17 יולי 2016 | ג'ון ראמפטון
כיצד להתחיל להיות ריאליים לגבי מציאת מימון לעסק שלכם

יזמים הם המעודדים הרועשים ביותר שלנו כאשר יש לנו רעיון נהדר לעסק. אולם, כאשר אנו מחפשים מימון לאותו רעיון, אנחנו באמת צריכים להניח בצד את הפונפונים ולהיות מציאותיים לגבי האם מישהו באמת הולך לממן אותנו. אני למדתי במהרה שיהיה עלי לשנות את הגישה שלי ב-180 מעלות לגבי האופן בו ניגשתי לאסטרטגיית מציאת המשקיע שלי. הנה הדרך בה הפכתי את הגישה שלי למציאותית יותר לשוק ומה שניסיתי לעשות עם הסטארטאפ שלי

יזמים הם המעודדים הרועשים ביותר שלנו כאשר יש לנו רעיון נהדר לעסק. אולם, כאשר אנו מחפשים מימון לאותו רעיון, אנחנו באמת צריכים להניח בצד את הפונפונים ולהיות מציאותיים לגבי האם מישהו באמת הולך לממן אותנו. אני למדתי במהרה שיהיה עלי לשנות את הגישה שלי ב-180 מעלות לגבי האופן בו ניגשתי לאסטרטגיית מציאת המשקיע שלי.

 

הנה הדרך בה הפכתי את הגישה שלי למציאותית יותר לשוק ומה שניסיתי לעשות עם הסטארטאפ שלי:

 

 

קצצתי את השומן מהתקציב העסקי שלי

היה עלי להוריד את העלויות שלי וליצור סטארטאפ שיהיה לו BMIב(Budget mass index) נמוך מאוד. לא היה מקום לאותן הוצאות ריקות שלא עשו דבר להניע את העסק קדימה. הוצאתי כל עלות שלא הייתה הגיונית ושלא יכולתי לכסות באופן אישי.

אף אחד לא התכוון להשקיע בחברה שלי אם כל מה שהיו רואים היו תוספות לא הכרחיות לתקציב, שיורידו את מסגרת הזמן לרווחיות והחזר על ההשקעה. קצב הבזבוז היה מהיר מדי ורק הייתי חוזר לבקש עוד. לפיכך, עשיתי לתקציב שלי דיאטה שיכולה להאריך את חיי העסק ולהפוך אותו לאטרקטיבי יותר למשקיעים.

 

 

הפכתי לחופשי מחובות

משקיעים רבים ישאלו אתכם על התקציב האישי שלכם. אני מצאתי את עצמי עם משקיעים שלא אוהבים להשקיע בתאונת רכבת פיננסית. עכשיו אני מבין מדוע ובמיוחד לאור זה שאני משקיע בעצמי. הרגלי הכסף שלי הם אינדיקטורים טובים לגבי האופן בו אני מקבל החלטות פיננסיות בעסק שלי. אם המשקיעים רואים שאני ללא חובות, משלם חשבונות בזמן ומשתמש בקרדיט בחוכמה, יהיה לי סיכוי טוב יותר לקבל סכום גדול יותר של כסף. למעשה, אני אמין יותר אם יש לי רקורד פיסקלי אחראי יותר. 

בעוד שלקח לי זמן מה לשלם על הלימודים והלוואות הרכב, כמו גם להגיע ליתרה בכרטיס האשראי ואז עוד לחסוך קצת, היה שווה לחכות. קיבלתי יותר הצעות מימון לאחר שהצלחתי לנקות את היסטוריית הקרדיט האישית שלי.

 

 

הפחתתי את ציפיות המימון שלי

עם המיתון העכשווי, כמות הכסף שקרנות הון סיכון ואנג'לים מחלקים כעת, וירידות שערים, זוהי עת ההופכת לנקודה קריטית בה עליכם להיות מציאותיים לגבי השקעות עבור העסק שלכם.

כאשר אני התחלתי בחיפוש אחר מימון, הסביבה היתה דומה במונחים של לא הרבה אנשים שמוכנים להוציא סכומים גדולים של כסף. זה לימד אותי להעריך מחדש כמה עלי לבקש. עם תקציב דל יותר ותמונה ברורה יותר, ידעתי שאני יכול לבקש פחות כסף משמעותית. ברגע שעשיתי זאת, קיבלתי יותר הצעות מימון והיה עלי לשקול איזו מהן לקחת. 

