21 יולי 2016 | שחר גלעד
ידע הוא כוח – 5 כלים שיסייעו לכם באיסוף מידע על פעילות השיווק של מתחרים ברשת

לא משנה אם אתם בעלים של סטארטאפ בתחילת הדרך, בתהליך גיוס כספים או אפילו לאחר ההשקה - תמיד חשוב שתדעו באילו אפיקים שיווקיים ברשת כדאי לכם לפעול. אחד היתרונות הגדולים באינטרנט הוא שאפשר די בקלות להשיג מידע על פעילות שיווקית של המתחרים שלכם או חברות מקבילות אליכם. במאמר זה אציג בפניכם 5 אפליקציות אינטרנטיות אשר עוזרות לנו לקבל מידע על מתחרים ועל הפעולות השיווקיות שלהם ברשת

לא משנה אם אתם בעלים של סטארטאפ בתחילת הדרך, בתהליך גיוס כספים או אפילו לאחר ההשקה - תמיד חשוב שתדעו באילו אפיקים שיווקיים ברשת כדאי לכם לפעול.

אחד היתרונות הגדולים באינטרנט הוא שאפשר די בקלות להשיג מידע על פעילות שיווקית של המתחרים שלכם או חברות מקבילות אליכם.

 

 

במאמר זה אציג בפניכם 5 אפליקציות אינטרנטיות אשר עוזרות לנו לקבל מידע על מתחרים ועל הפעולות השיווקיות שלהם ברשת, כמו למשל: האם הם עושים פעילות SEO, באילו אתרים עושים המתחרים קמפיין יח"צ, מאיפה מגיעה הכי הרבה תנועת גולשים לאתרים של המתחרים ועוד...

 

 

1. Similarweb

Similarweb מציעה פתרונות טכנולוגים מתקדמים למחקר של חברות על פעילות המתחרות שלהן ברשת ובמובייל. השימוש באפליקציה זו בקרב מקדמי האתרים ובעלי אתרים הוא גבוה מאוד. התועלות של Similarweb הן ברורות: בזכות שימוש באתר ובכלי של האפליקציה, ניתן לבצע מחקר מתחרים מקיף. שימוש באתר של Similarweb יוצר לנו תמונת מצב לגבי המתחרים בעזרת מידע כמו: מהיכן מגיעים הגולשים שלהם ולאיזה אתרים אחרים אותם מתחרים מפנים אותם, מי הם הצרכנים של אותו מתחרה והבנה כללית על התנהגות הגולשים שלהם ברשת.

 

הכלי עובד בצורה הבאה:

מכניסים URL לאתר Similarweb. לאחר מכן יעלה דוח מפורט על אותו אתר, שיציג את כל הפרמטרים להם אתם זקוקים, על מנת להבין את התנהגות הגולשים של המתחרים שלכם. תוכלו לנתח כיצד תנועת הגולשים מתחלקת באתר המתחרה, כלומר, על ידי ניתוח של הכלי, ניתן יהיה להבין כמה גולשים מגיעים בצורה אורגנית, כמה גולשים מגיעים כי חיפשו בדיוק את אותו האתר וכמה מתוכם הגיעו מהרשתות החברתיות או דרך מודעות. השימוש ב-Similarweb מאפשר לנו להבין את צורת הפעולה של המתחרים שלנו ברשת.  לאפליקציה זו יש ״זחלנים״ שסורקים את אתר המתחרה ומציגים תמונת מצב מפורטת מאוד. באמצעות מידע זה נוכל לדעת מאיזה מדיה המתחרים שלנו מקבלים את רוב הגולשים שלהם.

 

 

2. Semrush

Semrush מציע מחקר מתחרים מעמיק בכל נושא מיקום מתחרים לפי מילות מפתח מחופשות.

Semrush בגירסה החינמית מציגה רק את 10 התוצאות החיפוש החזקות של אותו אתר שהזנתם, הכלי מציג לנו לגבי אותו אתר שהזנו את הביטוי המקודם, מיקום הביטוי, אחוז כניסות מהביטוי ועוד.

 

הגירסה בתשלום כוללת כלי נוסף שממוקד כולו בקידום הממומן של המתחרים. שימוש בכלי זה מאפשר להבין מה התקציבים שהמתחרים מפרסמים בהם, מה הסכום שמוקצה לכל מילת מפתח, באיזה טקסט משתמשים המתחרים, על מנת למשוך גולשים להקליק על המודעות שלהם ועוד.

 

Semrush מאפשר לעשות גם בדיקות טכניות על האתר שלכם בהשוואה למתחרים, במטרה לעזור לפעולות SEO להיות אפקטיביות ויעילות. האפליקציה מספקת ציון שמבטא את איכות האתר והאם הוא עומד בכל הקריטריונים. היא תיתן המלצות לכותרות, כותרות חיצוניות, מידע על קישורים פנימיים, ולמעשה תאתר ותמליץ לתקן כל פגם שיכול למנוע מהאתר שלכם לככב.

 

אם תרצו להרחיב עוד בנושא, תוכלו למצוא כאן מגוון מדריכים על השימוש ב Semrush ובאפשרויות לבצע אופטימיזציה לקמפיינים שונים.

 

 

3. Majestic

Majestic הוא כלי שנועד לבצע מחקר קישורים של מתחרים, ולהבין מאילו אתרים אחרים המתחרים מקבלים הפניות ונהנים ״מכוח״. קבלת קישורים מאתרים חזקים מראה על סמכותיות האתר בפני גוגל ותורמת לקידומו בתוצאות החיפוש של גוגל. עבודת קישורים מספיק איכותית נחשבת כבר יחסי ציבור באינטרנט, או מה שנהוג לקרוא לו Content Marketing.

