8 יוני 2016 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - SUN-StartUp North

השבוע בקהילה ישראלית מצפינים כדי להכיר את SUN-StartUp North, קהילה המגדירה עצמה "הבית של היזמים בצפון" ומנהלת פעילות יזמית עניפה באיזור הגליל, בשני אפיקים משלימים - מפגשים ליזמים ותכנית האצה. הקהילה פועלת למען צמיחת הגליל והצלחתו ורואה ביצירת אקו-סיסטם יזמי פורח בצפון אחד ממנועי הצמיחה החשובים של האזור.

השבוע בקהילה ישראלית, מצפינים אל הגליל כדי להכיר קהילת יזמות המנהלת פעילות עניפה, לטובת קידום צפון הארץ והצלחתו -

SUN-StartUp North

 

 

 

 

הקהילה שלנו

אנחנו ב-SUN-StartUp North מגדירים את עצמנו "הבית של היזמים בצפון". המטרה שלנו היא לבנות קהילה צומחת וחזקה של יזמות באזור שנמצא צפונית לחיפה.

הקהילה שלנו נוסדה לפני קצת יותר משנתיים וכוללת שני אפיקים משלימים של פעילות:

הראשון הוא מפגשים ואירועים שנועדו להעשרה, להשראה ולדחיפה קדימה של יזמים ויזמים פוטנציאליים. במפגשים אלו מתארחים לעיתים קרובות אורחים מהמרכז ומחו"ל, אך חלק חשוב מהם מוקדש להצגת מיזמים מקומיים, קבלת פידבק וקשירת קשרים.

השני הוא תכנית ההאצה, במסגרתה אנחנו מסייעים ליזמים לרוץ מהר קדימה, במחזורים בני 3-6 חודשים, שמבוססים הרבה על מנטורניג ושירותים נוספים של נותני החסויות שלנו.

לאחר שהתארחנו תקופה לא קצרה במתחמים שונים בהם התקיימה הפעילות שלנו, לאחרונה זכתה הקהילה למקום משלה שמארח את שני סוגי הפעילויות – מרחב העבודה באזה"ת ברלב (ליד צומת אחיהוד, קרוב מאד לכרמיאל, עכו והקריות ויחסית נגיש לישובים נוספים). השותפים המייסדים של הקהילה הם רמי גזית, תושב אשחור וקלאודיה בן-יעקב תושבת גילון שבגליל המערבי.

 

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

אנחנו תושבי הגליל וככאלו רוצים לפעול למען צמיחת הגליל והצלחתו, ולהפיכתו לאבן שואבת לאנשים שרוצים איכות חיים וגם "תעסוקה איכותית", פה ליד הבית בצפון. אנחנו רוצים לאפשר לתושבי האזור להקים את המיזם כחלק מקהילה תומכת מקומית, במקום שיסעו דרומה ויבלו שעות בכבישים, או שיעברו למרכז. הצפון שלנו הוא מדהים – הנוף, האוויר והקהילתיות בישובים השונים. אנחנו רוצים להוסיף לזה את היכולת להגשים חלומות, לממש את היכולות האישיות ולהקים מיזמים באזור. לדעתנו הגנים של הסטארטאפ-ניישן נמצאים גם בצפון ואנחנו רוצים להיות חלק מהמנגנון שמאפשר את מימושם. אנחנו מאמינים שיצירת אקו-סיסטם יזמי פורח בצפון הוא אחד ממנועי הצמיחה החשובים של האזור.

 

 

הייחוד בקהילה שלנו

יש לנו כמה מאפיינים מיוחדים.

ראשית, אנחנו מאפשרים ליזמים להתחיל אצלנו בתוכנית ההאצה מהשלב המוקדם ביותר – אפילו עם רעיון בסיסי, ללא צוות וללא אב-טיפוס או מוצר (לכן אנחנו קוראים לתוכנית "הנבטה"). למעשה, התוכנית מיועדת לכל יזם/יזמית/צוות שבשלב של לפני משתמשים ולקוחות משמעותיים. לרבים מאתנו יש רעיונות וחלומות – אבל לא יודעים מה לעשות או חוששים לקפוץ למים – אנחנו מספקים את ההדרכה, ההכוונה והליווי (מנטורינג), שמאפשרים התקדמות מהשלב הראשון. ברוב תכניות ההאצה יש העדפה ברורה למיזמים בשלב קצת יותר מתקדם, ואלו רוב המתקבלים גם אם מוצהר שיתקבלו מתחילים. אגב, גם לנו יש כאלו שמגיעים יותר "מבושלים", בדרך כלל עם מוצר או טכנולוגיה, ויש כאלו שממשיכים הלאה גם אחרי שהתקדמו בתוכנית ההנבטה.

