10 מאי 2016 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את SaferVPN

SaferVPN פונה לשוק של למעלה מ-2 מיליארד משתמשים שזקוקים לגלישה מאובטחת, פרטיות באינטרנט, גישה לתכנים חסומים גיאוגרפית וגלישה ללא גבולות באינטרנט. לשוק ה-VPN סגמנטים רבים עם מאות ספקי VPN שונים, עם זאת, ישנם מספר מצומצם של ספקי VPN באיכות גבוהה שבנו את הטכנולוגיה שלהם על מנת לספק מוצר VPN מהיר, אמין ויציב.

מי אנחנו

SaferVPN הוקמה בסוף 2013 על ידי עמית ברקת ושגיא גידלי. שנינו הכרנו במסגרת לימודי התואר הראשון במדעי המחשב וכלכלה באוניברסיטת תל אביב. המיזם הראשון שלנו יחדיו היה אפליקציה ייחודית לאכיפת חוק על ידי מיקור המונים. האפליקציה קיבלה פידבקים מאוד טובים ואף זכינו במקומות ראשונים בתחרויות שונות מטעם מיקרוסופט ואוניברסיטת תל אביב. בשלב מסוים הבנו שהמודל העסקי הינו מסובך למדי והחלטנו לפנות לכיוון חדש.

 

המטרות שלנו היו -

1.       מוצר צרכני.

2.       מודל עסקי פשוט.

3.       לתת מענה חדשני לבעיה אמיתית וגדולה.

 

לאחר יותר מחודשיים של בחינת אפשרויות רבות וסיעור מוחות אינסופי בחרנו להקים את SaferVPN שלמעשה נותנת מענה לאחת מן הבעיות הגדולות ביותר והקיומיות של האינטרנט מאז הקמתו.

 

 

האינטרנט התחיל כ"כפר גלובלי" ללא כל משמעות לגבולות גיאוגרפיים. הוא היה נגיש, פתוח ושווה בין כל המשתמשים. עם השנים, עוד ועוד רגולציות התווספו והאינטרנט הפך להיות מקום אחר לחלוטין. מדינות רבות החלו להטיל צנזורה על מגוון אתרים ושירותים שונים (דוגמא בולטת הינה סין אשר למעשה חסמה את פייסבוק, ג'ימייל, יוטיוב ועוד שירותים מוכרים רבים). בנוסף, אחוז גבוה של שירותי התוכן כיום נגיש אך ורק ממדינות האם. לדוגמא, נטפליקס, שירות התכנים הפופולרי, חוסם גישה לרוב התכנים למי שנמצא מחוץ לארה״ב. פנדורה, ספוטיפיי ועוד אתרים רבים חסומים גם הם. למעשה, האינטרנט הפך למקום עם "כפרים לוקלים" רבים וגבולות מוגדרים. 

 

 

מה אנחנו מחדשים

השירות שלנו נותן מענה למספר בעיות בעת ובעונה אחת-

1. עקיפת חסימות תכנים וצנזורה - שירותי אינטרנט מזהים אותך ואת מיקומך הגיאוגרפי באמצעות כתובת ה-IP שלך. המוצר שלנו מאפשר להחליף את כתובת זו לאחת מעשרות אלפי כתובת ה-IP שלנו ברחבי העולם בלחיצת כפתור אחת. על המשתמש לבחור את היעד שברצונו להיות ממוקם וירטואלית בו ולגשת לאתרים או התכנים החסומים.

 

2. הצפנה של נתוני הגלישה - יתרון נוסף של המוצר שלנו הוא שהוא מצפין (ברמת הצפנת בנק) את כל תעבורת האינטרנט שלך ומונע מגורמים עויינים וממשלות להקליט את כל המידע שלך שעובר ברשתות WiFi ציבוריות ופרטיות.

 

3. אנונימיות - שימוש ב-VPN מאפשר לשוב ולהיות אנונימיים באינטרנט באמצעות הכמסת כתובת ה-IP ומיקומו הגיאוגרפי של המשתמש.

 

4. חסכון בכסף - האינטרנט כיום מבוסס על אפליית מחירים. דוגמא מובהקת לכך היא כרטיסי טיסה - כיום יש תמחור שונה לכרטיסי טיסה בהתאם למדינה בה נקנה הכרטיס. כלומר, יתכן מצב שבו אותו הכרטיס יימכר בהפרשים של מאות דולרים באם הוא נקנה מישראל או באם הוא נקנה מארה״ב. באמצעות ה-VPN ניתן לגשר על הפער הזה ולחסוך סכומים משמעותיים.

 

 

 

 

SaferVPN פונה לשוק של למעלה מ-2 מיליארד משתמשים שזקוקים לגלישה מאובטחת, פרטיות באינטרנט, גישה לתכנים חסומים גיאוגרפית וגלישה ללא גבולות באינטרנט. לשוק ה-VPN סגמנטים רבים עם מאות ספקי VPN שונים, עם זאת, ישנם מספר מצומצם של ספקי VPN באיכות גבוהה שבנו את הטכנולוגיה שלהם על מנת לספק מוצר VPN מהיר, אמין ויציב.

