22 יוני 2016 | מערכת
המבורג - היעד החם הבא בגרמניה ליזמים ישראלים

לאחר שברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד חם בעיני יזמים ישראלים, כעת הופכת גם המבורג ליעד אטרקטיבי בו מתפתחת סצנת סטארטאפים חמה במיוחד. המבורג היא יעד מתאים במיוחד לסטארטאפים מתחום המדיה והפרסום, משום שרבים מבתי ההוצאה לאור המובילים בגרמניה ממוקמים בעיר, כמו גם חברות בינלאומיות מובילות בתחום המדיה, שבחרו בעיר הנמל הצפונית כמיקום המועדף לפעילותן בגרמניה.

יזמים ישראלים רבים נוהרים בשנים האחרונות לגרמניה, הממוקמת בלב אירופה והנחשבת למנוע הכלכלי המוביל של אירופה.

לאחר שברלין הפכה ליעד חם בעיני יזמים ישראלים, כעת הופכת גם המבורג ליעד אטרקטיבי בו מתפתחת סצנת סטארטאפים חמה במיוחד. מספר המיזמים בעיר עולה בהתמדה בכל שנה, עם יותר מ-160 סטארטאפים חדשים שנוספו בשנה האחרונה בלבד. המבורג היא יעד מתאים במיוחד לסטארטאפים מתחום המדיה והפרסום, משום שרבים מבתי ההוצאה לאור המובילים בגרמניה, למשל דר שפיגל, די צייט, גרונר אונד יאר ואקסל שפרינגר,ממוקמים בעיר, כמו גם חברות בינלאומיות מובילות בתחום המדיה, דוגמת גוגל, שבחרו בעיר הנמל הצפונית כמיקום המועדף לפעילותן בגרמניה.

 

 

אקסלרטור "נקסט מדיה" NMA - האב מוביל לחדשנות באירופה, המתמחה בפיתוח מודלים עסקיים חדשניים בעולם המדיה, פועל גם הוא בהמבורג. NMA ממקד את פעילותו בקידום סטארטאפים בשלבים מוקדמים, העוסקים בפיתוח מודלים חדשניים מעולמות המדיה, התוכן הדיגיטלי, הפרסום, הטכנולוגיה והשירותים. בין הספונסרים של תכנית NMA ניתן למצוא את בתי ההוצאה לאור המובילים בגרמניה ועוד שותפות לתכנית הן גוגל ניוז לאב, אמזון ופייסבוק.

 

PushApps הוא הסטארטאפ הישראלי הראשון שמשתתף בתוכנית האקסלרטור "נקסט מדיה"- NMA בהמבורג. אלירן לזר, אחד מארבעת היזמים מאחורי הסטארטאפ, סיפר לנו על הסיבות שהניעו אותם להשתתף בתכנית: "אנחנו ארבעה יזמים, עם ניסיון בטכנולוגיה, בניית מוצר, שיווק וכו', אבל אף פעם לא עבדנו בקבוצת מדיה. כדי להבין איך הלקוח שלך חושב, אתה צריך מדריכים שמגיעים מהעולם הזה, וזה רק חלק קטן ממה שמציעים פה. ה-NMA הוא לא עוד אקסלרטור שמתעסק בהכל מהכל, זה שייך לקבוצות המדיה, וזה יתרון משמעותי כי זה שומר על פוקוס ואתה מקבל את כל ההדרכה והכלים שאתה צריך כדי להצליח בעולם הזה".

 

 

 

 

אורכה של התכנית שמציע האקסלרטור היא 6 חודשים, והיא מעניקה למיזמים הנבחרים מרחב עבודה בחלל משותף במיקום מרכזי בהמבורג; לווי והדרכה של מנטורים בינלאומיים מובילים במגוון נושאים בהתאם לצרכי כל מיזם; מגוון סדנאות מותאמות אישית בנושאים כגון פיתוח המוצר, השקעות המשך, יצירת הסיפור ואימון בהצגת המוצר והחברה; חיבור לרשת קשרים משפיעים בתחום המדיה והפרסום בגרמניה ובאירופה בכלל.

נוסף על כל אלו, המיזמים הנבחרים זכאים לסיוע ומימון בסכום של עד 50 אלף יורו, כהשקעת בסיס לפיתוח וקידום המוצר שלהם.

 

אלירן המשיך וחלק איתנו כיצד תורמת התוכנית לקידום העסק שלהם: "אחרי שהוכחנו את המוצר שלנו בישראל וגייסנו את ה-Seed ניסינו להגיע למוציאים לאור המובילים באירופה במגוון אמצעים קונבנציונליים. צריך להבין שעשרות סטרטאפים פונים לחברות האלה על בסיס קבוע ולכן כחברה ישראלית שממוקמת בתל אביב, אתה בסדר עדיפות נמוך. כשאתה חלק מה-NMA כל הדלתות של המו"לים המובילים בגרמניה נפתחות. ככה תוך פחות מחודשיים בתוכנית אני מוצא את עצמי מדבר עם 30 קבוצות מדיה שונות, אנחנו כבר עובדים עם Spiegel Group ובתהליך הטמעה עם עוד שלוש".

 

 

המבורג היא עיר נמל צפונית, השנייה בגודלה בגרמניה ואחת מן הערים היפות והעשירות במדינה, בזכות מסורת בת מאות שנים של סחר פורה מאוד. המבורג היתה תמיד חשופה להשפעות בינלאומיות ונחשבת לעיר מאוד פתוחה וסביבת הסטארטאפים בעיר נחשבת למאוד תומכת, כך גם על פי לזר: "סצינת הסטארטאפים פה צומחת ומרגישים את זה בכנסים, אירועי Pitch, במסיבות וכו', יש משהו מיוחד בלקחת חלק בתהליך כזה. האווירה מדהימה, ראשית בתוך המשרד, היום יש פה סטארטאפים מיוון, בולגריה, ספרד, גרמניה ואנחנו מישראל. בגלל שכולנו עובדים באותו תחום, מעניין מאד ללמוד מההצלחות והקשיים של כל אחד בתוכנית. ולדוגמה, רק לפני שבוע לקוח גדול אמר לשני סטרטאפים שאם הם יציעו לו מוצר שמשלב את הטכנולוגיות של שניהם זה יכול להיות מאד רלוונטי עבורו".

 

 

 

 

אז אם יש לכם מיזם חדשני בתחומי מדיה ופרסום הקשור לתוכן ודאטה (ייצור, אחסון, ניתוח או הפצה), פרסום או שירותים, פיתחתם כבר מוצר ראשוני או פרוטוטייפ, ואתם מאמינים כי המוצר שלכם צפוי להעניק ערך משמעותי לקהלים רחבים – מומלץ לכם להגיש מועמדות לתכנית "נקסט מדיה"- NMA.

המחזור השלישי, של האקסלרטור צפוי להתחיל פעילות ב-1 בספטמבר, 2016. מיזמים ישראליים מוזמנים להגיש את מועמדותם עד לתאריך 30.6.16 באמצעות טופס הרישום.


שאלות נוספות ניתן להפנות לשרה למל, נציגת התכנית בישראל - [email protected]

או לסבלה גרסייה, מנהלת התכנית בהמבורג - [email protected].

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.