28 אוגוסט 2016 | ג'ייסון דה-מר
אין כסף? אין בעיה: 17 דרכים להעצים את הSEO של אתר האינטרנט שלכם בחינם

SEO היא אסטרטגיית שיווק אונליין פופולרית ולפיכך תחרותית, אבל אני כל הזמן נדהם כמה בעלי עסק ומשווקים בוחרים לא להתעסק באסטרטגיית SEO מאחר והיא נתפסת כבעלת חסרונות. אחת התפיסות המוטעות הגדולות ביותר לגבי SEO היא שזו אסטרטגיה יקרה. למעשה, יש המון אסטרטגיות פשוטות שאתם יכולים לבצע בעצמכם בחינם כדי למטב את האתר שלכם במנועי חיפוש. מאמר זה סוקר רק חלק מהגדולות ביותר

SEO היא אסטרטגיית שיווק אונליין פופולרית ולפיכך תחרותית, אבל אני כל הזמן נדהם כמה בעלי עסק ומשווקים בוחרים לא להתעסק באסטרטגיית SEO מאחר והיא נתפסת כבעלת חסרונות.

 

אחת התפיסות המוטעות הגדולות ביותר לגבי SEO היא שזו אסטרטגיה יקרה, וזה נובע מהעובדה שיש סוכנויות מסוימות שלהן חבילות שיווק בעלות של עשרות אלפי דולרים בחודש.

נכון, SEO יכולה להיות יקרה עבור העסקים התחרותיים מאוד, ברמה לאומית, אבל אין זה אומר שהיא לא יכולה להיות ברת-השגה לבעלי עסק ממוצע.

 

 

למעשה, יש המון אסטרטגיות פשוטות שאתם יכולים לבצע בעצמכם בחינם כדי למטב את האתר שלכם במנועי חיפוש. אלה הן רק חלק מהגדולות ביותר:

 

 

1. מצאו מילות מפתח טובות יותר

בחרו מילות מפתח שקרובות לנישה שלכם ויש להן מעט מתחרים.  Google Trends ו- Google’s Keyword Tool ב-AdWords הם כלים חינמיים שיכולים להעניק לכולכם את כל הדאטה שאתם צריכים. עזרה נוספת תוכלו למצוא במאמר זה.

 

 

2. מחקו תוכן כפול

Google Search Console יציג את כל המקרים בהם יש תוכן כפול שהוא מוצא באתר שלכם. לרוב מדובר בטעויות מקוריות ולא בהעתקה של תכנים, אבל עדיין עליכם לתקן זאת אם אתם רוצים לשמור על האתר שלכם במצב טוב.

 

 

3. תקנו טעויות 404

טעויות אלה הן כמו מבוי סתום, ואף אחד לא אוהב מבוי סתום. שוב, עשו שימוש ב-Google Search Console והעלו הפניות 301 כאשר יש בכך צורך, כדי לסגור את הפערים הקיימים.

 

 

4. כתבו תגית כותרת ייחודית עבור כל עמוד

לכל עמוד צריכה להיות תגית כותרת, של מתחת ל-70 תווים, המתארת את העמוד, מציגה את מילת המפתח הרצויה וייחודית מכל תגית כותרת אחרת שיש לכם באתר.

להכוונה מקיפה יותר על מיטוב האתר ראו מאמר זה.

 

 

5. כתבו תיאור מטא מחייב עבור כל עמוד

לכל עמוד צריך תיאור מטא מתחת ל-160 תווים, שמתאר את העמוד בצורה מפורטת יותר. תיאור המטא ככל הנראה לא משחק תפקיד גדול בדירוגי העמוד שלכם אבל בהחלט משפיע על דירוגי  שיעורי ההקלקה (click-through). יש עדויות לכך שדירוגי click-through משפיעים על דירוגים ולכן הקפידו שתיאורי המטא שלכם יהיו ייחודיים, מדויקים ומחייבים.

 

 

6. נקו את מבנה ה-URL שלכם

ל-URL שלכם צריכים להיות עקבות ויכולת להציג אינדיקטורים ניתנים לקריאה של תוכן העמוד כמו כותרת העמוד. הימנעו מלהשתמש במספרים או שרשור אותיות רנדומלי ב-URL  שלכם.

 

 

7. עדכנו את הבלוג שלכם לעתים קרובות

יותר תוכן, כל עוד הוא בעל ערך לקוראים, הוא לעולם אינו רע. גוגל שחררה לאחרונה עדכון אלגוריתם שנראה כי מעדיף תוכן חדש, ולכן שמירה על הבלוג שלכם מעודכן היא בעלת ערך עתה יותר מתמיד. 

