26 אפריל 2016 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את Taranis

Taranis הוא סטארטאפ חדשני שמסייע לחקלאים להגדיל את רווחיהם על ידי ניתוח ביג-דאטה מהשדה, בדגש על התראה מוקדמת על מחלות בגידולים. החברה פיתחה מודל מטאורולוגי מתקדם שמתכלל מידע מלוויינים וחיישני מזג אוויר, לכדי ניתוח מקומי של שדות וגידולים, ומגיע לרזולוציה פי 20 מהמודלים הנמצאים בשימוש היום.

מי אנחנו

Taranis, סטארטאפ חדשני שמסייע לחקלאים להגדיל את רווחיהם על ידי ניתוח ביג-דאטה מהשדה, בדגש על התראה מוקדמת על מחלות בגידולים. החברה פיתחה מודל מטאורולוגי מתקדם שמתכלל מידע מלוויינים וחיישני מזג אוויר, לכדי ניתוח מקומי של שדות וגידולים, ומגיע לרזולוציה פי 20 מהמודלים הנמצאים בשימוש היום.

 

הערכות מומחים כיום מדווחות על הפסדים של מעל ל- 300 מיליארד דולר כתוצאה ממחלות ומזיקים בשדה ברמה העולמית וזאת על אף השימוש בריסוסים למניעתם. באמצעות Taranis החקלאי יודע בדיוק מתי לתזמן ריסוס כדי להגן על השדה, לעומת השיטות הנהוגות היום לרסס רק לאחר זיהוי פגע משמעותי ולמעשה באיחור. התוכנה כבר נמצאת בשימוש בכמה חוות של מאות אלפי דונמים בשווקי יעד מרכזיים של Taranis, בהם רוסיה, ברזיל, ארגנטינה, ארה"ב וישראל.

אופיר שלם, בן למשפחת קיבוצניקים מגינוסר ובכיר לשעבר במשרד ראש הממשלה הקים את Taranis ב-2014, כאיחוד כוחות עם עוד שלושה חברים: אלי בוקצ׳ין, כיום סמנכ״ל הטכנולוגיה של החברה, שעסק עד אז בפיתוח מערכות מטאורולוגיות מתקדמות בחיל הים; אייל כרמי, מנהל מוצר לשעבר ומפתח אלגוריתמים; ואסף הורביץ, אדריכל התוכנה של החברה, בעל רקע של 20 שנים בפיתוח תוכנה, ביג-דאטה ואופטימיזציה.

צוות Taranis מונה כיום 12 עובדים, ביניהם דוקטורים ומומחים במדעי הצמח ומטאורולוגיה, מפתחים ואנשי מכירות.

 

 

מה אנחנו מחדשים

החידוש הכי גדול של Taranis, הוא בחיזוי הגעתם של אותם מחלות וחרקים לשדה והמלצה על פעולה.

כדי לקבל החלטה האם כדאי לרסס או לא, נאלץ היום החקלאי לסייר בשדה ולתעד את התופעות שהוא רואה, בדרך כלל בצורה ידנית, לאסוף עשרות דיווחים כאלו מהשדה ולהבין האם קיימת סכנה לשדות - כלומר, האם רמת הנגיעות בשדה מצדיקה כלכלית ריסוס. מעבר לעלויות הגבוהות של הריסוסים, ישנן גם הגבלות על מספר הריסוסים שניתן לבצע במהלך הגידול לכן, החלטה זאת היא כבדת משקל והחקלאי חושב טוב לפני ביצוע כל ריסוס. מלבד הנתונים הנאספים מהשדה, גם תנאי מזג האוויר, כמו לחות גבוהה או גשם ממושך, משפיעים על התפתחות מחלות צמחים או היעלמותן, ולכן מהווים שיקול נוסף לגבי ריסוס אותו החקלאי צריך לקחת בחשבון. לכן, על מנת לקבל החלטה הולמת בדבר ריסוס, יש להתייחס הן למזג האוויר בעבר, הן למזג האוויר החזוי ובנוסף למצב בשטח בזמן אמת מבחינת מצב הגידולים בשדה ורמת הנגיעות בחרקים ומחלות.

