29 מאי 2016 | ג'ייסון דה-מר
כדי להיות יזמים מצליחים עליכם לשלוט קודם כל במיומנות בסיסית זו

כל יזם צריך אינספור מיומנויות: היכולת לקיים סיעור מוחין יצירתי, ביצוע ניתוח לוגי וקבלת החלטות. מיומנויות אלה שונות במורכבותן, כאשר חלקן בסיסיות כמו ניהול זמן, וחלקן מורכבות יותר וייחודיות לתעשייה שלכם וניתן לרכוש אותן רק באמצעות ניסיון. אבל ישנה מיומנות אחת שהיא בסיסית במיוחד אך לא מיוצגת מספיק בקהילה היזמית המודרנית: אומנות השיחה.

 

כל יזם צריך אינספור מיומנויות: היכולת לקיים סיעור מוחין יצירתי, ביצוע ניתוח לוגי וקבלת החלטות. מיומנויות אלה שונות במורכבותן, כאשר חלקן בסיסיות כמו ניהול זמן, וחלקן מורכבות יותר וייחודיות לתעשייה שלכם וניתן לרכוש אותן רק באמצעות ניסיון.

אבל ישנה מיומנות אחת שהיא בסיסית במיוחד אך לא מיוצגת מספיק בקהילה היזמית המודרנית: אומנות השיחה.

 

 

 

הכל מתחיל בשיחה.

יכולות השיח שלכם הם פקטור מכריע באופן בו חוויות חשובות יקבלו תפקיד במסגרת המנהיגות העסקית שלכם:

 

  • - הצגת התכנית העסקית שלכם למשקיעים, שכנוע להשקעה ושמיעת רעיונות ופידבק מצדם
  • - לגרום ללקוחות שלכם להצטרף ליוזמה ולשכנע אותם לדבוק בכם
  • - בחירת חברי הצוות שלכם באמצעות ראיונות, שימור עובדים ושמירה על מורל גבוה
  • - ניהול, ארגון וחלוקת סמכויות ומטלות על בסיס יומיומי
  • - צבירת פידבק מהצוות והלקוחות שלכם ושיפור על בסיס פידבק זה

 

שיחה, למעשה, היא יכולת בסיסית שמשפיעה על כל תחום בעסק שלכם. ואולם, אין קורס "שיחה" בבית ספר לעסקים ולעתים רחוקות אנו מקבלים את ההזדמנות לקבל ביקורת על הביצוע שלנו.

 

 

כיצד להיות "משוחח" טוב יותר: חמישה טיפים   

למזלנו, שינוי הרגלים, תרגילים ושיקולים כללים, יכולים לסייע לכם להפוך להיות "משוחחים" טובים יותר באופן כללי:

 

 

1. שימו לב

המוני מאמרים יכולים לספר לכם שעליכם להתנהג כאילו אתם שמים לב על ידי יצירת קשר עין, הנהון וחזרה על מה שהאדם השני אמר לכם. אבל כפי שדוברת TED סלסט הדלי (Celeste Headlee)  מצביעה על כך בהומור - מדוע עליכם להתנהג כאילו אתם שמים לב אם אתם למעשה אכן שמים לב? כאשר אתם משוחחים, אל תחכו להזדמנות הבאה שלכם לדבר. הקשיבו באמת למה שיש לאדם השני לומר, הכילו זאת וחשבו על כך. אתם תבינו את משמעות הדובר טוב יותר ותגיבו בצורה נכונה ומתאימה יותר.

 

 

2. שאלו שאלות פתוחות

העצה הנפוצה לקיום שיח טוב יותר היא לשאול יותר שאלות, אבל זה מספק מענה רק לחלק מהסיפור. אתם לא יכולים סתם לשאול שאלות ברצף, ולקוות לקבל תשובות טובות. במקום זאת, עליכם לשאול שאלות פתוחות שמכריחות את המגיב לתת לכם מידע משמעותי יותר. אל תשאלו "האם אתם אוהבים את האתר החדש שלנו?", מאחר וזה מוביל לתשובה כן או לא שסוגרת את השיחה ונותן לכם מעט מאוד מידע לעבוד איתו. במקום, שקלו לשאול משהו פתוח יותר כמו "מה אתם חושבים על האתר החדש שלנו?"

 

 

3. תנו לשיחה ללכת בדרכה שלה

במהלך שיחה יתרחשו פניות לכיוונים שונים. נסו לתת להן להתרחש באופן הטבעי ביותר שניתן. מחשבות רבות ונקודות דיבור יעלו לראשכם במהלך השיחה, אבל אל תפריעו לרצף השיחה כדי להעלות אותם - זה בסדר לשחרר. המטרה כאן היא לשמור על הדיאלוג אקטיבי ועם קצב חיובי, כך שאם אינכם סוטים רחוק מדי מהכיוון המתוכנן, תנו לשינויים טבעיים אלה לקרות.

 

 

4. טעו בזהירות

אנשים יתפסו אתכם במילה ולכן עליכם להיות זהירים במה שאתם מתחייבים ובמה אתם מרמזים שאתם יודעים. לדוגמא, אם לקוח שואל האם אתם יכולים לשפר את התוכנה עם כלי חדש, אל תגיבו "כן" רק כדי להמשיך את השיחה (אלא אם כן אתם בטוחים שזו התשובה האמיתית). במקום זאת, התשובה "אני לא יודע" היא מתאימה, כל עוד אתם עושים פולואפ ופועלים על מנת לספק את התשובה בהקדם. אם תעשו כן, תאפשרו לשיחות שלכם לכונן ציפיות הגיוניות יותר ואלה ימצבו אתכם כסמכות עם יותר עוצמה. 

 

 

5. דלגו על הפרטים, אם ניתן

תמציתיות היא כלי עוצמתי שגורם למלים שלכם להיות בעלות משמעות רבה יותר ושומר על השיחה בכיוון הנכון במקביל. אין הכוונה כי אתם צריכים להגיב רק במלים ספורות, אלא שעליכם להימנע מלהעלות פרטים שאינם הכרחיים לשורה התחתונה שלכם. לדוגמא, אם אתם לא מתכוונים לעמוד בדד ליין, אבל יש לכם תכנית לסיים את העבודה ביום או שניים נוספים, אל תטרחו להסביר כל דומינו שנפל במקומו כדי להגיע לנקודה זו ללקוחות שלכם. במקום זאת, התייחסו רק לרמה הגבוהה של המצב, אלא אם כן הלקוח מבקש עוד פרטים.

 

 

לסיכום, לוקח זמן להפוך להיות בעל יכולת שיחה, בדיוק כפי שלוקח זמן להיות כל דבר בצורה טובה.  אבל ככל שתשקיעו יותר זמן ואנרגיה במיומנות זו, כך תרוויחו יותר בהתקשרויות עתידיות. בנוסף, להיות בעל יכול שיחה טוב זה יותר משורה בקורות החיים שלכם - זה יסייע לכם להפוך להיות חברים, קרובים ואולי אפילו זרים טובים יותר.

אתם תתחברו עם אנשים באופן עמוק ומשמעותי יותר ותחוו פחות קצרים בתקשורת. מי אינו רוצה בכך?

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.