26 ספטמבר 2016 | דוראל ישי
שלבי פיתוח אפליקציה

כיזמים, מהר מאוד הבנתם שהדרך להצלחה אינה פשוטה וכוללת מהמורות ומכשולים רבים. גם אני, כמותכם, נתקלתי באותם קשיים, ולאחר שהתגברתי עליהם החלטתי לכתוב את המדריך הבא כדי לעזור לכם בצעדיכם הראשונים בעולם האפליקציות.

עלה לכם רעיון מבריק, רשמתם אותו מיד ובמשך שבועות שיפרתם ושדרגתם אותו בדמיונכם. סיפרתם למספר בני משפחה וחברים שנתנו טיפים נוספים, העלתם את הכל על הכתב, ולבסוף אתם ניצבים עם מצגת מושקעת שאותה אתם עתידים להציג בפני משקיעים. משם, המשכתם ותרתם במשך חודשים אחר משקיע פוטנציאלי לאפליקציה שלכם עד שלבסוף מצאתם וביחד החלטתם לצאת אל הדרך. מהר מאוד הבנתם שהדרך להצלחה אינה פשוטה וכוללת מהמורות ומכשולים רבים. גם אני, כמותכם, נתקלתי באותם קשיים, ולאחר שהתגברתי עליהם החלטתי לכתוב את המדריך הבא כדי לעזור לכם בצעדיכם הראשונים בעולם האפליקציות.

 

 

אפיון האפליקציה

נכון, עמלתם ועבדתם קשה על הבניית הרעיון, אך כדי להפוך את הרעיון המבריק לאפליקציה סוחפת, ויראלית ומוצלחת יש לאפיין את המוצר בכללותו בליווי מקצועי ומנוסה. ברובם המוחלט של המקרים, כאשר לא נכתב אפיון מסודר ומקצועי, מתגלות דרישות חדשות או שינויים בשלב הפיתוח. גילויים מאוחרים אלו גורמים לעיכובים מהותיים, לפיתוח אפליקציה בצורה לא תקינה ובסופו של דבר למוצר בינוני.

 

 

עיצוב האפליקציה

כולנו חווינו את זה – שמענו על אפליקציה בעלת רעיון חדשני ומבטיח, הורדנו אותה, ולאכזבתנו גילינו שהעיצוב והגימור של האפליקציה משעמם, מיושן ולא נוח לשימוש. חוויית המשתמש חשובה לא פחות מפונקציונאליות האפליקציה ומהרעיון העומד מאחוריה. אפליקציה המעוצבת נכון ובצורה מלהיבה תהפוך את משתמשיה לאנשי השיווק שלה (שיווק חינם), מה שיוביל לגדילה מהירה.

 

 

פיתוח האפליקציה

אז יש לנו אפיון מקצועי ועיצוב מדליק. עכשיו מגיע החלק האחרון והגדול ביותר, הן מבחינת תקציב והן מבחינת זמן עבודה. הגיע השלב בו אנו מחליטים האם אנו מגייסים מפתחים לתוך החברה, או שהולכים עם חברת פיתוח אפליקציות חיצונית. בכדי לעשות זאת, ישנם כללים אותם אני מכנה "ארבעת הממ"ים לבחינה לפני הפיתוח", והם:

 

1. מטרה – האם היתרון של הסטארטאפ שלכם הוא טכנולוגי? במידה וכן, יתכן ותרצו לשמר את הידע הטכנולוגי בתוך החברה, ולכן האופציה של גיוס מפתחים לתוך החברה היא האופציה העדיפה.

 

2. מקצועיות – חשוב להגיע לרמת מקצועיות גבוהה בעבודת הפיתוח, ולכן יש לבדוק את הפן המקצועי, גם אם החלטנו ללכת עם חברת פיתוח וגם אם גייסנו מפתחים. אחד הכלים הטובים ביותר לבחינת מקצועיות היא תיק העבודות של החברה או של העובד. מתיק העבודות ניתן ללמוד הרבה על סגנון, איכות ומקצועיות.

 

3. מחויבות – מחויבות הצוות היא נושא ראשון במעלה, ואין להתפשר עליו בשום שלב. אם בחרתם בחברת פיתוח חיצונית שימו לב כי החברה מחויבת אליכם לכל אורך הדרך, כולל את שלב התמיכה העתידי. אם החלטתם לגייס עובדים, חשוב לבדוק את נכונות כוונותיהם לרוץ איתכם למרחקים ארוכים, ולא לגייס מפתחים שבאים למשרה של כמה חודשים בלבד.

 

4. מחיר – פיתוח אפליקציה איננו עסק זול. פיתוח אפליקציה יכול להגיע למאות אלפי שקלים, ובמקרים מסוימים אף יותר. לרוב, בטווח הקצר עבודה מול חברת פיתוח חיצונית עדיפה, כיוון שאין צורך להשקיע בגיוס, לשלם למנהלי פרויקטים, לבנות צוות ולהתעסק בכל נושאי 'עובד-מעביד'. בטווח הארוך, ובמידה והאפליקציה מצליחה, יש לשקול את הכנסת הפיתוח לתוך החברה, מה שגם יוזיל עלויות.

 

 

בחירת אייקון

רגע לפני פרסום האפליקציה, בקשו מהמעצב לעצב אייקון לאפליקציה שלכם. זכרו, אייקון הוא הרושם הראשוני של האפליקציה על המשתמשים והצופים בחנות. כידוע, אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני - השקיעו באייקון איכותי ומושך.

 

 

העלאת האפליקציה לחנויות

עבדתם קשה, השקעתם מאמצים רבים והצלחתם ליצור מוצר מעולה. השלב האחרון בפיתוח האפליקציה הוא העלאתה לחנויות השונות (Google Play, Apple App Store). חברות פיתוח אפליקציות בדרך כלל מציעות את עזרתן בפרסום העלאה, וחלקן מגדילות ומציעות לעשות עבורכם האפליקציה גם את בחירת המלל שיופיע בתיאור האפליקציה, צילומי המסכים שיופיעו בחנות ועוד. קבלו את ההצעה בחיוך אך בכל הקשור לתוכן המילולי בחנויות, היו מעורבים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.