4 מאי 2016 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - TheHive Ashdod

TheHive Ashdod הוא אקסלרטור שהגיע לאשדוד לפני 3 שנים כדי להוביל מהלך שישנה את פרופיל התעשייה בעיר. האקסלרטור התחיל להפעיל תכניות האצה בנות 6 חודשים והקים את "יזמים באשדוד" - קהילה שמקיימת מיטאפים ואירועים ומנהלת קבוצת פייסבוק פעילה באותו שם. טל קלם, מנהל TheHive Ashdod סיפר לנו על הקהילה שלהם.

 

השבוע בקהילה ישראלית, אנחנו באשדוד, העיר החמישית בגודלה בישראל, בה פועלת קהילת TheHive Ashdod. טל קלם, מנהל TheHive Ashdod סיפר לנו על הקהילה הייחודית שלהם ועל פעילותה.

 

 

הקהילה שלנו

בכל בוקר עוזבים את אשדוד אלפי אנשים כדי לעבוד בחברות ההייטק באזור המרכז. רבים מהם היו שמחים לעבוד ליד הבית, אבל באשדוד, למרות היותה עיר תעשייה מהגדולות בישראל, צמחה בעיקר תעשיה המבוססת על הנמל ועל השירותים שהוא מספק ולהם הוא זקוק. תעשיית ההייטק והיזמות באשדוד התפתחה בינתיים בשוליים ומיוצגת בעיקר על-ידי חברת אלתא. 

TheHive Ashdod הוא אקסלרטור שהגיע לאשדוד לפני 3 שנים כדי להוביל מהלך שישנה את פרופיל התעשייה בעיר. האקסלרטור התחיל להפעיל תכניות האצה בנות 6 חודשים והקים את "יזמים באשדוד" - קהילה שמקיימת מיטאפים ואירועים ומנהלת קבוצת פייסבוק פעילה באותו שם. 

עד כה סיימו 28 סטארטאפים את תכנית ההאצה של TheHive Ashdod, מהם 22 עדיין פועלים ועד כה גייסו 7.5 מיליון דולר. שני סטארטאפים נוספים שביצעו מכירות מרשימות ברחבי העולם בחרו שלא לגייס כרגע. הסטארטאפים מעסיקים מעל 60 עובדים, רובם באיזור אשדוד והדרום. 

 

 

מאז הוקם האקסלרטור הצטרפה למפת היזמות בעיר חממת The Kitchen של שטראוס; נפתח מרכז פיתוח של IBM; נפתחו משרדים חדשים של חברות הייטק, ביניהן גם חברות שהן בוגרות תכנית TheHive; גוף בינלאומי גדול בוחן הקמת מרחב co-working space; העירייה מובילה מהלך מרשים לבניית האקוסיסטם המקומי בעזרת MIT וצוות מרשים מבכירי תחומי היזמות וההשקעות בישראל – ואלו הן רק חלק מההתרחשויות.

 

ומהו ה-Secret Sauce של TheHive Ashdod שאלתם? קודם כל היחס האישי והמסירות להצלחת היזמים. ואם זה נשמע כמו מילים מכובסות אז ניתן דוגמא:

 