 

Majestic מספק דוח מפורט וברור מאילו דומיינים הגיעו הקישורים וכמה פעמים אותו דומיין הוציא קישור לאתר של המתחרים שלכם. מאג׳סטיק גם מציין הפניות IP. כלי זה מאפשר בדיקת קישורים חדשים, כדי שתוכלו לראות אילו קישורים נוצרו לאתר מתחרה (חשוב לדעת שהתאריך המצוין בדוח מציין את הפעם האחרונה שה"זחלן" של Majestic סרק את האתר ולא דווקא התאריך המדויק שבו נוצר הקישור). בנוסף, כלי זה מאפשר לערוך בדיקת קישורים ישנים שתכלול את כל היסטוריית הקישורים של האתר. 

Majestic מאפשר לנו להבין את חוזק הקישורים שיש למתחרים ובאיזה אתרים המתחרים שלנו עושים פעילות יח"צ רבה, כך נוכל לכוון את האסטרטגיה השיווקית בצורה טובה יותר.

 

חשוב לדעת כי השימוש בכלי זה הוא לא רק כדי לבחון את המתחרים, מומלץ ביותר להשתמש בכלי על מנת לבדוק גם את האתר שלכם. כך אפשר יהיה לראות למשל האם יש אתרים שמקשרים לדפים שבורים אצלנו באתר (זכרו כי אם הקישור מגיע לעמוד 404 הוא מאבד מהכוח שלו), או אתרים אשר טקסט העוגן שלהם לא רלוונטי בכלל לאתר שלנו, ותוכלו לפנות לאותם אתרים בבקשה שיתקנו את הקישורים והשגיאות.

כמו כן, ניתן דרך המערכת לאתר אתרים שהזכירו את האתר שלכם בצורה כזו או אחרת אך לא קישרו לאתר עצמו. ברגע שיש לנו את המידע הזה ניתן יהיה לפנות אליהם ולבקש קישור.

 

שימו לב כי הגירסה החינמית נסגרת לאחר מספר מחקרים שמבצעים במהלך אותו היום, אך מדובר בכמות שאמורה להיות מספקת.

 

 

4. Likealizer – מחקר פעילות בפייסבוק

 likealyzer הוא כלי שבוחן ומודד את הפעילות בדפי הפייסבוק ומאפשר ניתוח שדרכו ניתן ללמוד על האפקטיביות והפוטנציאל של העמוד העסקי של המתחרים שלנו.  Likelizer מציעים כלי אנליטיקס שמזהה בעיות ומייעץ כיצד ניתן לפתור בעיות אלו על מנת שהעמוד ימצה את הפוטנציאל שלו.

הכלי סוקר את העמוד ומנתח את כל הפרמטרים שקיימים בעמודים עסקיים של פייסבוק ומספק המלצות רלוונטיות. למשל: כדאי ליצור קשר עם עמודים נוספים ולהיות איתם באינטראקציה, או כדאי לפרסם תכנים בתדירות כזו או אחרת. הוא מספק נתונים על קצב גדילת הלייקים בעמוד, ומשווה לעמודים נוספים תחת אותה קטגוריה.

 

 

5. Buzzsumo - מחקר נושאים לכתבות תוכן

Buzzsumo מספק תובנות לגבי איזה תוכן הוא ויראלי ועובד ובמה כדאי לנו להשתמש באתר שלנו. הוא מנתח את פופולאריות התוכן לפי כמות השיתופים והבאזז שיש סביבו בכל הרשתות החברתיות. כמו כן, Buzzsumo מאתר עבורכם את האושיות הרלוונטיות לתחום בו אתם פועלים, וממליץ לכם על מובילי דעת הקהל שיכולים לעזור לכם לדחוף ולהפיץ את התוכן שלכם. ניתן ליצור פילוח במערכת ולהגדיר ל-Buzzsumo בדיוק אחרי מי הוא צריך לעקוב. למשל: מאמרים, אינפוגרפיקות, סרטונים וכו'. שימוש בהתראות של Buzzsumo ישאיר אתכם ערניים וחדים כי ברגע שכותב מתחרה יעלה תוכן, תוכלו לדעת בזמן אמת ולהגיב עם תוכן משלכם. ניתן להגדיר מילות מפתח ספציפיות שעוסקות במוצר שלכם, וכאשר תוכן אשר מופץ ברשת משתמש באותן מילות מפתח Buzzsumo יאותת לכם. אופציה נוספת שכלי זה מאפשר, היא מעקב אחרי מתחרים וניתוחם. תוכלו לדעת כיצד תוכן של המתחרים מתקבל ברשת, האם יש לו חשיפה רחבה ותוכלו לבצע השוואות לתוכן שלכם על בסיס קבוע.

 

 

לסיכום

לאחר שדליתם את כל המידע על המתחרים שלכם, הגיע הזמן להתחיל לחשוב באילו פלטפורמות תרצו לשווק את הסטארטאפ שלכם ברשת.

ההמלצה שלי היא לא לשמור את כל הביצים בסל אחד אלה לפזר אותן ולהשתמש בכל פלטפורמות השיווק ברשת הזמינות עבורכם: Content Marketing, SEO, SEM, PPC, קניית מדיה ועוד.

תגובות

1. ברוך | 21 יולי 2016

תודה נ


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.