה כבר כאן. בשנתיים האחרונות מאז שפתחנו את StartupEast הנוכחות של גורמים ממזרח אסיה בכלל ולא רק מסין, התגברה. הם מגיעים לארץ לכנסים, לבחון השקעות ולחפש טכנולוגיות ישראליות וגם ללמוד על ה-Special Sauce של היזם הישראלי, ומה הפך את ישראל לאקוסיסטם כזה מוצלח. אנחנו עוסקים הרבה ב"חינוך שוק", הן מהצד האסייתי לגבי מה מייחד אותנו כשוק ישראלי, אבל גם אל מול הקהילה הישראלית בנושא "למה להתחיל דווקא מאסיה?". אנחנו פה בשביל לייעץ לחברות ישראליות לא רק כיצד לחדור לשווקים האסייתים - אנו משתמשים בידע ובניסיון שצברנו על האקוסיסטם בכדי לעזור לחברות, במיוחד לצעירות שבהן, להתפתח ולגדול בתוך השוק המקומי, לבצע סקרי שוק, פיצ'ים, שיווק בכנסים ועוד.

 

פיטצ' נייט קוריאה-ישראל לקהילה הישראלית בשיתוף השותפים מקוריאה KSP

 

 

ככה שומרים איתנו על קשר:

אפשר לפנות אלי – נועה מוצפי, מנהלת הקהילה של החברה – [email protected] או בפייסבוק - Noa Muzzafi.

וכמובן שאפשר לפנות דרך דף הפייסבוק של החברה ולהצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו - StartupEast- הלינק שלך לאסיה.

או שפשוט תקפצו לכוס תה ירוק במשרדים שלנו - בית סמוראי, נחלת בנימין 52 על פינת שדרות רוטשילד 19, קומה שנייה. נשמח מאוד לראות את הקהילה שלנו גדלה ולצרף חברים חדשים לפעילות שלנו בישראל ובאסיה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.