8 מאי 2016 | ג'ון ראמפטון
ארבע דרכים להגביר דירוג לתגיות שלכם

תגיות הן מילים או ביטויים ספציפיים לחברה שלכם. לעתים קרובות הן כוללות את שם העסק, אבל ייתכן והן כוללות גם שמות מוצרים עם רישום סימן מסחרי או את שם האתר שלכם. למזלכם, דירוג תגיות אינו שונה באופן משמעותי מדירוג למילות מפתח גנריות יותר. הנה ארבעה טיפים לדירוג תגיות משלכם.

 

אתם ככל הנראה כבר מכירים את הדרך למטב את האתר שלכם עם מילות מפתח ספציפיות. ייתכן ויש לכם רשימה של מילות מפתח וביטויים ספציפיים, או שאולי אתם יותר בקטע של "להוסיף תוכן מדהים ולראות מה יקרה".

 

 

אולם ייתכן והרעיון של מיטוב תגיות עוד לא חלף בראשכם. תגיות הן מילים או ביטויים ספציפיים לחברה שלכם. לעתים קרובות תגיות כוללות את שם העסק, אבל ייתכן והן כוללות גם שמות מוצרים עם רישום סימן מסחרי או את שם האתר שלכם.

 

 

 

למשל, עבור אפל, הנה כמה דוגמאות של תגיות: 

(Apple; Apple PhoneApple computer; Applecom; Apple dot com; Aple (a misspelled version

 

 

אנחנו רוצים לדרג תגיות משום שישנם שלושה סוגים עיקריים של חיפוש: חיפוש בינלאומי, לדוגמא חיפוש אחר תשובות לשאלות; חיפוש ששייך או קשור לעסקה, כמו חיפוש לשם רכישה; וחיפוש ניווטי, למשל חיפוש של חברה ספציפית.

אנשים שנופלים בקטגוריה השלישית מחפשים אחר העסק או האתר שלכם באופן ספציפי. אם האתר שלכם לא עולה בנקודות הראשונות ב- SERPs, המתחרים שלכם ירוויחו מחיפושי תגיות אלה.

 

 

למזלכם, דירוג תגיות אינו שונה באופן משמעותי מדירוג למילות מפתח גנריות יותר. הנה ארבעה טיפים לדירוג תגיות משלכם:

 

 

1. בנו אזכורים

בעוד שחשוב לבנות ליקנים באיכות גבוהה לאתר שלכם, אזכורים ללא לינקים ("ציטוטים") יכולים להיות חשובים באותה מידה, במיוחד עבור עסקים מקומיים. כאשר גוגל רואה אתר עם הרבה אזכורים, הוא מזהה שהאתר שלכם עכשווי ופעיל ולפיכך כדאי שיופיע בתוצאות החיפוש.

אחת הדרכים הטובות ביותר לבנות ציטוטים אלה, היא לרשום את העסק שלכם עם אגרגטורים (שירות של שליפת מידע ממקורות שונים והעברתו ללקוח על-פי העדפותיו האישיות) כמו Factual ו-Acxiom. מנועי חיפוש מקומיים (כולל גוגל) מקבלים אישור למידע מאגרגטורים אלה, כדי לאכלס את האינדקס שלהם עם מידע הקשור לעסקים. לכן, אם המידע שיש להם הוא לא מדויק, מנוע חיפוש מקומי יהיה גם כן לא מדויק.

דרכים אחרות לאסוף ציטוטים:

 

- לגרום לעסק שלכם להיות רשום במדריכים מקומיים;

- להיות מאוזכרים בבלוגים מקומיים;

- להיות רשומים ב-Yelp, Yellow Pages and Yahoo Local.

 

אם כרגע עסקים מקומיים אחרים מדורגים גבוה מכם באמצעות התגיות שלכם, נסו כלי כמו Local Citation Finder. אחרי שאתם מכניסים את מילות המפתח שלכם הכלי יחזיר לכם רשימה של כל רשימות האזכורים עבור עמודים בדירוגים גבוהים.

 

 

2. שמרו על רשימת Google My Business מעודכנת

בהינתן שכל הצד הימני של הSERPs לעתים קרובות נשלט על ידי Google maps ורשימות עסקים, אתם בהחלט תרצו לוודא ששם העסק שלכם נמצא שם. אתם יכולים להכניס או לעדכן את רשימת Google My Business  כאן.

