8 דצמבר 2016 | ג'ון ראמפטון
7 דרכים להרחיב את נוכחותך כ-CEO

האם אתם מחפשים אחר דרכים חדשות להוות השראה עבור הצוות שלכם? אחר טקטיקות מנהיגות שיכולות להגביר את המורל? כמובן שכן. אבל, כפי שאתם אמורים לדעת באופן אישי, אין דרך קלה לעשות זאת. אתם יכולים, לעומת זאת, עם 7 דרכים אלה להתקרב צעד אחד להפוך להיות מנהיגים ממעלה ראשונה מכך שתהיה לכם נוכחות גדולה יותר.

האם אתם מחפשים אחר דרכים חדשות להוות השראה עבור הצוות שלכם? אחר טקטיקות מנהיגות שיכולות להגביר את המורל? כמובן שכן. אבל, כפי שאתם אמורים לדעת באופן אישי, אין דרך קלה לעשות זאת. אתם יכולים, לעומת זאת, עם 7 דרכים אלה להתקרב צעד אחד להפוך להיות מנהיגים ממעלה ראשונה מכך שתהיה לכם נוכחות גדולה יותר. 

 

 

1. עבדו על כישורי השיחה שלכם

כישורי שיחה הם אחד המאפיינים החשובים ביותר שאמורים להיות לכל מנהל. ללא יכולות אלה, לא תוכלו להביע את רעיונותיכם, את הביטחון שלכם, ולשמוע את ההצעות או הדאגות מפי הצוות שלכם.

כדי לשפר את יכולות השיחה שלכם, התאמנו על כישורי תקשורת אלה:

- היו מודעים לשפת הגוף שלכם ולמדו כיצד לקרוא את זו של אחרים

- הימנעו משימוש ב'ממלאי שיחה' כמו "אממממ"

- הכינו תסריט לשיחת חולין כך שלא יהיו שתיקות מביכות

- ספרו סיפור מצוין

- שאלו שאלות וחזרו על המילים האחרונות של האדם השני

- הסירו הסחות דעת, כמו לדוגמא מכשיר הנייד שלכם

- קחו לתשומת לבכם את הפרספקטיבה של הקהל שלכם

- היו קצרים אבל ספציפיים

- פתחו אמפתיה כך שתוכלו להבין אחרים

- הקשיבו לאחרים מבלי להפריע להם

 

ברגע שהצלחתם ליישם כישורים אלה, אתם תצליחו להגיע אל הצוות שלכם, כמו גם להוות השראה עבורם כאשר המורל נמוך.

 

 

2. אכלו ארוחת צהריים עם העובדים שלכם

חלק מהמנהלים והמנהיגים העוצמתיים ביותר נודעים בכך שהם אוכלים ארוחות צהריים עם העובדים שלהם. טים קוק (Tim Cook) לדוגמא נהנה מארוחת צהריים עם חברי צוות רנדומליים במשך שנים. פול בארף (Paul Brough) מסביר ב-LinkedIn שמנהלים כמו קוק הבינו שיש יתרונות לאכילה יחד עם הצוות שלהם:  

- זה פותח הזדמנויות חדשות בתוך הארגון 

- העובדים מקבלים תובנות חדשות לגבי הארגון

- רעיונות חדשים נוצרים ומשותפים

- זה מפחית לחץ ומהווה יתרון לבריאות העובדים שלכם

- מגביר מורל

- יוצר תרבות ארגונית חזקה יותר

- יכול לשפר רווחים והכנסה

 

 

3. 'רדו אל התעלות'

המנהלים הטובים ביותר לא מתחבאים כל היום במשרד שלהם או בישיבות. לא רק שהם אוכלים ארוחות צהריים עם העובדים שלהם, הם גם 'מלכלכים את ידיהם' וחולקים את העבודה עם הצוות שלהם. אמנסיו אורטגה (Amancio Ortega), המייסד של Zara ונכון לעכשיו האיש השני העשיר בעולם, זוכה להערכה, על פי הטלגרף Telegraph בזכות כך שהוא "חולק שולחן בקומת המפעל עם חלק מהמעצבים, מומחי בד, וקונים".

