1 יולי 2016 | ג'ון ראמפטון
10 דברים שניתן לעשות כל יום כדי להרוויח כבוד

האם ניתן לקבל כבוד ושיאהבו אתכם במקביל? זוהי שאלה שמרביתנו שואלים את עצמנו. ולמזלנו, זה אכן יכול לקרות, אם תמלאו אחר 10 הסעיפים הללו שאנשים אותם מכבדים עושים מדי יום ביומו.

 

האם ניתן לקבל כבוד ושיאהבו אתכם במקביל? זוהי שאלה שמרביתנו שואלים את עצמנו. ולמזלנו, זה אכן יכול לקרות, אם תמלאו אחר 10 הסעיפים הללו שאנשים אותם מכבדים עושים מדי יום ביומו.

 

 

1. הבטיחו פחות ותנו יותר

טום פיטרס אמר זאת לראשונה בשנת 1982 בספרו "In Search of Excellence". העצה "להבטיח פחות ולתת יותר" קיבלה ביקורת. אולם, עצתו של פיטרס עדיין מחזיקה מים כיום עבור מנהיגים שזוכים להוקרה. כפי שפיטרס אומר

"עם כל כך הרבה מתחרים, רבים מהם חדשים וללא ניסיון מוכח, לא הבטחות אגרסיביות אלא אמינות, היא היתרון האסטרטגי בעל הערך הרב ביותר, במיוחד בטווח בינוני עד ארוך. בעוד שלחזור במהירות ללקוחות זה חשוב, עמידה במחויבות היא בעלת ערך רב עוד יותר".

האנשים שאתם רוחשים להם כבוד יודעים שאין הכוונה לכך שעליהם "לפרוס את עצמם דק מדי". במקום זאת, הם דואגים לעמוד במילה שלהם בפני כולם, החל מלקוחות ועד לעובדים, ובכך בונים אמון וכבוד.  

 

 

2. הפגינו הערכה

בהתאם לעצה זו, מנהיגים כמו רוברט א. אקרט, לשעבר מנכ"ל Mattel, עשו לעצמם מנהג להביע את ההערכה שלהם.

מנהיגים שרוחשים להם כבוד כמו אקרט מביעים את ההערכה שלהם באופן הבא:

-  הכרה בעבודה של עובדים

-  כתיבת מכתבים בכתב יד

-  תשבוחות לעובדים באופן פומבי

-  הודעות אישיות

-  יצירת תרבות של הערכה ותודה

רק זכרו - כאשר אתם משבחים מישהו אחרים, הקפידו להיות כנים.

 

 

3. היו צנועים

לאזלו בוק, סגן הנשיא לתפעול כח אדם בגוגל מספר בראיון ב- Harvard Business Review שצניעות היא אחת התכונות שהוא מחפש כאשר הוא מגייס עובדים חדשים. כאשר חברי צוות הם צנועים, הם יכולים לפתור בעיות יחדיו ויש להם את הכוח ללמוד. צניעות היא גם אחת התכונות האפקטיביות ביותר שכל המנהיגים הגדולים חולקים.

הפגנת צניעות ביומיום כוללת שימוש בטעויות שלכם כמצבים שניתן ללמוד מהם, התעסקות בדיאלוג, קבלת חוסר ודאות והעצמת אחרים להנהיג.

 

 

4. חלקו את החזון שלכם

סטיבן קובי הציג זוויית שונה בספרו המפורסם: "The 7 Habits of Highly Effective People". הוא מציע כי "אינדיבידואלים יוצרים את הצהרת המשימות של עצמם רק כחלק ממנהג שני שלהם. התחילו כשהסוף בראש מעיינכם". 

 

דוגמאות לכך כוללות את:

1. דניס מוריסון, מנכ"ל מרקי קמפבל - "לשרת כמנהיג, לחיות חיים מאוזנים, וליישם עקרונות אתיים כדי לעשות שינוי משמעותי".

