מתנדבי המנהיגות הצעירה מחיפה ומבוסטון
25 מאי 2016 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - יזמים בג'ינס חיפה

יזמים בג'ינס הינה קהילת יזמות חיפאית שמטרתה לייצר מפגש בין היזמים הפועלים בסביבה וכן להעשיר אותם בידע ובניסיון שהופקו מהצלחות וכישלונות של יזמים מוכרים אחרים. הקהילה מקיימת מפגשים חודשיים בברים ברחבי העיר חיפה. יזמים בג'ינס הוקמה לפני כשש שנים על ידי המנהיגות הצעירה של שותפות חיפה בוסטון, המפעילה פרויקטים לטובת העיר חיפה ושיתוף עם הקהילה היהודית בבוסטון.

השבוע קהילה ישראלית שוב בחיפה, שם פועלת קהילת יזמים בג'ינס אשר הוקמה לפני כשש שנים על ידי המנהיגות הצעירה של שותפות חיפה בוסטון. אירה בלכמן, שמנהלת את יזמים בג'ינס בהתנדבות, סיפרה לנו על הקהילה שלהם.

 

 

הקהילה שלנו

יזמים בג'ינס הינה קהילת יזמות חיפאית שמטרתה לייצר מפגש בין היזמים הפועלים בסביבה וכן להעשיר אותם בידע ובניסיון שהופקו מהצלחות וכישלונות של יזמים מוכרים אחרים. הקהילה מקיימת מפגשים חודשיים בברים ברחבי העיר חיפה. 

יזמים בג'ינס הוקמה לפני כשש שנים על ידי המנהיגות הצעירה של שותפות חיפה בוסטון, המפעילה פרויקטים לטובת העיר חיפה בשיתוף הקהילה היהודית בבוסטון. כך שהסינרגיה המתקבלת בין הפרויקטים של השותפות והשותפים מבוסטון הינה ייחודית.
הפרויקט שהחל כרעיון קטן הצמיח קהילה חיה ותוססת שחברים בה כ-1,000 יזמים מחיפה והאזור. כמו כל פרויקט של השותפות, גם יזמים בג'ינס הוקם ומנוהל על ידי מתנדבים ומנוהל כיום על ידי אירה בלכמן, מתנדבת בשותפות (משמאל, בתמונה למטה).

 

אירה בלכמן וטל מורן, מייסד Tomigo

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

חיפה, כמו ערים גדולות אחרות בישראל, סובלת ממצב בו הצעירים מעדיפים לעבור למרכז בכדי לעסוק בתחומים של יזמות וחדשנות. האבסורד הוא שחיפה הינה העיר היחידה בארץ עם שתי אוניברסיטאות, ובכל רגע נתון יש בה יותר סטודנטים מבכל עיר אחרת. זיהינו פה גם בעיה אך גם הזדמנות והחלטנו להתחיל במפגשים ולבדוק אם יש היענות. כיום, למפגשים החודשיים שלנו מגיעים כ-70 משתתפים ואנו מארחים יזמים ואנשי מפתח מובילים בתעשייה.

 

 

הייחוד בקהילה שלנו

היתרון המרכזי שלנו טמון בכך שאנחנו גמישים לרצונות הקהילה. אין לנו תוכנית שנתית קבועה מראש וזאת על מנת לתת לקהילה להשפיע על התוכן. כמו כן, כל הדוברים שאנחנו מארחים מגיעים בהתנדבות ונשארים בסוף כל מפגש לדבר אישית עם כל יזם שרוצה בכך.
דווקא היותה של חיפה "אנדרדוג" מעודד את היזמים לשתף פעולה ולחלוק רעיונות זה עם זה יותר מבכל מקום אחר.

 

 

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

המשמעות היא קודם כל החיבורים - בין אנשים, יזמים, אנשי מקצוע, מובילים בתעשייה, מומחים, אקסלרטורים, חממות, ארגונים, אקדמיה, משקיעים ועוד.
בימים אלו צמחה מתוך פעילות הקהילה, יחד עם שותפות חיפה בוסטון, חממה חברתית טכנולוגית ראשונה אשר אליה נרשמו כ-90 מועמדים ופועלים בה כעת 12 מיזמים חדשים בתחומי רפואה, חינוך ועוד.

 

 

קהילה מפרגנת לקהילה

אנחנו רוצים לפרגן לכל הקהילות בארץ, הקהילתיות היא אחד המנועים המובילים שלנו כישראלים. כמובן שאנו רוצים לחזק את הקהילות הפריפריאליות שמחלקן אנחנו שואבים השראה.

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

כל הפעילות שלנו היא מענה לבקשות שעולות מהשטח. אתם מוזמנים להצטרף לקהילה, להציע הצעות ולקחת חלק פעיל בפיתוח הקהילה הצפונית.

 

 

 

ככה שומרים איתנו על קשר:

מייל - אירה בלכמן [email protected]

מיטאפ - Entrepreneurs-in-Jeans

פייסבוק - יזמים בג'ינס - שותפות חיפה בוסטון

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.