כאשר אני 'יורד לתעלה' אני מבין טוב יותר מה באמת מתרחש בחברה שלי.

 

 

4. היו אקטיביים אונליין

כמנכ"ל כבר יש לכם צלחת מלאה. אבל, אם יש מטלה אחת נוספת שעליכם לקחת על עצמכם, הרי שעליכם להיות אקטיביים יותר אונליין, ובאופן ספציפי יותר במדיה החברתית. לפי מחקר שבוצע על ידי חברת יחסי ציבור Weber Shandwick, 76% מהמנהלים מאמינים שזהו רעיון טוב טוב כמנהלים להשתתף ברשתות מדיה חברתית.

היתרון של אקטיביות במדיה חברתית הוא שזה מוכיח שיש לכם חברה חדשנית, זה הופך את החברה שלכם לאנושית יותר, בונה יחסים עם המדיה ועם הלקוחות ונותן לכם יתרון יחסי בתחרות. להיות אקטיביים במדיה חברתית מהווה דרך מצוינת עבורכם ועבור הצוות שלכם להתחבר גם מחוץ למשרד ובאופן ישיר, אם אי פעם מתעוררת שאלה או דאגה, מאחר וייתכן ויש זמנים בהם לא ניתן להיפגש פנים מול פנים.

 

 

5. קבלו על עצמכם אחריות

היו לי בעבר מנהלים שרק הגיעו כדי להצביע על אחרים כאשר התעוררה בעיה. אל תהיו האדם הזה. זה לא פרודוקטיבי וזה יפנה את הצוות שלכם נגדכם. במקום, קבלו על עצמכם אחריות וחפשו אחר דרכים למנוע את הבעיה בעתיד. 

אין הכוונה שעליכם להיות אחראים על הכל- זה בלתי אפשרי. עליכם לחלק סמכויות לחברי הצוות הטובים ביותר ולהחליט על המטרות הספציפיות שאתם וכל הצוות יכולים לתמוך בהן. בדרך זו, אם משהו משתבש, זה עדיין בידיכם. 

 

 

6. היו בטוחים שהצוות שלכם יודע שאתם שם עבורם

לשמור על הגב של חברי הצוות שלכם, משמעו יותר מלהיות תומך ומבין. לשמור על הגב של חברי הצוות שלכם משמעו שעליכם לתת להם קרדיט והכרה עבור עבודתם הקשה, כמו גם לתגמל אותם על מנת להביע את שביעות רצונכם.

מעבר לכך, משמעות הדבר שעליכם להכיר את הצוות שלכם כך שתוכלו להבין את החוזקות, החולשות וגם כיצד הם חושבים, כך שתוכלו להוות השראה עבורם על בסיס יומיומי. 

 

 

7. עודדו פידבק

יכול להיות קשה עבורכם לבקש פידבק, או מאחר ואינכם רוצים לשמוע ביקורת או שהעובדים חוששים מלגרום לכם דאגה, אבל פידבק כנה יכול לסייע לעסק שלכם לצמוח. במקום להימנע מפידבק, קבלו בברכה הצעות ורעיונות מהצוות שלכם על ידי כך שתנסו את הטכניקות הבאות:

- החליפו את תיבת ההצעות הישנה עם משהו כמו טבלת זרימה בה כל אחד יכול להוסיף את דעתו

- בקשו מהצוות שלכם לענות על שאלות פתוחות כמו - מה הם היו רוצים לשנות, מה הלקוחות אומרים, וכיצד אתם יכולים לסייע להם להיות מצליחים יותר

- הציבו מאמני פידבק כדי שהעובדים יוכלו לחלוק ברעיונותיהם עם מישהו שהם בוטחים בו

- עשו פולואפ עם העובדים לאחר שלקחתם את הצעותיהם לתשומת לבכם

 

 

בהצלחה בהיותכם מנהלים טובים יותר!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.