5 אוגוסט 2016 | יוסי דהן
אומנות ה-Storytelling עם בועז גאון

בפרק הזה של הפודקאסט אנחנו מארחים את בועז גאון שמלמד איך להנדס סיפורים בצורה אופטימאלית – איך לספר סיפור. בועז הוא מהנדס סיפורים, מייסד ומנכ"ל של חברת Wisdo, עיתונאי ומחזאי. בשנים האחרונות בועז הנחה עשרות סדנאות בנושא של "הנדסת סיפורים" וסייע לסטארטאפים וארגונים רבים בבניית הסיפור שלהם.

"כל מי שהוא יזם, וכרגע זה לא משנה אם הוא יזם סטארטאפ, או עסק או מחזה או ספר – יודע שאתה כל הזמן נמצא בסיטואציה שבה אתה צריך לספר את הסיפור למישהו ולגייס ממנו קשב ולהניע אותו לאיזושהי פעולה. ניקח רגע את החיים של יזמים – זה מתחיל באנשים שאתה רוצה לגייס לצוות שמתגבש סביבך, זה ממשיך בגיוס של בעלי מקצוע כאלה ואחרים, ומשם ממשיך למקומות כמו משקיעים – משקיעים שומעים הרבה מאוד סיפורים כל הזמן. וזה ממשיך בהחלטות אסטרטגיות.. כולנו סובלים היום מהפרעת קשב קשה שהולכת ומחריפה ככל שאנחנו מתרגלים לקרוא מסרים טקסטואלים של 140 תווים ומטה. ואם אתה לא מצליח לייצר סיטואציה כבר מהדקה הראשונה מבנאדם שרוצה לשמוע את הרבע שעה הקרובות של מה שיש לך לספר לו אז אתה נמצא בבעיה"

 (בועז גאון מסביר את הצורך שיש ליזמים ביכולת לספר סיפורים בצורה טובה שתעזור להם להשיג את מטרותיהם)

 

 

בפרק הזה של הפודקאסט אנחנו מארחים את בועז גאון שמלמד איך להנדס סיפורים בצורה אופטימאלית – איך לספר סיפור. בועז הוא מהנדס סיפורים, מייסד ומנכ"ל של חברת Wisdo, עיתונאי ("הארץ", "מעריב", "ליברל") ומחזאי ("חזרה גנרלית", "בואנוס איירס", "השיבה לחיפה", "ברנז'ה"). בשנים האחרונות בועז הנחה עשרות סדנאות בנושא של "הנדסת סיפורים" וסייע לסטארטאפים וארגונים רבים בבניית הסיפור שלהם.

 

 

"לכל גיבור יש נבל - 'פעם הייתה כיפה אדומה ואז הגיע הזאב...', 'פעם היה שמשון ואז הגיעה דלילה...'.  גם בסיפור של סטיב ג'ובס בהרצאה המפורסמת שלו ב-1983, רגע לפני שהוא השיק את ה-Mac ב-1984, יש את הסיפור של 'פעם היה Apple ואז הגיעה IBM...'. אם אתה תקשיב להרצאה הזאת (של ג'ובס), ואני משמיע אותה בסדנאות שלי, הוא מדבר על IBM ומתאר אותה כמו הנבל ב-Star Wars. שם זה מודגם בצורה אינטנסיבית. והדבר שאני אוהב לעשות בהרצאות זה להשמיע את הדברים האלה ואת האופן שבו הוא מתאר את הגיבור, Apple, שמתמודדת עם הנבל שנקראת IBM ואז להקשיב למחיאות הכפיים של הקהל. כי מה שקורה שם זה שהקהל פשוט יוצא מגדרו וכמעט קורע את הכיסאות מהמקום – וזה כוחו של סיפור."

(בועז גאון על האלמנט השלישי בהנדסת סיפור)

 

 

להאזנה לראיון המלא עם בועז גאון בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.