16 מאי 2016 | ג'ון ראמפטון
7 צעדים כדי להיות פרודוקטיבי בשיווק תוכן

כל אחד יכול לעשות שיווק תוכן אבל בהחלט לא כל אחד יכול לעשות זאת היטב. חברות ואינדיבידואלים שעושים שיווק תוכן באופן מפוזר לרוב מוצאים זאת לא אפקטיבי ולעתים קרובות מוותרים. אבל האמת היא שזה לא אפקטיבי רק מאחר ואין להם אסטרטגיה לייצור תוכן וקידומו באופן עקבי. מאמר זה יתווה 7 צעדים שיסייעו לכם להיות פרודוקטיביים בשיווק התוכן שלכם.

כל אחד יכול לעשות שיווק תוכן אבל בהחלט לא כל אחד יכול לעשות זאת היטב. חברות ואינדיבידואלים שעושים שיווק תוכן באופן מפוזר לרוב מוצאים זאת לא אפקטיבי ולעתים קרובות מוותרים. אבל האמת היא שזה לא אפקטיבי רק מאחר ואין להם אסטרטגיה לייצור תוכן וקידומו באופן עקבי.

 

מאמר זה יתווה 7 צעדים שיסייעו לכם להיות פרודוקטיביים בשיווק התוכן שלכם וכולל רעיונות כיצד לחשוב על נושאים, לייצר תוכן מעולה באופן עקבי, ולחלוק זאת עם הקהל שלכם.

 

 

 

1. השתמשו בפורמולה כדי לחשוב על נושאים טובים

אחד הדברים הקשים ביותר בשיווק תוכן הוא לחשוב על נושאי תוכן חדשים. עליכם להמשיך להעלות זוויות חדשות לנושאים ישנים שעדיין יש בהם עניין לציבור או לנישה מסוימת. הדבר העיקרי הוא להבין מה הקהל שלכם באמת רוצה לקרוא, ולכתוב כותרות מדהימות התופסות את תשומת הלב.

וכל זה בנוסף לכתיבה עצמה וקידום של התוכן שלכם!

 

כדי להבטיח שתמיד תהיה לכם גישה לזרם מתמיד של רעיונות תוכן חדשים, אני ממליץ על פורמולה או תכנית. לדוגמא, הנה הפורמולה שלי בכמה מלים: 

·         עשו שימוש בכלים כמו Buzzsumo כדי למצוא נושאים שכבר הוכיחו עצמם כפופולריים. 

·         סרקו אתרים פופלריים לכותרות שתוכלו לשנות כך שיתאימו לנושא שלכם. 

·         חישבו על 2 כותרות לפוסט שלכם ואז ביקשו מחבר או קולגה לבחור בכותרת הטובה ביותר.

 

 

2. היו מאורגנים ועשו שימוש בכלים

שיווק תוכן לוקח זמן אבל כלים יכולים להפוך את התהליך למהיר ואפקטיבי יותר. חיפוש מהיר בגוגל יחשוף אתכם לכלים ויסייע לכם להקטין הסחות דעת, לחשוב על רעיונות תוכן ולקבוע לו"ז לבלוג שלכם ולפוסטים של מדיה חברתית.

הנה כמה מהמועדפים עלי:

Evernote Web Clipper: חתכו פוסטים, עמודים ודימויים שקופצים החוצה לעיניכם כאשר אתם סורקים את האינטרנט. עשו באלה שימוש כהשראה לתוכן החדש שלכם.

Ommwriter: חתכו את כל הסחות הדעת על ידי כך שתכתבו את התוכן שלכם באמצעות כלי עיבוד מלים מינמלי זה.

Hootsuite: הכניסו ללו"ז שלכם פוסטים של מדיה חברתית ונטרו אזכורים של מדיה חברתית, כך שתהיו מעודכנים לגבי המתרחש בתעשייה שלכם.

Trello: תכננו נושאים חדשים לבלוג שלכם במקום אחד, או באופן עצמאי או עם הצוות שלכם.

 

 

3. השתמשו בלוח שנה שקשור לעריכה

יצירה וקידום של יותר מדי תוכן יכול להיות לעתים גרוע כמו יצירה מועטה מדי. כאשר אתם כל הזמן מפציצים את הקהל שלכם בתוכן אתם לא מעניקים להם מספיק זמן להכיל אותו ולהעריך אותו.

מצד שני כאשר אתם לא מייצרים מספיק תוכן הקהל שלכם עלול לשכוח מכם או אפילו לבטל את סימון הלייק או להפסיק לעקוב אחריכם. בנקודה זו לוח שנה שקשור בעריכה יכול לסייע.