 

 

8. כללו תגיות HTML בתוכן שלכם

על התוכן שלכם להיות מחולק באופן לוגי לתת תחומים, עם כותרות ותתי כותרות. אלה צריכים להיות מסומנים עם תגיות HTML (כלומר, H1,H2, H3) כדי לסייע לגוגל לעבד ולהבין את הכוונה של התוכן שלכם וארגונו.     

 

 

9. הוסיפו לינקים פנימיים

חיבור בין העמודים הרלוונטיים של האתר שלכם הוא טוב עבור חווית המשתמש ומסייע לגוגל להבין טוב יותר את היחסים בין העמודים באתר שלכם. אם האתר שלכם מבוסס על  Wordpress יש plugins שיכולים לסייע באופן אוטומטי כמו SEO Auto links.  

 

 

10. הפכו את הדימויים שלכם לאופטימליים

על הדימויים שלכם להיות אופטימליים עבור SEO גם כן, ומטלה זו היא יחסית פשוטה - תנו להן כותרות מתאימות, הוסיפו תגיות alt תיאוריות ושמרו עליהן בפורמט הנכון.

 

 

11. התייחסו למקורות חיצוניים בעלי סמכות

גוגל מתייחס למה שאתם מקשרים במאמר. לצטט מקורות בעלי סמכות כדי לתמוך בטענות שלכם יהפוך את התוכן שלכם לאמין יותר עבור גוגל כמו גם עבור הקוראים שלכם.

 

 

12.  כללו אינטגרציות של מדיה חברתית

כל מאמר שלכם באתר צריך להיות מחובר לאייקונים של שיתוף חברתי. שיתופים חברתיים משמשים כסיגנלים לא ישירים של דירוג, ובכך מעניקים לכם את ההזדמנות להשיג עוד לינקים פנימיים, שמעבירים את הסמכות חזרה לאתר שלכם.

 

 

13.  הפכו את מהירות הטעינה של האתר שלכם לאופטימלית

זה יכול להיות פשוט או מסובך - תלוי בכם. ישנן מספר דרכים להפוך אתר למהיר יותר, כמו הקטנת גודל התמונות, הוספת caching plugin, החלפת ספקים ומחיקת plugins מיותרים.

 

 

14.  הפכו את השימוש לאופטימלי עבור ניידים

מרבית החיפוש בגוגל נעשה כיום על המכשירים הניידים ולכן אם האתר שלכם לא נראה טוב עבור משתמשים מהנייד, אתם עלולים לפספס תנועה רבה. בנוסף, גוגל לא יציג את האתר שלכם במקומות חשובים בתוצאות חיפוש ניידים, אם האתר שלכם לא אופטימלי עבור ניידים.

 

 

15.  הרוויחו לינקים מסוימים

 כאסטרטגיה עקבית, בניית לינקים דורשת השקעה גדולה אבל אם אתם רק מתחילים אתם יכולים להרוויח לינקים על ידי:

1. היותכם אקטיביים מספיק בקהילה שלכם כדי להרוויח סיקור של המדיה;

2. פרסום דעה על נושא שנוי במחלוקת שאתם יכולים לכתוב עליו;

או 3. לפנות להוצאה לאור בתעשייה שלכם כדי להבטיח הזדמנות להעלאת פוסט אורח.

בימינו יש רק שלוש אסטרטגיות לבניית לינקים – מאמר זה מכסה את האפשרויות.

 

 

16.  הסירו לינקים גרועים

עשו שימוש ב-Google Search Console כדי להוריד רשימה של לינקים לאתר שלכם. אז, העריכו את פרופיל הלינק שלכם וזהו לינקים "גרועים" ממקורות שיש להם מעט סמכות. הסירו אותם באופן ידני, או דרך בקשה באימייל אל webmaster.

 

 

17.  אגדו את התוכן שלכם

אתם כותבים המון תוכן מצוין אבל מה אתם עושים איתו? קחו רגע כדי לאגד את התוכן שלכם באמצעות ערוצי מדיה חברתית, שיגבירו את הסבירות שאתם תרוויחו לינקים שיגבירו את הדירוגים שלכם לאתר.

 

 

טקטיקות אלה בלבד לא יבטיחו לכם דירוג עליון עבור מילת מפתח תחרותית, והן גם לא מתאימות לניהול קמפיין לטווח ארוך, אבל הן יעניקו לכם דחיפה חזקה ובסיס טוב לבנות עליו אסטרטגיה. בניית קמפיין מלא מאפס דורש זמן, מאמץ וסבלנות- וככל הנראה תתקלו בקשיים.

בנוסף, כסף הוא התחליף לכל הבעיות האלה - זה חוסך לכם את הזמן והמאמץ של עשיית העבודה בעצמכם ומחבר אתכם עם המומחים מיד. אבל גם אז אתם תשלמו עבור תמורה. זכרו: אין זו הוצאה, זוהי השקעה.    

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.