27 מאי 2016 | ג'ון ראמפטון
4 דרכים לטפח גישה טובה יותר לגבי החיים שלכם

הגישה שלנו היא תוצר של האופן בו אנו משלימים עם תפיסת המציאות שלנו. הגישה שלכם היא למעשה הדרך בה אתם בוחרים להתמודד עם כל סיטואציה שנקרית בדרככם וההשלכות של כל בחירה שאתם עושים. הדרך בה אתם מתנהגים, בין אם זה באופן חיובי או שלילי, תלויה בכם לחלוטין ובכם בלבד. עולם העסקים הוא מקום קשוח לעתים - שמרו על גישה חיובית ותמצאו שאפילו האתגרים הקשים ביותר שהחיים זורקים בפניכם יהיו קלים יותר להתמודדות.

 

"אם יש לכם גישה חיובית ואתם מנסים ללא הפסקה לנסות כמיטב יכולתכם, לבסוף אתם תצליחו להתגבר על הבעיות המידיות שלכם ותמצאו שאתם מוכנים לאתגרים גדולים יותר" (פט ריילי).

הגישה שלנו היא תוצר של האופן בו אנו משלימים עם תפיסת המציאות שלנו. הגישה שלכם היא למעשה הדרך בה אתם בוחרים להתמודד עם כל סיטואציה שנקרית בדרככם וההשלכות של כל בחירה שאתם עושים.

 

 

הדרך בה אתם מתנהגים, בין אם זה באופן חיובי או שלילי, תלויה בכם לחלוטין ובכם בלבד. עולם העסקים הוא מקום קשוח לעתים - שמרו על גישה חיובית ותמצאו שאפילו האתגרים הקשים ביותר שהחיים זורקים בפניכם יהיו קלים יותר להתמודדות.

כמובן, אף אחד לא הופך להיות מושלם בגישה ובאופן התנהגותו. אולם, כאשר אתם עובדים על שיפור וצמיחה, הנה ארבעה צעדים פשוטים שאני נקטתי בהם לגישה חיובית יותר כלפי החיים.

 

 

1. שנו את התפיסה שלכם

בבואם להתמודד עם מקרה קשה, כמו פיטורים, אנשים רבים מתייאשים. אני איבדתי עבודה לפני שנים. זה היה הדבר הקשה ביותר שקרה לי עד לנקודה זו בחיי. הרגשתי שאני אבוד. לבסוף הבנתי שהבחירות שלי הן בין לתת לאתגרים ותסכולים מהעבר להכתיב את הרגשות וההתנהגות הנוכחית שלי, או ללמוד מהסיטואציה ולהבין איזה פוטנציאל יש לי בחיים.

אתם יכולים לשנות את התפיסה שלכם בכך שתנסו למצוא משהו חיובי בכל סיטואציה, אבל ראשית עליכם לבחור לעשות כן. מציאת החיובי בסיטואציה בעייתית אינה דבר פשוט. מרביתנו יתלוננו ויפנו אצבע מאשימה באופן אינסטינקטיבי, רק משום שזה הדבר הפשוט ביותר. אבל לוקח רק רגע רפלקסיבי אחד למצוא את החיובי. חיפוש אחר החיובי במקום התמקדות בשלילי, היא דרך עוצמתית לשנות את התפיסה שלכם ודרך טובה לשפר את הגישה שלכם.

לאו טאזו אמר פעם "מאחר ומישהו מאמין בעצמו, אל לו לנסות לשכנע אחרים. מאחר ומישהו מרוצה מעצמו, אל לו לחפש אחר אישורם של אחרים. מאחר ומישהו מקבל את עצמו, העולם כולו יקבל אותו".

 

 

2. תהנו ממה שיש לכם

החיים הם סדרה של רגעים. חלק מהרגעים הללו זכורים לנו יותר מרגעים אחרים. אתם תמצאו שהרגעים הגדולים והמשמעותיים ביותר שלנו פרושים על פני חיים שלמים - סיום לימודים, נישואין, הבאת ילדים וכדומה. אם אתם רוצים לשפר את הגישה שלכם, למדו לנצור את הרגעים בין לבין. דברים יומיומיים - כמו להקשיב לשיר אהוב, לאכול מאכל טעים או לצאת להליכה - הם כולם דברים טובים שקל להתעלם מהם אם אתם ממוקדים באירועים הגדולים הנמצאים באופק.

