13 יוני 2016 | מערכת
מפתחים מיזם חדשני בתחום המדיה והפרסום? להמבורג יש מה להציע לכם

גרמניה הפכה בשנים האחרונות ליעד מבוקש במיוחד בקרב יזמים ישראלים, אשר מקווים כי התנסות זו תפתח עבורם את השער לשוק האירופאי. כשמדברים על סצנת הסטארטאפים המתעוררת בגרמניה – רבים חושבים מיד על ברלין, אך היא אינה העיר היחידה שיש לה מה להציע ליזמים בכלל וליזמים ישראלים בפרט. שוקלים לבחון אפשרויות לקידום מיזם בגרמניה? יש לכם רעיון חדשני בתחום המדיה והפרסום? ייתכן שהמבורג היא המקום עבורכם!

גרמניה הפכה בשנים האחרונות ליעד מבוקש במיוחד בקרב יזמים ישראלים, אשר מקווים כי התנסות זו תפתח עבורם את השער לשוק האירופאי.

כשמדברים על סצנת הסטארטאפים המתעוררת בגרמניה – רבים חושבים מיד על ברלין, אך היא אינה העיר היחידה שיש לה מה להציע ליזמים בכלל וליזמים ישראלים בפרט.

שוקלים לבחון אפשרויות לקידום מיזם בגרמניה? יש לכם רעיון חדשני בתחום המדיה והפרסום? ייתכן שהמבורג היא המקום עבורכם!

 

 

המבורג היא העיר השנייה בגודלה בגרמניה ואחת מן הערים היפות והעשירות במדינה, בזכות מסורת בת מאות שנים של סחר פורה מאוד. כעיר נמל הממוקמת בצפון גרמניה, המבורג היתה תמיד חשופה להשפעות בינלאומיות ונחשבת לעיר מאוד פתוחה.

המבורג ידועה גם כבירת המדיה והפרסום של גרמניה, בעלתיתרון ברור בתחומים אלה בהשוואה למקומות אחרים במדינה. רבים מבתי ההוצאה לאור המובילים בגרמניה ממוקמים בעיר (למשל: דר שפיגל, די צייט, גרונר אונד יאר), כמו גם חברות בינלאומיות מובילות בתחום המדיה, דוגמת גוגל, שבחרו בעיר המיוחדת במינה כמיקום המועדף לפעילותן בגרמניה.

בשנים האחרונות התפתחה בהמבורג סצנת סטארטאפים חמה במיוחד. מספר המיזמים עולה בהתמדה בכל שנה, עם יותר מ-160 סטארטאפים חדשים שנוספו בשנה האחרונה בלבד. סביבת הסטארטאפים בעיר נחשבת למאוד תומכת, לדוגמא ניתן למצוא קבוצת פייסבוק מקומית שנותנת עצות ליזמים חדשים בעיר.

בתוך אלו, לא נפקד גם מקומן של חברות ישראליות, דוגמת מיינדספייס ומיזמים ישראלים אחרים, שבחרו לפתוח משרדים ונציגויות בהמבורג בזכות פוטנציאל הצמיחה העצום שהעיר מציעה.

 

 

אחד מהשחקנים הפעילים בסצנת היזמות של המבורג ושל גרמניה בכלל, הוא אקסלרטור "נקסט מדיה" - האב מוביל לחדשנות באירופה, המתמחה בפיתוח מודלים עסקיים חדשניים בעולם המדיה.

האקסלרטור ממקד את פעילותו בקידום סטארטאפים בשלבים מוקדמים, העוסקים בפיתוח מודלים חדשניים מעולמות המדיה, התוכן הדיגיטלי, הפרסום, הטכנולוגיה והשירותים. בין הספונסרים של תכנית "נקסט מדיה" ניתן למצוא את בתי ההוצאה לאור המובילים בגרמניה - דר שפיגל, די צייט ואקסל שפרינגר. עוד שותפות לתכנית שמציע האקסלרטור הן גוגל ניוז לאב, אמזון ופייסבוק.

אורכה של התכנית 6 חודשים, והיא מעניקה למיזמים הנבחרים מרחב עבודה בחלל משותף במיקום מרכזי בהמבורג; לווי והדרכה של מנטורים בינלאומיים מובילים במגוון נושאים בהתאם לצרכי כל מיזם; מגוון סדנאות מותאמות אישית בנושאים כגון פיתוח המוצר, השקעות המשך, יצירת הסיפור ואימון בהצגת המוצר והחברה; חיבור לרשת קשרים משפיעים בתחום המדיה והפרסום בגרמניה ובאירופה בכלל.

נוסף על כל אלו, המיזמים הנבחרים זכאים לסיוע ומימון בסכום של עד 50 אלף יורו, כהשקעת בסיס לפיתוח וקידום המוצר שלהם.

 

 

כשברקע כבר מספר סיפורי הצלחה של חברות שהשתתפו במחזור הראשון, פותח כעת אקסלרטור "נקסט מדיה" את ההרשמה למחזור השלישי, אשר צפוי להתחיל פעילות ב-1 בספטמבר, 2016.

 

אז אם יש לכם מיזם חדשני בתחומי מדיה ופרסום הקשור לתוכן ודאטה (ייצור, אחסון, ניתוח או הפצה), פרסום או שירותים, פיתחתם כבר מוצר ראשוני או פרוטוטייפ, ואתם מאמינים כי המוצר שלכם צפוי להעניק ערך משמעותי לקהלים רחבים – מומלץ לכם להגיש מועמדות לתכנית "נקסט מדיה".


מיזמים ישראליים מוזמנים להגיש את מועמדותם עד לתאריך 30.6.16 באמצעות טופס הרישום.


שאלות נוספות ניתן להפנות לשרה למל, נציגת התכנית בישראל - [email protected]

או לסבלה גרסייה, מנהלת התכנית בהמבורג - [email protected].

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.