2 אוגוסט 2016 | אדר שומרון
רוצה לשלם פרמיה נמוכה יותר? הקפד על אורח חיים בריא ודאג לכך שהנתונים שלך יהפכו לחלק מהביג דאטה

עתיד החיזוי העסקי טמון בטכנולוגיות ביג דאטה ואנליטיקס ובמערכות אוטומטיות. כמו העולם הקמעונאי גם העולם הפיננסי, לרבות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי כבר מבינים את הערך הטמון בביג דאטה אך מי שמתמהמה קצת מאחור זה עולם הביטוח.

לאחרונה דווח בעיתונות כי איביי רכשה את הסטארט-אפ הישראלי SalesPredict. מדוע היא עשתה זאת? משום שלסיילס-פרדיקט יש יכולות אוטומטיות רבות עוצמה לאתר דפוסי התנהגות ותבניות ולמנף נתונים מהעבר על מנת לחזות אירועים עתידיים, התנהגות צרכנית והעדפות קנייה. במילים אחרות, איביי יודעת כי עתידה העסקי והצלחתה תלויים ביכולות הניתוח של המידע שהיא אוספת, והחיזוי העתידי. עוד היא יודעת כי בעולם של ביג דאטה כבר אי אפשר להעמיד אנליסטים אנושיים שינתחו את הנתונים. עתיד החיזוי העסקי טמון בטכנולוגיות ביג דאטה ואנליטיקס ובמערכות אוטומטיות. כמו העולם הקמעונאי גם העולם הפיננסי, לרבות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי כבר מבינים את הערך הטמון בביג דאטה אך מי שמתמהמה קצת מאחור זה עולם הביטוח.

 

 

דווקא בתחום הביטוח המבוסס על הערכה של סיכוי לעומת סיכון – ביג דאטה יכול לעבוד מצוין. מצד אחד, הלקוחות רוכשים פוליסות על בסיס הערכות של נזקים עתידיים שעלולים להיגרם להם, ומצד שני, חברות הביטוח מוכרות ביטוחים על בסיס הערכות של עלות התביעות העתידיות. אלה גם אלה, היו שמחים אם היה עומד לרשותם כלי אוטומטי לביצוע הערכות סיכון,  קרובות, ככל שניתן, למציאות.

 

לכלי הזה קוראים טכנולוגיות ביג דאטה ואנליטיקס. איסוף מידע שוטף אודות ההרגלים ואורח החיים של המבוטח יכולים לאפשר לחברת הביטוח לבנות פרופיל מקיף של המבוטח, וכך לחזות באופן מדויק יותר את העתיד שלו – האם הוא נוטה לקחת סיכונים? איך הוא נוהג? איזו פעילות ספורטיבית הוא עושה? וכו'. איסוף המידע יתבסס גם על טכנולוגיות מיחשוב לביש,  כמו שעונים ואביזרים נוספים לניטור פרמטרים כמו לחץ דם, דופק, רמות סוכר בדם ועוד. בארה"ב לדוגמא, יש חברות ביטוח המציעות פרמיה גמישה, שמחירה יורד בהתאם לשיפור באורח החיים של  הלקוח ובפרמטרים הבריאותיים שלו.

 

המידע שייאסף על ידי חברות הביטוח יועשר ויוצלב עם מאגרי מידע חיצוניים ויהווה בסיס נתונים אידאלי לבניית פרופיל מדויק ומותאם אישית לכל מבוטח, לרבות הערכה של רמת הסיכון של הלקוח לחלות או להיות מעורב בתאונה למשל. כך, ככל שהחברה תחזיק מאגר מידע גדול, איכותי ומתוחזק לצד טכנולוגיות ביג דאטה ואנליטיקס מתקדמות, היא תוכל להציע ללקוחות שלה מחירים פרסונליים ותחרותיים.  

 

 

למגמה זאת יש כבר לא מעט דוגמאות וחיזוקים בשטח. אניגמה, סטארט-אפ ניו יורקי, מספק לחברות ביטוח המבטחות רכוש, הודעות בזמן אמת על שינויים במעמדם של מבנים מסחריים, כולל תוספת של מטבחים, דוודים או אלמנטים אחרים, המשנים את פרופיל הסיכון של המבנים.  Drive Spotter, סטארט-אפ נוסף, מפתח פלטפורמה לניתוחי וידיאו, שמטרתה להפחית תאונות על ידי ניתוח הרגלי נהיגה ומשלוח התראות לחברות ביטוח וציי רכב.

על פי חברת הייעוץ האסטרטגי הגלובלית BCG) Boston Consulting Group), האינטרנט של הדברים, טכנולוגיות ביג דאטה ודאטה סיינס, לצד הנגישות לאקו-סיסטם רחב יותר, ישפיעו באופן דרמטי על שוק הביטוח העתידי ועל הטרנד אליו הוא צועד – בניית פרופיל סיכון אישי של כל מבוטח.  

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.