21 אוגוסט 2016 | ג'ייסון דה-מר
6 מיתוסים נפוצים שהתנפצו על שיווק מדיה חברתית למתחילים

רוב הסיכויים הם שקשה לכם כאשר אתם מנסים לשווק את הסטארטאפ שלכם. זהות המותג היא חלשה, אולי עוד לא מגובשת. אין לכם הכנסה מספקת ויש לכם הון מוגבל לעבוד איתו. אבל בעוד ששיווק מדיה חברתית הוא כלי לגיטימי ועוצמתי ליזמי סטארטאפ, יש תפיסות מוטעות שכוננו שימוש שגוי בכלי זה. הנה 6 מיתוסים הגדולים ביותר שאני ראיתי בין יזמים.

רוב הסיכויים הם שקשה לכם כאשר אתם מנסים לשווק את הסטארטאפ שלכם. זהות המותג היא חלשה, אולי עוד לא מגובשת. אין לכם הכנסה מספקת ויש לכם הון מוגבל לעבוד איתו.

יותר מכך, בטח אין לכם חבר צוות המיועד לשיווק - ייתכן ואתם עושים הכל בעצמכם. עם בעיות כאלה, אין פלא ששיווק מדיה חברתית הפך להיות יעד משמעותי עבור סטארטאפים שמחפשים לבנות את המוניטין שלהם ולייצר עוד לקוחות. 

אבל בעוד ששיווק מדיה חברתית הוא כלי לגיטימי ועוצמתי ליזמי סטארטאפ, יש תפיסות מוטעות שכוננו שימוש שגוי בכלי זה.

 

הנה 6 מיתוסים הגדולים ביותר שאני ראיתי בין יזמים:

 

 

1. מדיה חברתית היא חינם

זהו מיתוס שחשוב לטפל בו. לא עולה כסף להקים חשבון אישי או עסקי בכל אחת מפלטפורמות המדיה החברתית שאתם שקלתם לעשות בהן שימוש (פייסבוק, טוייטר, אינסטגרם וכדומה). אם אתם לא מתכננים ללכת במסלול של פרסום בתשלום, אתם גם לא תבזבזו כסף כדי להעלות פוסטים. אבל אין זה אומר ששיווק במדיה חברתית הוא בחינם. עליכם להקדיש זמן- המון המון זמן- במחקר, בניסיונות מתמשכים ובליטוש אם אתם רוצים להצליח. זה אומר עשרות, אם לא מאות של שעות של עבודה. וזמן זה כסף.

 

 

2. כל פלטפורמה היא בעלת ערך

ברגע שמרבית היזמים בוחרים להתחיל קמפיין שיווק מדיה חברתית, האינסטינקט הראשוני שלהם הוא לפתוח פרופיל בכל אפליקציית מדיה חברתית שהם יכולים. זה לא רעיון רע- לדרוש שהשם של העסק שלכם יהיה מוצג בכל אפליקציה היא אסטרטגיה הגנתית טובה, ולמלא את מידע הפרופיל שלכם יכול לשפר את הדיוק של הדירוגים שלכם באפליקציות צד שלישי.

אולם, אל תחשבו שכל פלטפורמה היא בעלת ערך עבור המותג שלכם. במציאות, שתיים או שלוש אפליקציות יהיו בעלות ערך רב יותר מאחרות (בשל הדמוגרפיה והפונקציונליות שלהן, או הקשרים שלהן עם אסטרטגיות אחרות). בהן צריך להתמקד.

 

 

3. היתרונות הם לא מדידים

הרעיון שיתרונות המדיה החברתית הם אוטומטיים הוא תפיסה מוטעית ארוכת שנים במדיה חברתית ואני לא מאמין שהיא עדיין נותרת כה חזקה בתפיסה הציבורית כפי שהיא כיום. אפילו אנשים שעוסקים בתחום זה של שיווק בוחרים להאמין שהאפקטים של מדיה חברתית הם לא ניתנים למדידה - במונחים של הגברת ויזואליות ומוניטין של המותג.