 

הנדסנו את SaferVPN לרמה הגבוהה ביותר של מהירות וביטחון לחיבור פס רחב לאינטרנט. בנוסף האפליקציות שלנו הן מהפשוטות לשימוש בשוק - אנחנו מנסים להקטין את מספר ההחלטות הנדרשות מהלקוח למינימום האפשרי של לחיצה אחת - כל מה שעל המשתמש לעשות הוא לבחור מיקום גיאוגרפי. החלק המסובך באמת נעשה מאחורי הקלעים וכולל את הבחירה של השרת הכי טוב,  כתובת ה-IP הכי מתאימה, הפרוטוקול, פתרון תקלות אוטומטי ועוד.

 

 

האתגר הכי גדול שלנו

לשמר את הצמיחה המהירה של החברה. הדרישה בעולם לשירות VPN הולכת וגדלה ועמה התחרות אשר נהיית צפופה מיום ליום. האתגרים הם רבים ואנחנו כל הזמן מחפשים ערוצי צמיחה חדשים שמתבטאים בחדשנות שיווקית ושיתופי פעולה אסטרטגיים. לאחרונה התחלנו בהליך נרחב של whitelabel של השירות בשיתוף פעולה עם מספר חברות גדולות בארץ ובחו״ל ופניה לשוק העסקי.  

 

בנוסף, השקנו לפני כשנה פרויקט ייחודי וראשון מסוגו בשם UNBLOCK THE WEB אשר מטרתו לעורר את המודעות לצנזורה באינטרנט ויתרה מכך, להעניק כלים פרקטיים לאזרחים ברחבי העולם אשר חיים בקהילות סגורות. הקמפיין נערך בשיתוף פעולה עם ארגון זכויות אדם בינלאומי, ללא מטרות רווח, בשם Advancing Human Rights. במסגרת הקמפיין התחייבנו להעניק לאזרחים במדינות תחת צנזורה מלאה לפחות 1,000,000 שעות של VPN בחינם.

 

למעשה, הבסיס לקמפיין הוא מייל מרגש שקיבלנו קצת אחרי הקמת החברה, מלקוחה ממדינה חשוכה במזרח התיכון שהתנסתה בשירות שלנו. היא כתבה שהשירות מצוין אולם זה כבר לא יעזור לה היות והצבא קטף ממנה את בנה. היא סיפרה על הצנזורה הקשה במדינה ועל כך שאמנם אנו חיים בזמנים של קידמה אולם האנושות עדיין סובלת מעבדות. בעזרת ה-VPN היא הייתה מסוגלת לעקוף את הצנזורה ולכתוב על כך. הסיפור כל כך נגע לליבנו שהחלטנו לתרום לה חשבון במתנה. התגובה שלה הייתה מרגשת אף יותר -    

 

Thank you very much for your kindness... When I wrote to you than I would not expect any response... You made my day better by your short note and the gift of using safervpn :) I am happy because you are the true example of uncorrupted person... Thank you for being yourself...This was the best gift what could have a mother... You know my son Kenan was my only child... This days all kids are mine because I am worried about their future... All what I want is the safer world for the youngsters... I hope that on this path I will meet more people as yourself because the world needs you so much!!! Children have rights to have a long life and be happy... Our Lord made us equal but people are weak by their sins… 

 

בעקבות כך התחלנו בנפרד מהפן המסחרי להתעמק גם בפן האנושי והחברתי ולחשוב כיצד אנו יכולים לתרום בעצמנו לאותה חברה שסובלת מדיכוי תדיר וצנזורה מלאה בעולם של דמוקרטיה וקידמה.

הפרויקט צבר תהודה רבה והתפרסם בין היתר ב- BBC, The Guardian, New York Times. תרמנו מאות חשבונות vpn לאזרחים ואקטיביסטים במדינות עם צנזורה גבוהה כגון עיראק, איראן, סין ועוד. השלב הבא הוא לצרף עוד חברות גדולות יחד אתנו למאבק.

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח

הכל טמון בצוות. עם צוות חזק ויצירתי הכל אפשרי. 

 

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

לעשות גם כיף תוך כדי ולהנות מן הדרך. 

 

 

רצינו לומר תודה

למשקיעים שלנו שנותנים לנו רוח גבית חזקה ובעיקר לצוות המדהים שבלעדיו לא היינו מצליחים כך.

 

 

בעוד שנה מהיום

אנחנו אחת מ-3 חברות ה-VPN המובילות בשוק.

 

 

כדאי לעקוב אחרינו

אנחנו מספקים שירות עם ערך אמיתי לצרכן. בין אם זו שמירה על פרטיות ברשת, אבטחת נתוני הגלישה או שמירה על חופש הביטוי והדיבור של כל גולש ברשת האינטרנט. השימוש ב-SaferVPN למעשה מבטל את המגבלות הקיימות כיום באינטרנט המבוססות על מיקום פיזי, ומאפשר גלישה ללא גבולות. אנחנו צפויים להוציא עוד שורה של שירותים חדשניים בקרוב שעדיין מוקדם לחשוף, אז שווה לעקוב ולהתעדכן ברשתות החברתיות ובבלוג.

 

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

באתר האינטרנט -  www.safervpn.com.

ברשתות החברתיות - פייסבוק, טוויטר, לינקדין.

במייל [email protected]

או לקפוץ לביקור במשרד שלנו בנחמני, תל אביב. קפה עלינו :)

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.