20 יוני 2016 | ג'ון ראמפטון
5 שיעורים של יזמים מתחילים שלמדתי בדרך הקשה

כעת כשאני כבר הרחק מחווית היזמות הראשונה שלי, אני יכולה לשקף מה שלמדתי במהלך תקופה זו של חיי. בכך, הטיפים שלי יכולים לסייע לחלק מכם, היזמים המתחילים, לצלוח מחסומים קצת יותר מהר, לצאת לדרך מהר יותר ולמנוע חלק מהמכשולים במהלך הדרך. הנה חמישה טיפים שהייתי רוצה לדעת לפני שהתחלתי, שהיו יכולים להציל אותי באופן פוטנציאלי מכישלון מספר פעמים.

כעת כשאני כבר הרחק מחווית היזמות הראשונה שלי, אני יכולה לשקף מה שלמדתי במהלך תקופה זו של חיי. בכך, הטיפים שלי יכולים לסייע לחלק מכם, היזמים המתחילים, לצלוח מחסומים קצת יותר מהר, לצאת לדרך מהר יותר ולמנוע חלק מהמכשולים במהלך הדרך.

נכשלתי פעמים רבות. אני זוכר מספר פעמים בהן לא היה לי אפילו מספיק כסף בחשבון הבנק שלי כדי לכסות את התשלום המינימלי על כרטיס האשראי שלי.

 

שנים לאחר מכן ועם חשבון בנק בריא, אני יכול לחלוק אתכם כמה דברים שהייתי צריך לדעת ולא ידעתי. הנה חמישה טיפים שהייתי רוצה לדעת לפני שהתחלתי, שהיו יכולים להציל אותי באופן פוטנציאלי מכישלון מספר פעמים:

 

 

1. תשאלו הרבה שאלות

היו מקומות רבים בהם חשבתי שידעתי מה אני עושה והיה עדיף אם הייתי שואל שאלות במקום להניח הנחות. חשבתי שאם אשאל שאלות מישהו יחשוב שאני טיפש, או שלא יקחו אותי ברצינות בעולמות העסקים וההשקעות. למעשה היה עלי לדבר ולשאול יותר שאלות מאחר וזה היה חוסך לי זמן רב וכסף, כמו גם משיג לי מימון מהר יותר פוטנציאלית.

פעמים רבות כשאתם שואלים שאלות, המשמעות היא שאתם מעוניינים ללמוד יותר ושאתם מעוניינים במה שיש לאחרים לומר, כולל משקיעים, לקוחות פוטנציאליים ושותפים עסקיים. קשרים אלה רואים בשאלות עניין אמיתי ועיסוק בהם ובנושא המדובר, ולא כסימן לחולשה. אם מישהו חושב ששאלת שאלה טיפשית, זוהי דעתם וזה לא משנה. אתם פשוט אוספים עוד מידע כדי לסייע לכם לקבל החלטות חשובות וכמובן שאינכם יכולים לדעת הכל.

 

 

2. אל תוותרו על השכלה גבוהה

היו סיפורים מדהימים על יזמים צעירים שהצליחו בעודם בתיכון או בתחילת התואר הראשון, ואף כאלו שזכו להצלחה ללא תואר. גם אם זה יקרה לכם, לוותר על השכלה גבוהה אינו צעד שהייתי ממליץ עליו.

כאשר הייתי בקולג', קיבלתי מסגרת תיאורטית טובה, ידע כללי, רכשתי מערכת כישורים ותפיסה עסקית חריפה, שבהחלט היו בעלי יתרונות עבורי בניהול עסק. זה סייע לי כאשר התחלתי את החברה הראשונה שלי, וסייע לי לא לפשל כאשר ניגשו אלי עם עסקת רכישה לא טובה. כמובן, ניסיון בעולם האמתי וחוכמת רחוב הם גם בעלי ערך רב, אבל טוב שיש את הבסיס שקולג' יכול להציע. בנוסף, שם פגשתי את אחד המנטורים ומי שבהמשך הפך להיות לשותף עסקי שלי.  

כעת, לאוניברסיטאות רבות יש תכניות טובות ושירותים בדיוק עבור מי שמעוניין ביזמות והן מציעות גם מעבדות, אקסלרטורים וסיוע לסטארטאפים. קחו את הזמן - וכן תבזבזו כסף על לימודי קולג'. זכרו, אתם יכולים לפתוח את העסק שלכם במקביל כפי שצוקרברג ואחרים עשו.

 

 

3. השיגו מייסד שותף (ומנטור)

למרות שאני יצאתי לדרך לבדי בהתחלה, למדתי במהרה ששניים טובים מאחד. מייסד שותף מספק דרך למלא את אותם האזורים בהם אין לי ידע, מומחיות, כישורים וקשרים. פשוט קחו את הזמן למצוא את אותו אדם מיוחד שבאמת משלים אתכם ובו אתם יכולים להאחז ולייצר יחד חזון משותף.