אנחנו ב-Taranis פיתחנו מודל מזג אוויר מדויק לחיזוי הפרמטרים החשובים ביחס להתפתחות מחלות והופעת חרקים, כמו: רטיבות עלה, אידוי מהקרקע וגשם. מודל זה בשילוב ניתוח תמונות לוויין של השדות, אפליקציה שפיתחנו לטובת תיעוד של החקלאים את מצב השדה וסנסור שאנו מתקינים בשטח המודד את מזג האוויר - כל אלו מאפשרים לנו לחזות את הנזק של אותן מחלות ומזיקים.

בנוסף, עד היום לא היה ניתן לשכפל את השיטה הזאת לגידולים בשטחים נרחבים כמו תירס, סויה וחיטה. מדובר על גידולים הגדלים בשדות ענק, כשהרווחיות על כל קילוגרם תוצרת היא קטנה, על כן קניה של סנסורים יקרים והשקעה בכוח אדם רב לניטור השדות אינן משתלמות. בעזרת תמונות הלוויין ומודל מזג האוויר המדויק ניתן לחסוך עלויות אלו ולנטר מרחוק את השדות הגדולים באופן אוטומטי כמעט. Taranis מתקינה סנסור אחד בעלות נמוכה מאוד לכל חווה ובכך חוסכת לחקלאי את עלויות ההשקעה הגבוהות.

 

 

 

 

האתגר הכי גדול שלנו

עד לשנת 2025 יהא על האנושות לגדל 30% יותר מזון כדי להאכיל 8 מיליארד בני אדם. זה לא יהיה קל. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לחקלאים בכל העולם להגדיל תפוקה ולצמצם עלויות של חומרי ריסוס.

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח

ההצלחה שלנו קשורה ישירות להצלחת של החקלאים שלנו. אנו בונים מודל צמיחה בר-קיימא שמאפשר לחקלאים שלנו להתרכז בשדה ובגידולים ובסוף גם להגדיל רווחים. אנו מסייעים לצמצם את הפער בין חקלאות וטכנולוגיה בעזרת הצוות שלנו, שהוא שילוב מיוחד בין עולם התוכנה והחקלאות.

 

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

שיתוף פעולה של החקלאים. נדרשות הרבה סבלנות והיכרות של עולם החקלאות בכדי להבין את הצורך של החקלאים. ולמזלנו אנו זוכים להיענות רבה מצד החקלאים המגלים התלהבות בתחום.

 

 

רצינו לומר תודה

לחקלאים החלוצים שלנו, שמנסים דברים חדשים ויש להם הרבה סבלנות – בסופו של דבר הם אלו שעושים את העבודה הקשה והיומיומית בשטח ודואגים לנו לאוכל בריא על הצלחת.

 

 

 

 

בעוד שנה מהיום

אנחנו מנטרים שטחים גדולים ברחבי העולם - אפילו גדולים בהרבה משטחה של מדינת ישראל. המערכת תכסה כמות גדולה של גידולים חשובים, אשר משמשים להאכיל את אוכלוסיית העולם וגם תאפשר לחקלאים להיות רווחיים יותר. בנוסף, המערכת תחזה בהצלחה את התנאים המוקדמים לפני התפתחות פטריות ובקטריות שהיום משמידות יבול רב.

 

 

כדאי לעקוב אחרינו

כי בקרוב לא יהיה חקלאי אחד בלי מערכת של Taranis בחווה שלו!

 

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

באתר האינטרנט -  www.taranis.ag

בפייסבוק - Taranis או בלינקדאין.

אפשר לשלוח לנו מייל אל [email protected]

או לקפוץ לבקר במשרדים שלנו ברמת החייל, תל אביב.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.