כעת, אני שמח שהמשקיעים לימדו אותי שאני יכול לעושת יותר עם פחות כסף. זה לימד אותי לבזבז מעט יותר בהתחלה על מה שאני עדיין משתמש בו כיום למרות שהעסק כבר מצליח מאוד. גם אם יש לכם את הכסף, אין משמעות הדבר שעליכם לבזבז אותו. הגישה המציאותית והזהירה שירתה אותי היטב מהקמת הסטארטאפ ועד לכינון והרחבה של העסק.  

 

 

חידדתי את התכנית העסקית שלי

לאחר שקיבלתי פידבק (וגם כמה דחיות) מכמה משקיעים, הבנתי שאני לא מספק מספיק מידע על התכנית העסקית שלי. אותם משקיעים רצו לדעת במיוחד כיצד אני מתכנון להשיג את ההחזר המצופה על ההשקעה שלהם. כלומר, היה עלי לספק הוכחה כיצד אני מתכנן להביא לקוחות ומהי הדרך שלי לרווחיות. ממש עכשיו חשבונית ללקוח אונליין עולה לנו 12$ דרך Adwords ובמהלך שנה נרוויח ממנו כ-18$. הלקוח הממוצע נשאר כמעט 3 שנים. אם אתם יכולים להראות למשקיעים שאתם הופכים דולרים ליותר דולרים, אתם תשיגו משקיע.

העניין בקרב קהילת המשקיעים צמח כאשר הענקתי להם מידע קריטי לו הם זקוקים. ראיתי שהמשקיעים בהחלט מוכנים לשקול את התכנית העסקית שלי. תכנית עסקית מציאותית ומבוססת עם מטרות היא מה שמרבית המשקיעים מחפשים.

 

 

חשבו על אופציות מימון אחרות

כפי שקשה היה להשיג משכנתא מסורתית ולהלוות באופן כללי היה מאתגר, אופציות אלטרנטיביות התחילו להופיע. ניתן לומר את אותו הדבר על מימון סטארטאפים. היה עלי להיות ריאלי ולחשוב על אופציות לגבי האופן בו אתקדם אם יהיה עלי למצוא משהו אחר שהוא לא קרן הון סיכון או משקיע אנג'ל, או אפילו הלוואה מהבנק. 

הקדשתי זמן לקריאה כדי לשקול את היתרונות והחסרונות של אופציות מימון אלטרנטיביות, כאשר נראה היה כי הדרכים המסורתיות לא מניבות את התוצאה שקיווינו לה. כאשר בחנתי את האפשרויות, גיליתי עולם חדש מלא של אפשרויות מימון, בהן מימון המונים, תחרויות והלוואות מיקרו SBA.

בחלק מהיוזמות שלי, הייתי מציאותי גם לגבי כמויות קטנות של כסף שהייתי זקוק להן והבנתי שניתן להשיגן באמצעות מימון עצמי (bootstrapping) על ידי שימוש בחסכונות שלי וניצול חסכוני של המשכורות מעבודת היומיום שלי.

 

 

דעו מתי להחזיק בהם ומתי לשחרר אותם

ייתכן וקשה להיות מציאותיים בגישה שלכם כאשר אתם ממשיכים לקבל דחיות לבקשות למימון. אני נדחתי פעמים רבות וחשתי מאוד חסר מוטיבציה. אפילו קראתי על יזמים מצליחים שנדחו תריסר פעמים והמשיכו לרדוף אחד החלום שלהם.

אבל, עם כל דחיה, למדתי משהו חדש ויישמתי את זה לנסיון הבא שלי. המנטור שלי ואחרים שהאמינו ברעיון העסקי שלי אמרו לי להמשיך ולנסות. אפילו אותם משקיעים שדחו אותי אמרו לי לא לוותר, ולמרביתם היו רעיונות שיכלו לסייע לי - עקומת הלמידה שלי הפכה להיות תכנית במימון ועסקים בשבילי. מכך הבנתי שאני מציאותי, להמשיך להחזיק את הראש גבוה ולהמשיך לנסות.

 

אולם, היו פעמים רבות בהן יהיה עליכם להיות מציאותיים לגבי האפשרות שאתם באמת צריכים לוותר על הרעיון, לנסות משהו שישיג טוב יותר תשומת לב משקיעים, ולשבור את השוק. בכך תעניקו לעסק הבא שלכם יותר פוטנציאלי להצלחה. אם המציאות אומרת "וותרו על זה", אל תקחו את זה קשה מדי. תהיו באבל יום או יומיים אם תרצו, אבל אז קומו ונסו שוב. מצאו את אותו חלק עמיד בתוככם והתקדמו הלאה. תסריט זה יקרה לכם שוב ושוב. זה הכל חלק מתהליך של להיות יזם והכרחי כדי להביא אתכם למקום שאתם באמת צריכים להיות בו כדי להפוך לעסק מצליח.   

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.