26 מאי 2016 | מת'יו טורן
מימון המונים לא יעבוד אלא אם תצליחו להוכיח שהמוצר שלכם יכול להקל על כאב

קמפיינים למימון המונים הפכו להיות יותר ויותר פופולריים בין יזמים שרוצים לשווק את הרעיון שלהם בשוק. זוהי אלטרנטיבה מצוינת עבור אותם אנשים שמוצאים את השיטות המסורתיות קשות יותר, או עבור מי שיש להם מוצרים שהם לא בהכרח מיינסטרים מספיק כדי לזכות בהתעניינות מצד משקיע אחד גדול. אבל כיצד תצליחו במה שהיא למעשה פלטפורמה חברתית? הנה הדרך: שלבו כישורים יזמיים קלאסיים עם כישורים בינאישיים.

 

קמפיינים למימון המונים הפכו להיות יותר ויותר פופולריים בין יזמים שרוצים לשווק את הרעיון שלהם בשוק. זוהי אלטרנטיבה מצוינת עבור אותם אנשים שמוצאים את השיטות המסורתיות (כמו מציאת משקיעים או תומכים) קשות יותר, או עבור מי שיש להם מוצרים שהם לא בהכרח מיינסטרים מספיק כדי לזכות בהתעניינות מצד משקיע אחד גדול.

 

 

אבל כיצד תצליחו במה שהיא למעשה פלטפורמה חברתית? הנה הדרך: שלבו כישורים יזמיים קלאסיים עם כישורים בינאישיים.

 

 

 

1. מצאו דרכים שונות להפוך את הכאב לרווח

באופן עקרוני, מה העניין עם יצירת משהו חדש? המטרה של פיתוח מוצר חדש היא לפתור בעיה ולהקל על כאב. הכאב יכול להיות משהו שמציק מעט, או משהו שגורם למישהו לשנות את העולם. כדי שמוצר במימון המונים יהיו מוצלח - וכדי שכל מוצר יהיה מוצלח - אנשים צריכים להאמין שהוא יכול להקל על הכאב שלהם.

"עליכם להיות מסוגלים להעביר את הערך של המוצר אם אתם רוצים שהם יתמכו בפרויקט מימון המונים שלכם. אם הם לא מאמינים שזה יעבוד, הם לא יתמכו בזה. ייתכן שיצרתם את הפתרון לאנרגיה נקייה, אבל אם אנשים לא מבינים את זה או מאמינים בזה, אתם לעולם לא תצליחו לקבל את המימון כדי לגרום לזה לקרות" אומר Chalmers Brown, יזם סדרתי ומייסד שותף של Due.

בעוד אתם יכולים לבחור בפרויקט שפותר כאב כללי, לנסות ולפתור אחד מהכאבים שלכם יכול בקלות ליצור קשר עם התומכים שלכם. קמפיין It’s American Press מהווה דוגמא מצוינת: היוצר אוהב קפה אבל שנא את הלכלוך, חוסר יעילות והשפעה סביבתית של האלטרנטיבות קיימות. המטרה האישית שלו היתה ליצור דרך קלה, מהירה לניקוי, וידידותית לסביבה להכנת קפה פילטר. והתוצר - מוצר שיש לו באמת תשוקה אליו.

 

 

 

2. מצאו יצרן שאתם יכולים לעבוד איתו

כאשר אתם מתחילים את הקמפיין שלכם, המשקיעים שלכם ירצו לדעת מתי הם יכולים לצפות לקבל את המוצר שאליו גרמתם להם להשתוקק. הדרך היחידה באמצעותה תוכלו לספק להם תשובה אמינה היא כשיהיה לכם יצרן המוכן להפיק את העיצובים שלכם.

מספר משתנים יכולים לתרום לאורך הזמן שייקח לבחור ביצרן המושלם. עליכם להחליט האם אתם רוצים שהמוצר ייבנה באופן מקומי או מעבר לים, ואז למצוא חברה עם מטרות עסקיות שמשתלבות היטב עם אלו שלכם. בנוסף, היו בטוחים שאתם יכולים לתקשר בקלות עם מי שבחרתם.

לפי היוצר המצליח באופן פנומנלי של ה- The Core Wireless Speaker, אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות במהלך קמפיין מימון המונים, הוא להבטיח שאתם יכולים לספק את התחייבות המשלוח שלכם. זה יהיה אפשרי רק אם יש לכם הבנה ברורה של כל תהליך הייצור מתחילתו ועד סופו - וזה מתחיל מכך שעליכם למצוא את היצרן המתאים.  

 

 

 

3. הפיץ' המושלם

מרבית האנשים מקבלים החלטות על בסיס רגש זמן רב לפני שיש להם סיבה רציונלית לעשות כן. זו הסיבה לכך שהפרזנטציה שלכם צריכה לעודד אנשים להשקיע באופן אמוציונלי בכם ובמוצר שלכם. זה תופס לגבי מימון המונים עבור כמעט כל קמפיין כולל: סרטים, מוצרים, שירותים, מוסיקה וגיוס כספים. יש אלפים ואלפים של קמפיינים אחרים המתחרים עבור התמיכה של אותם האנשים שאתם רוצים שיגבו את הרעיון שלכם.

אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא עם וידאו מדהים. עליכם להקדיש את הזמן כדי להבטיח שאיכות הווידיאו טובה, שהסיפור שלכם משכנע ושהמוצר שלכם מבריק. הראו שאתם אמינים בכך שתדברו באופן ברור, הסבירו את הרעיון והיתרונות שלו והדגימו בדיוק כיצד זה עובד.

התחברו רגשית עם סיפור אישי באופן שיבטיח קשר אל תומכים פוטנציאלים. לבסוף, דברו על הסיבה בגינה הפרויקט ייחודי - אנשים צריכים לדעת מה אתם פותרים כדי שיבינו מה ימשוך את הצרכנים.

לפי Thomas Alvord מ- Funded.Today: "אנחנו לעתים קרובות שוכחים שקיקסטארטר ואינדיגוגו הן רשתות חברתיות. זה יותר מהמוצר. זה גם על היוצר, תהליך היצירה ולהיות חלק מקבוצה שמעירה את המוצר לחיים".

בעסקים באופן כללי, צרכנים יכולים להתחבר יותר עם אדם מאשר מותג (חשבו על סטיב ג'ובס). זה נכון עוד יותר במימון המונים. אין לצרכנים מוצר סופי שהם יכולים לבחון בקמפיין מימון המונים. לפיכך, צרכנים גם עושים הערכה מיהו היוצר ואיזה סוג מוצר הוא יכול לייצר, בין אם הם מודעים לכך או לא. 

קמפיינים רבים של מימון המונים רבים, הם עבור מוצרים שיכולים לפתור כאב שהיוצרים עצמם חוו, ואז הלכו ומצאו לכך פתרון. כאשר יוצרים יכולים לחלוק את סיפור הכאב שלהם ואז את הפתרון שהם מצאו, צרכנים יכולים לראות עצמם בנעלי היוצרים ויש סבירות גבוהה יותר שהם יתחייבו.

הווידאו בעמוד הקמפיין של It’s American Coffee מציג באופן ברור את המסע, היתרונות והגאווה של היוצר בכך שהצליח לפתור את הבעיה שלו. כל מי שאוהב קפה יתחבר באופן מיידי ויתעניין ברעיון. וזה אכן ברור מהעובדה שהמוצר זכה למימון של 450% מהיעד הראשוני שהציב.

 

 

 

4. עשו שינויים המבוססים על פידבק

אחד הדברים החשובים ביותר שניתן לעשות לפני שתבקשו מימון למוצר שלכם, הוא להבטיח שהקדשתם את הזמן לאפשר לאנשים אחרים לנסות ולהעביר ביקורת על המוצר שלכם. הLuuup Litter Box פורסם לראשונה באמצעות פרסומת מידע בשנות ה-90, וזו הייתה הצלחה גדולה. אולם, כפי שקורה עם הרבה קמפיינים בטלוויזיה, הוא לבסוף איבד את התמיכה הנחוצה והייצור פסק. התומכת המקורית של הקופסא הקטנה קיבלה את הפידבק מיוצרי המוצר המקורי ובעזרת סיוע מהבן שלה שיפרה את המוצר לפני שיצאה בקמפיין הראשון שלהם.

העובדה שהיא לקחה את הזמן לבחון מה עובד טוב ומה לא, הוכיחה עצמה כאסטרטגיה מצוינת ליוצרת המוצר. המטרה הראשונית של הפרויקט הייתה 35,114$ צנועים, אבל היא הצליחה לגייס כמעט 400,000$ לפני שהקמפיין הסתיים. לאחר מכן היא ובנה לקחו את נושא הפידבק צעד אחד נוסף קדימה כדי להפוך את המוצר לעוד יותר מדהים והוסיפו למוצר מגן מפני לכלוך. העצה שסופקה להם (והכסף הנוסף שהם גייסו) סייעו להם להפוך את המוצר לעוד יותר אפקטיבי, בהתאם למה שהצרכנים שלהם רצו.

זה מדגיש את החשיבות של הצורך להיות גמישים ולהתייחס אל פידבק של לקוחות ותומכים באופן רציני. אתם צריכים שיהיה לכם מוצר מדהים, אבל אין זה אומר שהוא לא יכול להיות עוד יותר טוב עם קצת עבודה נוספת.

 

 

 

מימון המונים אינו דבר פשוט. הוא דורש עבודה קשה ומחויבות כדי להצליח. דוגמא לכך: 64% מקמפיינים ראשוניים נכשלים ולא מצליחים לגייס מימון. אפילו בין פרויקטים שהצליחו לגייס מימון, 9% לא מצליחים לספק את הסחורה.

הקפידו לעשות את המחקר, ללמוד מהחוויה של אחרים, ושתהיה לכם תכנית עבור הכל. כאשר אתם משקיעים עבודה כדי להבטיח שאתם יכולים לספק את המוצר, צרו קשר עם המשתמשים ברמה רגשית, פתרו בעיה אחת (או יותר) שלהם והיו מוכנים לשנות ולהשתפר, ואז תצליחו.

 

עכשיו עליכם להתחיל. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.