עשו לכם תכנית לגבי התדירות של יצירת התוכן שלכם וקידומו ודבקו בה. לוח השנה שלכם לא חייב להיות מהודר אלא רק להיות קיים. הנה כמה כלים חינמים מצוינים ותבניות לשימושכם:

 

Hubspot's free editorial calendar template

Wordpress Editorial Calendar plugin

Co-Schedule's free editorial calendar templates

 

 

 

4. השאירו זמן ללא הפרעות לכתיבה

אם אתם תמיד כותבים בעצמכם (בניגוד להוצאת חלק מהכתיבה למיקור חוץ), חשוב מאוד להקדיש בלו"ז של כל יום זמן לכתיבה ממש. אם אתם לא מסמנים זמן זה ביומן שלכם, מטלות ופעילויות אחרות יגזלו אותו.

כדי להפוך לכותבים פרודוקטיביים יותר, התנתקו מחשבונות המדיה החברתית שלכם וכבו את התראות הטלפון הנייד והאימייל שלכם. העניקו לעצמכם זמן מוגבל להצליח לעשות חלק מהעבודה ואז נסו ככל יכולתכם לדבוק בכך.

עצה ממני: אם אתם מקציבים לעצמכם 3 שעות לכתיבת פוסט של 800 מלים, זה יקח לכם 3 שעות. אם תקציבו לעצמכם רק שעה, זה יקח לכם שעה. הקפידו לקחת זאת בחשבון כאשר אתם מתקצבים את הזמן שלכם. אני אוהב להשתמש בכלי time tracking כדי להבטיח שאני לא חורג מהזמנים, זה 100% בחינם.

 

הנה כמה כלים שאני משתמש בהם כדי להוריד למינימום את הסחות הדעת וההפרעות בזמן הכתיבה:

RescueTime: מאפשר לכם לחסום אתרים מסוימים (כמו פייסבוק) ומיידע אתכם כאשר עשיתם שימוש בזמן המיועד לכך על מטלה מסוימת.

Focus: מאפשר לכם לחסום אתרים מסיחי דעת כמו גם אפליקציות, מיילים וסקייפ.

Time Out: מתריע לכם מתי הגיע הזמן להפסקה ומתי יש לשוב לכתיבה.

 

 

5. הוציאו למיקור חוץ חלק משיווק התוכן שלכם

אם אתם צוואר הבקבוק שמחליש את ייצור התוכן שלכם, הגיע הזמן להוציא חלק ממטלות הקשורות לשיווק החוצה. שכרו כותבים, עורכים ומנהלי מדיה חברתית טובים, זה יכול לעשות הבדל משמעותי לא רק במונחים של מהירות ויעילות אלא גם במונחים של איכות התוכן שלכם.

 

 

6. הקפידו שתהיה לכם תכנית חלוקה עקבית

יצירת תוכן אינה מספיקה. עליכם להעלות את התוכן בפני אנשים משמעותיים: מי שיקרא, יחלוק ויגיב על הכתוב. כאן תכנית חלוקת התוכן יכולה לסייע.

בכל פעם שאתם לוחצים על כפתור "פרסם" צריכים להיות סט של צעדים שעליכם לעקוב אחריהם כדי לוודא שהתוכן אכן נצפה. זהיכול להיות דחיפת התוכן החוצה לרשימת האימייל שלכם, או פרסום לינק במדיה חברתית.

 

הנה מקורות מצוינים שיכולים לסייע לכם בתכנית חלוקת תוכן.

Kissmetrics: How To Overcome the Content Distribution Hurdle

Smart Insight's Content Distribution Matrix 

Content Marketing Institute's Template For Content Marketing Distribution

 

 

7. עשו שימוש חוזר ומצאו מטרות חדשות לתוכן

יצירת תוכן חדש הוא יותר יקר ודורש יותר זמן ממחזור או כתיבה מחדש. אם אתם במשחק שיווק התוכן זמן מה, ככל הנראה יש לכם תוכן שרק מחכה להזדמנות שנייה להתעורר לחיים.

ישנם מספר דרכים בהן ניתן לעשות שימוש מחדש או למצוא מטרות חדשות לתוכן קיים:

·         הפכו פוסטים של בלוגים ישנים לebooks או למוצרי-מידע אחרים.

·         כתבו מחדש פוסטים ישנים כך שהם יקבלו דירוגים טובים יותר ויהיו מעודכנים.

·         צמצמו תוכן ישן כדי ליצור מיקרו-תוכן חדש שניתן לשתף במדיה חברתית.

·         שתפו תוכן ישן עם מעריצים ועוקבים חדשים במדיה החברתית.

 

כדי לקרוא על כך יותר, בדקו את הפוסטים הבאים:

The Ultimate Guide to Repurposing Content וגם - 50+ Places To Repurpose Your Content

 

 

מסקנה

אין סוד גדול כדי להיות פרודוקטיבי כמשווק תוכן, עליכם רק להיות חכמים לגבי כיצד אתם עושים שימוש בזמן שלכם. 7 הצעדים שפורטו למעלה יכולים להבטיח שאתם משתמשים בזמן שלכם באופן האפקטיבי ביותר, וגורמים לתוכן שלכם להיות מעולה עבור האנשים הנכונים בזמן המהיר ביותר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.