 

 

שנית, תפישת ה-Lean Startup בה אנחנו משתמשים באופן מאד אינטנסיבי. אנחנו "חיים" Lean Startup כבר 6-7 שנים ומיישמים את התפישה המעודכנת הזו לניהול התקדמות במיזמים, כקו המוביל של הפעילות שלנו. רמי, אחד השותפים ב-SUN, הקים את האקסלרטור של תוכנית הביזטק של הטכניון כמנטור ראשי ויישם תפישה זו שם ובמקומות נוספים. יש לנו ממש סרגל התקדמות, שנקרא - Startup Maturity Level, אשר בנוי על התקדמות בוולידציה והורדה מהירה של הסיכונים הקשורים להנחות המרכזיות במודל העסקי. פועל יוצא של אימוץ הגישה הזו הוא דגש מאד חזק על הבנת הלקוח. בניגוד לתוכניות האצה רבות ששמות את הדגש על המצגת למשקיעים והפיץ' המפורסם, אצלנו זה ממש לא במקום הראשון. קודם כל משתמשים ולקוחות - זה הפוקוס שלנו.

בהקשר הזה ניתן לציין עוד שוני – אנחנו לא מחייבים איש מהיזמים להתמסר לתוכנית שלנו במשרה מלאה. להיפך, אצלנו מתחילים בתוכנית הדרגתית, שלא מחייבת את היזמים להתפטר ביום הראשון. לאחר שיש ולידציה והוכחות לפוטנציאל אמיתי, אז ניתן לעבור לעסוק במיזם במשרה מלאה ולרוץ מהר בכל הכוח קדימה.

 

שלישית, הפסיפס האנושי שיש לנו – שמאפיין את הגליל. אצלנו יש יזמים מישובים קהילתיים חזקים ומערי הגליל ואפילו מישובים דרומיים יותר מגיעים אלינו. יהודים, דרוזים (כולל מהגולן), וערבים (מנצרת צפונה). למשל, יש לנו מיזם של זוג ערבים נוצרים, שמשתמשים ב-Virtual Reality כדי להעניק לקהיליות נוצריות בחו"ל חוויה דתית מביקורים מרחוק באתרים קדושים לנצרות בישראל. גיוון נוסף הוא בתחום הגילאים של היזמים – מחבר'ה צעירים (הצעירים ביותר בני 17, אבל בדרך כלל בשנות העשרים), ועד לחבר'ה בקריירה שנייה, אחרי גיל 40, חלקם כבר הקימו וניהלו חברות בעבר.

הגיוון שיש לנו מתבטא גם במגוון התחומים של המיזמים – אנחנו לא מגבילים את עצמנו לתחום מסוים ואפילו לא לתוכנה בלבד. יש אצלנו סטארטאפים בתחום התיירות, החינוך, market-places, רחפנים ועוד. גם מיזמי IoT וסייבר (למשל, מיזם סייבר שצמח אצלנו והגיע ללקוחות ענק בעולם ול-Term sheet מרשים בעקבות זאת).

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

אנחנו חושבים שיזם זו חיה קהילתית. אם אין קהילה, היזמים הולכים לאיפה שיש אחת כזו. לכן חשוב לנו ליצור ולפתח את היזמות בגליל בגישה קהילתית. אנחנו חושבים שישראל היא פסיפס של קהילות, והקהילה היזמית המגוונת שלנו היא עוד אלמנט חשוב בפסיפס הזה. זה אלמנט שהיה חסר ואנחנו מילאנו את החוסר. כל הקהילות הללו הן התשתית של החדשנות המדהימה של ישראל, שמהווה מנוף אדיר למדינה. אנחנו גאים לקחת בזה חלק, ככל יכולתנו.

 

       

קהילה מפרגנת לקהילה

אנחנו מפרגנים לכל הקהילות שמחוץ לת"א – אנחנו חושבים שהמדינה לא נגמרת בגבולות גוש דן וכל הכבוד לכל מי שבעקשנות מצליחים להרים את הקהילות האלו. שמחים לפרגן לקהילה היזמית בירושלים שצומחת בצורה מרשימה מאוד. החיבור בין הגורמים והמשאבים המגוונים בעיר תחת מטרה אחת ועשייה משותפת הוא דוגמא יפה למה שניתן לעשות בכוחות משותפים כשכולם מכוונים לכיוון אחד.

 

       

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו       

אנחנו חושבים שיש עוד המון פוטנציאל לא ממומש בצפון. אומנם כבר הגענו לכמה מאות חברים רשומים בקהילה, אבל יש עוד המון מקום לגדול, במספרים ובפעילויות. אנחנו גם מאמינים שהשילוב הזה של איכות חיים, ירוק ויזמות, יחד עם הגישה המיוחדת שלנו והאנשים פה בקהילה יהוו תמריץ לגידול איכותי נוסף של הקהילה. הקהילה שלנו תמשיך לגדול ולהתקדם ולהפוך אפילו עוד יותר תוססת ומשמעותית – מזמינים אתכם לבוא אלינו! 

 

קרדיט צילום: פביאן קולדרוף

       

 

ככה שומרים איתנו על קשר:

ניתן לפנות אלינו באמצעות מייל -  [email protected]

וכמובן גם באמצעות הרשתות החברתיות :

FB -  StartUpGalilee

 LinkedIn - SUN linkedIn group

MEETUP - SUN MEETUP

ובאמצעות האתר - SUN WEBSITEBSITE

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.