זה לא קל, אבל השתמשתי באירועי נטוורקינג וקשרים אחרים שלי, כולל המנטור שלי, כדי למצוא מייסד שותף. יחד, הצלחנו להתחיל מספר עסקים מצליחים וכעת בחרה הנוכחית אנו בונים את העתיד של התשלום המזומן. לא הייתי יכול לעשות זאת לבדי. גם אתם לא.

לאחר שתמצאו מייסד שותף אני מציע שתמצאו מנטור. היו לי מספר מנטורים והם סייעו לי מאוד כאשר יצרתי אסטרטגיה, תכנית עסקית ומפת דרכים, והם גם סייעו לי לדמיין מה אני רוצה לעשות. חשוב לציין גם, שהמנטור המועדף עלי היה שם כדי להעניק לי תמיכה רגשית כאשר הדברים לא הסתדרו כפי שרציתי. באופן אישי אני מוצא שהמנטורים הטובים ביותר הם זמינים בחינם ורוצים לעזור לכם בגלל מי שאתם.

 

 

4. חגגו את הנצחונות הקטנים (והכישלונות)

בתחילה, העיניים שלי היו נשואות לפרס הגדול של פתיחת עסק וצמיחתו לעסק מצליח. מה שלא עשיתי היה לזהות את הניצחונות הקטנים לאורך הדרך. נכשלתי בכל הקשור ללעצור ולחגוג את אותם הרגעים הקטנים כהישגים משמעותיים. רק עכשיו אני רואה כיצד אותם ניצחונות קטנים במהלך הדרך היו הכרחיים לניצחון הגדול בסיום, ואני יודע שפספסתי רגעים משמעותיים שהיו יכולים לגרום לי - ולאלו שעשו את הדרך יחד איתי - לשמחה. בנוסף, "ניצחונות" אלו סייעו לשמור על המומנטום.

כעת כשאני יודע מה לחפש, אני חוגג את הרגעים הקטנים. אני מזהה ניצחונות קטנים שסייעו לי להתגבר על המחסומים והכישלונות גם כן. אז, יש את הרעיון של חגיגת הכישלונות. נכון, זה נשמע כמו הדבר האחרון שברצונכם לעשות, אבל יש סיבה טובה להכניס עצמכם להלך רוח זה. עד לרגע המכשול הרציני הראשון שלי ואז הכישלון העצום, הצטיינתי בהכל ובכל דבר שאי פעם עשיתי. כמישהו שהוא משיגן יתר, לא להיכשל נראה כדבר מצוי, אבל מעולם לא למדתי הרבה כפי שלמדתי מהכישלון הראשון שלי. וייתכן שכישלון זה לא היה כה נורא אם הייתי יודע להתמודד עם כישלונות, ללמוד מהם, ולהודות לכוכבים שהם קרו. אה, ו"הניצחון" הקטן הבא שלכם לאחר אותו כישלון ייחגג בהחלט.

 

 

5. אל תשכחו להנות

כיזם מתחיל עבדתי בטירוף - הייתי כה ממוקד וכה מחויב. הייתי כה עסוק עד ששכחתי להנות מהדרך שבה צעדתי. כמובן, אני עדיין די אינטנסיבי כאשר זה מגיע למה שאני רוצה לבנות ואני מאוד נהנה לעבוד שעות ארוכות, אבל כעת אני מבין את היתרון של להזכיר לעצמי באופן מודע לגבי הנאה של יצירת משהו מאפס וצפייה בצמיחה של זה. עכשיו שיש לי תינוק קטן בבית, אני באמת מבין מה זה אומר לראות את "התינוק" שלך, לראות כיצד הוא מתפתח, ולראות אות עצמך משתקף במה שעשית.  

 

 

אולי זה קשה להבין מדוע אני מציע סוג כזה של ייעוץ בשלב זה של חיי היזמיים. אבל שמרו זאת בראשכם כאשר אתם יוצאים לדרך היזמית האישית שלכם - יש לכם הרבה מה לראות לאורך הדרך. אם אתם יכולים לשלב משהו ממה שחלקתי אתכם, אפילו חלק קטן של מידע שהופך את הדרך שלכם לקלה יותר, זה יגרום לי לשביעות רצון ואושר. בעוד לכל אחד יש סיפור משל עצמו, יש חלקים מסוימים של החיים וחלקים של מסעות היזמות בהם אין צורך להמציא את הגלגל מחדש.  

תגובות

1. שיר | 6 יולי 2016

מנטור

היי אני מחפשת כבר 3 שנים מנטור לעסקים יש לך מושג איך לקדם את הרעיון או למצוא מישהו אני ממש רוצה ומוכנה לעבוד בחינם בשביל לימוד ועצות טובות


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.