זה פשוט לא בהכרח כך. אם אתם רוצים להצליח, אתם תצטרכו גם למדוד ולהעריך את תוצאות המדיה החברתית שלכם. לייקים, הערות, תגובות ושיתופים הם כולם מדדים טובים להסתכל בהם, אבל הערך האמיתי הולך להיות בהמרות שלכם (conversions). הסתכלו באלה כדי להבין בדיוק כמה השפעה יש לקמפיין שלכם.

 

 

4. הקהל יגיע באופן טבעי

העצה הנפוצה במעגלי שיווק תוכן ומדיה חברתית היא "ליצור תוכן באיכות גבוהה" והיתר יגיע באופן טבעי. תצרו מספיק תוכן "טוב", והקהל יגיע. לרוע המזל, זה לא מאוד פרקטי.

במציאות, אפילו תוכן טוב מתחיל בוואקום. אתם צריכים לקדם את התוכן אם אתם רוצים שקהל כלשהו יראה אותו. משם, חברי הקהל יכולים לשתף אותו ולהפיץ אותו בעצמם- אבל עליכם לספק את הדחיפה הראשונית. 

 

 

5. יותר עוקבים שווה הצלחה

למעלה ציינתי מדדים שטחיים שיכולים לסייע לכם להעריך את האפקטיביות של הקמפיין שלכם- כולל לייקים. אולם, אל תקשו על עצמכם בניסיון לרדוף אחר לייקים או עוקבים למותג. רק בגלל שמישהו עוקב אחריכם לא אומר שהוא בהכרח מעוניין לקנות מכם או אפילו אכפת לו מהמותג שלכם.

במקום זאת, הסתכלו בצורות משמעותיות יותר של התעסקות, כמו click-throughs לאתר שלכם והתנהגות באתר ברגע שהמשתמשים נמצאים בו. ניתן גם להעריך את האיכות של העוקבים שלכם בהתבססות על עד כמה העוקבים שלכם יוצרים אתכם אינטראקציה ומתעסקים עם התוכן שלכם. עוקב אחד בעל תשוקה ונאמנות שווה יותר מ-10 או אפילו 100 עוקבים אפתיים - ולכן נסו לא ללכת לאיבוד במספרים.

 

 

6. מדיה חברתית היא אסטרטגיה נפרדת

"שיווק מדיה חברתית" לעתים קרובות מתואר וממותג כאסטרטגיית שיווק נפרדת. במובנים מסוימים זה אכן כך- יש לו את המנהגים הטובים ביותר שלו וניתן באופן טכני לבצע אותו ללא אסטרטגיה אחרת. אולם, מדיה חברתית מתבצעת הכי טוב ביחד עם עוד אסטרטגיות קשורות כמו שיווק תוכן, SEO, influencer marketing, ומיתוג אישי.

אסטרטגיות פריפריאליות אלה תומכות ומגבירות עוצמה לניסיונות החברתיים שלכם, מכפילות את האפקטיביות וההיקף שלכם. עשו בהן שימוש אם אתם רוצים את ה-ROI  הגבוה ביותר שניתן.

 

 

אף אחד מהמיתוסים האלה לא רומז שמדיה חברתית אינה בעלת ערך או אסטרטגיה שווה. להיפך, היא משתלמת במיוחד ויכולה להוות קפיצת מדרגה משמעותית לסטארטאפים. אולם אם אתם רוצים להיות אפקטיביים איתה, עליכם לדעת בדיוק למה אתם נכנסים ולהימנע מליפול למלכודות חשיבה אלה.

עשו את המחקר שלכם, צרו שותפויות בעלות ערך וחתרו לשיווק מדיה חברתית באופן הפרגמטי ביותר שניתן - וללא הטיה. רק אז תצליחו. אם אתם מחפשים עוד עזרה בעיצוב ויישום קמפיין שיווק מדיה חברתית, הסתכלו באי-בוק שלי.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.