2. סר ריצ'ארד ברנסן - "להנות במסע שלי בחיים וללמוד מהטעויות שלי"

3. אמנדה שטיינברג, המייסדת של Dailyworth.com- "להשתמש במתנות שלי של אינטליגנציה, כריזמה ואופטימיות סדרתית כדי לכונן ולהעצים את הערך העצמי והערך הכללי של נשים מסביב לעולם".

בין אם זוהי מנטרה יומית או ציטוט שקשור בכם, יצירה ושיתוף של החזון שלכם יכול לשמור על העובדים שלכם ממוקדים ולהגביר את המורל שלהם כשיש בכך צורך.

 

 

5. אמרו את האמת

ביל נאסי, מנכ"ל  Silverpop מספר שמנהיגים שמקבלים כבוד הם "כנים ומוכנים לתת לאנשים שאכפת להם מהם פידבק אמיתי ועצות". בין אם זה טוב או רע, להיות שקופים עם העובדים שלכם בסופו של דבר יבנה אמון, משום שזה מוכיח שיש לכם את הביטחון בהם להמשיך בעבודתם או לעשות שינויים כדי להעצים את הביצועים שלהם. 

 

 

6. היו פרודוקטיביים ולא רק עסוקים

כן, יש הבדל עצום בין להיות פרודוקטיבי לבין סתם עסוק. לדוגמא, לאינדיבידואלים פרודוקטיביים  יש משימות, פחות סדרי עדיפויות, הם לא מפחדים לומר "לא", לוקחים את זמנם עם מטלות, ורוצים שאחרים יהיו אפקטיביים כפי שהם.

 

 

7. חפשו אחר ידע וחלקו אותו

מנהיגים צריכים להפוך למלומדים. עליהם ללמוד ולשפר את עצמם בעקביות. זה מה שיאפשר להם לחלוק את הידע שלהם ולסייע לאחרים.

מנהיגים יכולים לחפש ידע באמצעות ספרים, הקשבה לאחרים, מעורבות בפעילויות כמו פרזנטציות והצטרפות לסדנאות. אבל, זה רק חלק מהעבודה שלהם - מנהיגים צריכים לקחת את הידע שצברו ולהעבירו לאחרים.

 

 

8. היו בעלי תשוקה

טאי נגויין מספר: "אנשים שמכבדים אותם הם בעלי תשוקה ואינם מתביישים באמונות שלהם".

הוא מתייחס אל מארק קיובן (מבעלי קבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס), כאל הדוגמא המושלמת של מנהיג בעל תשוקה: "קיובן הוא דעתן ועדיין אהוב". נגויין תולה את הסיבות לכך שרוחשים לקיובן כבוד בתחושה של אותנטיות ולא בפרסום. לדבריו, כל פעולה פומבית שקיובן עושה, בין אם אלו צעקות מהספסל או לבכות במהלך מסיבות עיתונאים, נתפסת כפעולה כנה ואנשים מכבדים זאת.

 

 

9. תמדדו את ההתקדמות שלכם

המנהיגים האפקטיביים ביותר הם אלה שצריכים למדוד את ההתקדמות שלהם. לדוגמא, ג'ק דורסי (מייסד טוויטר) כותב יומן: "מצאו דרך פשוטה לעקוב אחר ההתקדמות שלכם".

דורסי אומר על כך -  "אתם באמת יכולים לראות עד כמה גדלתם, עד כמה העסק שלכם גדל, ועד כמה המנהיגות שלכם גדלה".

 

 

10. השפיעו על אחרים להיות מנהיגים

לארי פטרסון, המגייס של All's Well Healthcare, מספר בלינקדאין : "מנהיגים מדהימים לא רק מייצרים עוקבים שמחים - הם גם מהווים השראה עבור מנהיגים עם הדוגמאות שלהם. וחשוב באותה מידה: הם נלהבים ומאושרים ואינם מאוימים כאשר חברי הצוות שלהם מתקדמים לדברים גדולים וטובים יותר בחיים".

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.