כאשר אתם מוסיפים או בוחנים את הרישום שלכם, הקפידו שהאלמנטים הבאים נמצאים במקומם:

 

- הקפידו שהעסק שלכם בקטגוריה הנכונה;

- וודאו את ה-NAP שלכם (שם, כתובת, מספר טלפון) והקפידו שיהיה עקבי עם כל יתר הרישומים והאזכורים שלכם;

- הוסיפו תמונות רלוונטיות כדי להוסיף עניין לרישום שלכם;

- כללו שעות שאתם פתוחים לעסקים ושיטות תשלום;

- עודדו קליינטים או לקוחות להשאיר פידבק ברישום שלכם.

 

 

3. היטיבו את הפרופילים החברתיים של שם המותג שלכם

כדי לשלוט בעמוד הראשון של ה-SERPs של שם המותג שלכם, אתם צריכים מספר מאפיינים שונים המדרגים ביטויים אלה. במקום למקד את כל מאמציכם במיטוב העסק המייעץ שלכם, חלקו את האהבה עם פרופילים ועמודי מדיה חברתית גם כן.

וודאו שבניתם אזכורים טובים ב-Yelp ומקומות חיפוש מקומיים אחרים. אולם, אתם תרצו גם שמאפייני המדיה החברתית שלכם יהיו מדורגים (עדיף מתחת לאתר הראשי של החברה שלכם).

הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות כדי לגרום לעמודים ולפרופילים המדיה החברתית שלכם להיות מדורגים לתגיות שלכם, הוא להבטיח ששמות המשתמש שלכם ושמות העמודים שלכם מציינים את שם העסק באופן מפורש (ללא קיצורים או משחקי מלים מתוחכמים). אתם יכולים לכלול גם תגיות בביוגרפיות של מדיה חברתית ותיאורי העמודים שלכם.

Google+ היה הבחירה ברשת חברתית של SEO, אבל אני מוצא שפייסבוק, טוויטר, לינקדין ואפילו פינטרסט הם בעלי ערך רב יותר בימים אלה. בעוד לינקים מאתרים אלה לא בהכרח בעלי ערך במונחים של "link juice", לגרום לפרופילים ועמודים להיות מדורגים בעמוד הראשון של ה-SERPs, משמעותם חיפוש בעל ערך רב יתר עבור המותג שלכם.

 

 

4. עשו אופטימיזציה באתר של התגיות שלכם

אין תחליף לשימוש בתגיות משלכם במיקומים אסטרטגיים באתר שלכם. זה אומר לעשות שימוש בשם העסק, שם האתר ומוצר עם רישום סימן מסחרי במקומות הבאים:

 

- תגיות הכותרת שלכם (title tags). עשו שימוש במספר מלים בתגיות הכותרת שלכם כדי לתאר את העסק (השתמשו במלות מפתח גנריות) וכללו את שם המותג שלכם בסיום התגית.

- במקומות רלוונטיים, השתמשו בשם המותג שלכם ב-header tags, meta descriptions, alt image tags and URLs.

- הפנו אל שם העסק שלכם בתוכן של האתר והבלוג שם הוא מתאים באופן טבעי.

 

הבלוג שלכם הוא מפתח לשיפור דירוגי תגיות. לדוגמא, החברה שלנו נודעת אונליין כ"Payments Blog". אנחנו כל הזמן מוסיפים תוכן שימושי שיש לו עניין עבור הקהל שלנו. צרו פוסטים של בלוג וסוגים אחרים של תוכן, המיועדים לדיון במה שהחברה עושה ובמי שאתם. אנחנו כל הזמן מעלים מידע הקשור לתגיות שלנו.

בתוך התוכן הזה כללו אזכורים לשם המותג שלכם או תגיות אחרות. בשל חיפוש סמנטי, גוגל יתחיל לקשר בין תגיות אלה לבין המוצרים והשירותים שאתם מספקים - גם אם אתם לא עושים את החיבור הזה באופן מפורש בתוכן שלכם.

 

 

אם אתם לא מדורגים עבור תגיות משלכם, ייתכן ואתם מאבדים את כל התנועה בעלת הערך לטובת המתחרים שלכם. אם תעשו שימוש בארבעת האסטרטגיות שלעיל, יהיה לכם הסיכוי הטוב ביותר לדירוג עבור העסק שלכם או שם האתר שלכם, ותגיות אחרות. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.