בין המנטורים שמגיעים לתכנית ישנם כמה שאינם מהמוכרים באקוסיסטם, אלא כאלה שהבאנו על סמך הכרויות אישיות לאורך הקריירה. אחד כזה הוא אפי, איש כספים מנוסה ועתיר קשרים בעולם העסקי, ובמקרה גם קשור אלי בקשרי משפחה. כשאפי הגיע כמנטור היזמים לא ידעו איך לאכול אותו. אין לו היסטוריה בחברות המובילות, הוא לא מסתובב בחוגי המשקיעים המוכרים, וקשה למצוא עליו מידע בלינדקאין ואפילו בגוגל. כשאחד מיזמי התכנית אמר שכבר מאוחר ואולי עדיף שיוותר על הפגישה עם אפי, כי ממילא הוא לא יודע על מה יש לו לדבר אתו, שכנעתי אותו להישאר ולא לוותר על הפגישה - הכי קל ליזמים העסוקים לוותר על עוד פגישה מבין העשרות הרבות שיש להם בתכנית, אבל התפקיד שלנו זה לדאוג שהם לא יחמיצו את ההזדמנויות ויידעו למצות את האמצעים שאנחנו מעמידים לרשותם. אותו יזם התרצה והודיע לאשתו שיאחר להגיע ושבבית יאכלו כבר ארוחת ערב בלעדיו. בפגישה עם אפי הוא הרגיש שנוצר קליק. אחרי עשרות פגישות עם משקיעים ותחושה שהוא כבר לא יצליח לגייס כסף, למרות המחמאות הרבות שקיבל, בא אפי ועשה קסמים. תוך מספר חודשים הוא סייע ליזם להגיע למשקיעים שהיזם לא הכיר ולגייס מאות אלפי דולרים כהשקעה ראשונית. בהמשך הם גייסו כמה מיליוני דולרים ובקרוב ישיקו את המוצר. בינתיים המיזם מעסיק כבר יותר מ-25 עובדים ועומד להתרחב.

 

רוצים עוד דוגמא?

שלומית, שעובדת באגף לפיתוח תעשייה של עיריית אשדוד, השותפה של עמותת גבהים וקרן JNF-UK להקמת האקסלרטור, עברה בעירייה מאגף לאגף כדי לאתר את האגף המתאים להרצת פיילוט של אחד הסטארטאפים באקסלרטור. מנהלי המחלקות לא התלהבו להטמיע מוצר חדש וחששו מהתקלות הצפויות. בשביל מה הם צריכים את זה? אבל שלומית לא ויתרה. היא לקחה את היזם תחת חסותה ועברה בין המנהלים עד שנמצא האגף המתאים ביותר לפיילוט. מחוייבות אישית כבר אמרנו?

 

 

טל ואיזבלה, הצוות המנהל של TheHive Ashdod

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

עמותת  גבהים הוקמה כדי לסייע לעולים חדשים ותושבים חוזרים בעלי כישורים גבוהים בקליטתם בישראל. מצד אחד היא משבצת עולים חדשים בתפקידי מפתח בחברות המובילות בישראל, מצד שני היא מאפשרת למתמחים יהודים מחו"ל לעשות סטאז' בישראל בתקווה שיעלו לארץ. בנוסף, מפעילה העמותה שני אקסלרטורים בשם TheHive בתל-אביב ובאשדוד לטובת עולים חדשים שרוצים להיות יזמים. 

ולמה דווקא באשדוד? כי אשדוד היא העיר המובילה בישראל בקליטת עליה. 40% מהתושבים הם עולים חדשים וותיקים. עיריית אשדוד מובילה קמפיין רציני לטובת טיפוח היזמות בעיר והזמינה את TheHive להתניע את המהלך של יצירת אקוסיסטם יזמי בעיר. וקרן JNF-UK, שמסייעת בחיזוק קהילות בדרום הארץ ובחיזוק הכלכלה המקומית והיזמות, נאותה לתמוך בפרויקט.

שיתוף הפעולה בין שלושת הגופים הוא ייחודי בפני עצמו, שכן הוא מעמיד לרשות היזמים אפשרויות מגוונות. עמותת גבהים היא גם עמותת בת של קרן רש"י, ואל תופתעו אם תראו באירועים של TheHive את גבי אשכנזי יו"ר רש"י, ואפילו את השר לשעבר יאיר שמיר, שהוא יו"ר של כבוד של גבהים. 

 

 

 

הייחוד בהקהילה שלנו 

TheHive Ashdod זו קודם כל קהילה בינלאומית של יזמים. השפה המדוברת בתכנית היא אמנם אנגלית, אבל היזמים שולטים במגוון שפות. מאחר ובתכנית משתתפים יזמים מכל שווקי היעד האפשריים, הדבר מסייע להם ולחבריהם בעבודה השוטפת. כך, גייסו יזמים ממוצא רוסי השקעות מרוסיה וממשקיעים רוסיים באנגליה, יזמים צרפתים חדרו בקלות לשוק הצרפתי וממנו התרחבו לכל אירופה, ואחרים בחרו להשיק את המוצר שלהם בבלגיה או באנגליה, שם הם מרגישים בבית. 