"אל תהרסו את מה שיש לכם בכך שאתם חפצים בדבר שאין לכם. זכרו שמה שיש לכם עכשיו היה פעם אחד הדברים שיכולתם רק לקוות לו" (אפיקורס).

אל תקחו דברים קיימים כמובן מאליו. בתרבות החד פעמית שיש לנו כיום, אנו מוצאים את עצמנו במעגלים אגרסיביים וממכרים שבהם אנו רוצים את ה"דבר" הבא החדש, החדיש והגדול ביותר. אתם תמיד תמצאו שחסר לכם משהו, אם תמשיכו להתמקד רק בדברים שאתם רוצים ותתעלמו מהדברים הקיימים. במקום לנסות למצוא משהו שיגרום לכם להיות מאושרים יותר, היו אסירי תודה ומצאו את האושר בדברים הקיימים. 

 

 

3. האמינו בעצמכם

סטפני לאהארט אמרה "כבדו, אהבו והעריכו את עצמכם. תמיד תזכרו להיות טובים לעצמכם בכך שתטפלו בעצמכם. הפכו עצמכם לעדיפות ודעו שזה בסדר. אל תרגישו אשמים בכך שאתם קודם כל אוהבים את עצמכם! אתם חשובים באותה מידה כמו כל אחד אחר".  אתם המבקרים הגדולים ביותר של עצמכם. הערכה עצמית גבוהה יותר מתחילה מכך שעליכם להפוך את הביקורת הפנימית הסרקסטית והרעה שלכם, לקול שמהווה השראה ויש בכוחו לרומם את עצמכם. כישלון להתרומם ולהוות השראה יוביל אתכם לספק עצמי שישתק אתכם.

פשוט מצאו דבר אחד בכם שאתם נהנים ממנו ואז תעריכו את עצמכם יותר. אחר כך חפשו עוד תכונה טובה לגבי עצמכם ואז עוד אחת. כאשר אחרים לא מאמינים בכם, הציעו לעצמכם את ארבע המילים האלה שהובילו ועודדו חולמים רבים להתקדם: "אתם יכולים לעשות זאת". רבים ממציבי היעדים והחולמים הגדולים בעולם השיגו את חלומותיהם המטורפים ביותר מכך שהיה להם רעיון ואמונה בעצמם. אמונה עצמית הולכת יד ביד עם רכישת גישה טובה יותר לחיים.  

 

 

4. שמרו על הפה שלכם

למה שאתם אומרים יש השפעה עצומה על הגישה שלכם. כל מילה שיוצאת לכם מהפה היא קליע באקדח מטאפורי. הינעו מלומר דברים שליליים עליכם או על אחרים. אני מוצא שזה יוצר תרבות וגישה שלילית לגבי עצמי, כאשר אני מדבר באופן שלילי.

השתמשו בדיבור חיובי ובביטויים חיוביים (כולל באינטונציות שלכם), כדי להשפיע על עצמכם ועל אלו שסביבכם לתהליך חשיבה חיובי יותר. כאשר אתם אומרים דברים חיוביים אתם תתחילו לשדר את החיוביות הזאת למוח שלכם. הגברת המחשבות הטובות יוצרת חשיבה חיובית נוספת וגישה חיובית יותר. הגבילו את התלונות שלכם והימנעו מאנשים שהשליליות שלהם גורמת לכם להיות שליליים גם כן. 

"מה שאתם אמורים לעשות כאשר אינכם אוהבים משהו, אם אתם לא יכולים לשנותו, שנו את הדרך בה אתם חושבים עליו. אל תתלוננו." (מיה אנג'לו).

שימו לב כמה מהר אנשים מצטרפים לשליליות כאשר אתם מתלוננים. להתלונן תמיד מהווה דרך לרדת למטה מבלי למצוא פתרון לבעיה. אבל אם תציעו רעיונות טובים ומרוממים, אתם תרגישו כיצד כל האנרגיות של כולם מתרוממות. הסתכלו על הפנים של האנשים עמם עליכם להתמודד - האם הצלחתם להוסיף או לגרוע מאושר של אדם אחר? ומה לגבי האושר שלכם?

במקום להתלונן, נסו להציע פתרונות שונים. הסירו את עצמכם מהמשוואה אם אינכם יכולים להימנע מתלונות.

 

 

זוהי הדרך לעצמכם טובים יותר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.