5 מאי 2016 | שגב שובל
יזמות בעידן המודרני - החלום החדש ?

לפני שלושים שנה בני הדור הצעיר חלמו על משרת ניהול בג'נרל מוטורס, לפני עשר שנים היה זה בגולדמן סאקס ולפני חמש שנים זה היה במקינזי. היום הם חולמים על ניהול עסק משלהם. העידן הנוכחי הוא עידן של יזמים.

לפני שלושים שנה בני הדור הצעיר חלמו על משרת ניהול בג'נרל מוטורס, לפני עשר שנים היה זה בגולדמן סאקס ולפני חמש שנים זה היה במקינזי.

היום הם חולמים על ניהול עסק משלהם.

 

 

העידן הנוכחי הוא עידן של יזמים – מה שהתחיל ככור היתוך בעמק הסיליקון, כחלום של אנשים ספורים, הפך לתופעה עולמית גלובלית. בני הדור החדש והצעיר רואים בהקמת עסק עצמאי יעד ומשימה שלהגשמתם יש לחתור ללא לאות– זו הרוח של הדור החדש ה - צייטגייסט החדש.

זהו עידן של שאיפת הפרט – "אנחנו צריכים, אנחנו דורשים" – או כפי שאמר אברהם לינקולן: "הדרך הטובה ביותר לנבא את העתיד היא לייצר אותו בעצמך".

הזן החדש של היזמים חושב אחרת על החיים בכלל ועל עסקים בפרט. הזן החדש של אנשי העסקים שונה מכל דבר אחר שהיה לפניו. מסביב לעולם עסקים עוברים תהליך של דמוקרטיזציה, היוצרים החדשים של העשור החדש, גברים ונשים באשר הם – הם היזמים של הדור הנוכחי.

נשים וגברים מארגונים ותאגידים הולכים ונעלמים מהנוף וגן E תופס מקום ומנהל את המופע עכשיו, והם אלו שמייצרים את החוקים: מה קורקטי ומה לא, תוך כדי תנועה מתמדת וחתירה אל המטרה. השינוי נראה גם "בעין בלתי מזוינת", החליפות והעניבות התחלפו בלבוש יומיומי וגם המשרדים לבשו צורה חדשה לחלוטין.

הדוגמאות לדור ה-20 וה-30 שהקימו מיזמים לא חסרות, החל ממייקל דל המייסד של חברת דל (מחשבים נישאים), ועד למארק צוקרברג כמובן, מייסד הרשת החברתית הגדולה בעולם.

 

 

 

אז מהי למעשה יזמות עיסקית ?

על פי ויקיפדיה: יזמות עסקית היא הליך ההוצאה לפועל של מכלול הפעולות הדרושות להקמתו וניהולו של עסק חדש, או של תחום פעילות חדש בעסק קיים. המוציאים לפועל של פעולות אלו נקראים יזמים.

 

 

ובפועל?

במציאות של היום האפשרויות להצלחה התרחבו באופן משמעותי, ויש לנצל את המשאבים בחוץ ובאינטרנט על מנת לשאוב מידע ולהפיץ כל שברצוננו. אז כיצד ניתן להשתמש במשאבים הקיימים היום על מנת לממש את שאיפותינו, לפעול להרחבת הפעילות העסקית של עסק קיים ולייחד אותו ממתחריו?

 

 

 

ב-31 במאי 2016 תתקיים בסינמטק תל אביב ועידת Spotlight לעידוד יזמות עסקית.

הועידה פונה ליזמים ולבעלי עסקים ומזמינה אותם ליום של נטוורקינג, לפגוש לקוחות איכותיים, לייצר פעילות משותפת האחד עבור השני, ולהכיר עולם חדש של תכנים, קרנות, תוכניות, וכלים ליצירה, שימור ופיתוח של עסק מצליח.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.