באקסלרטור משתתפים תמיד גם יזמים ישראלים ילידי הארץ, אם כשותפים של היזמים העולים, אם משום שהם תושבים חוזרים, ואם משום שנבחרו להשתתף בתכנית כדי שחבורת היזמים לא תהיה "בועה" של עולים. היזמים הישראלים מקבלים במהלך התכנית הבנה טובה יותר של שווקי היעד בזכות חבריהם וכמובן מסתייעים בהם. 

בנוסף, כל יזם פוגש בתכנית האקסלרטור כ-80 מנטורים ויועצים מדהימים, וחלקם, כפי שצוין קודם, מגיעים רק ל-TheHive Ashdod.

וכמובן, כפי שכבר פירטנו - שיתוף הפעולה הייחודי בין שלושת הגופים המפעילים את האקסלרטור: עמותת גבהים, עיריית אשדוד ו-JNF-UK. 

 

 

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

כקהילת יזמים TheHIve Ashdod היא בית לכל היזמים באשר הם. האירועים והמיטאפים, כמו גם תכנית ההאצה, פתוחים לכל היזמים - עולים, תושבים חוזרים, אשדודים, ילידי הארץ ובכלל.

הציפיה היא שהקהילה באשדוד תהיה קהילה תוססת ומתפתחת, שתהווה בסיס לסטארטאפים מצליחים, לחברות הייטק שיגיעו לעיר, ולקליטה מוצלחת ואיכותית של העולים בארץ. 

 

 

 

 

קהילה מפרגנת לקהילה

אנחנו מפרגנים קודם כל לתכנית האחות שלנו - TheHive by Gvahim תל-אביב, שם פועלת קהילה תוססת של יזמים עולים בניצוחה של פטריסיה להי-אנגל, ולקהילת היזמים TheNest בתחומי ה-non-tech (יזמים עסקיים, פרילנסרים וכו') שגבהים מפעילה ביחד עם Wix במשרדיה בנמל תל-אביב.

ככלל, אנו מפרגנים לכל מי שפועל בתחום היזמות בישראל ונשמח לשתף פעולה עם כל הקהילות. כקהילה שחבריה אינם מתקבצים באזור המרכז, יש לנו מן הסתם סימפטיה לקהילות שעוברות חבלי לידה דומים לשלנו כמו בירושלים, בבאר-שבע, בנצרת וכו'.

פרגון מיוחד למשה פורת מ-Mesh במודיעין, שהקים קהילה לתפארת ללא עזרת הרשויות תוך לקיחת סיכונים כמו כל סטארטאפיסט.    

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

קודם כל, יזמים שרוצים להקים מיזמים תמיד ימצאו אצלנו תמיכה וסיוע גם אם הם לא ישתתפו בתכנית האקסלרטור. כחלק מהרצון להפוך את TheHive Ashdod לבית ליזמים אנחנו פתוחים לכל. אנחנו גם מאפשרים ליזמים מזדמנים לעבוד אצלנו ללא תשלום, ומי שירצה לשבת אצלנו באופן קבוע ישלם תשלום סמלי בלבד.

חוץ מזה, הקבוצה שלנו בפייסבוק - "יזמים באשדוד", היא המקום הכי מעודכן ומקצועי לגבי כל מה שקורה בתחום היזמות באשדוד ובסביבותיה, ובכלל בארץ. אנחנו מעלים שם מידע על הזדמנויות השקעה, כתבות ליזמים שאסור לפספס, מידע על אירועים ומיטאפים שמתקיימים באזור שלנו, סיפורי הצלחה מקומיים ועוד, שחלקם מתפרסמים רק בקבוצה שלנו.

 

 

 

ככה שומרים איתנו על קשר:

באתר שלנו – thehivebygvahim.org, שם אפשר כבר להגיש מועמדות לתכנית הבאה.

בקבוצת הפייסבוק שלנו – יזמים באשדוד Ashdod Entrepreneurs

במייל אל טל – [email protected] או אל איזבלה – [email protected]

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.