12 אוגוסט 2016 | יוסי דהן
בוגרי יחידת 8200 בשליחות חברתית

השבוע בפודקאסט ראיון עם נטע-לי מאירי, מנהלת התכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200 ואורן שטיינברג היזם מאחורי Sensory Treat שהשתתפה בתכנית. שניהם מדברים על יזמות חברתית ועל מיזמים חברתיים - אתם מוזמנים להקשיב.

היא- נטע-לי מאירי, בת 30, מגבעתיים, עבדה כעו"ד בתחום הליטיגציה האזרחית-מסחרית - עולמות של סכסוכים ומאבקים, רובם סביב נושא כסף, מוניטין ואגו. לפני שנה וחצי פנתה לאוריה לין, שבאותו זמן ניהל את התכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200, וביקשה להתנדב. כשהגיעה לשם, ניהלה את השיווק והפיתוח העסקי. לאט לאט התחילה לראות איך היא מתאהבת בעולם החברתי ומתרחקת מתחום עריכת הדין. לפני חצי שנה אוריה הציע לה הצעה שקשה לסרב לה – לנהל את התכנית. השאר היסטוריה...

 

הוא– אורן שטיינברג, בוגר לימודי משפטים ותואר שני במנהל עסקים שעסק ביעוץ עסקי ואסטרטגי לחברות. הוא גם שימש כמנכ"ל של חברת סטארטאפ בתחום האקטואריה שלפני 3 שנים נמכרה לתאגיד אמריקאי גדול. באותו זמן בתו אובחנה עם בעיה בוויסות חושי, כאשר כמה שנים קודם לכן אובחן גם בנו עם אותה הבעיה. הוא ואישתו מצאו עצמם מתמודדים בחיי היומיום עם אתגרים לא פשוטים לנוכח הטיפול הפיזי בילדיהם. ואז החליטו למנף את הידע והניסיון שצברו ולבנות אפליקציה שתוכל לעזור להורים אחרים במצב דומה. למוצר קוראים Sensory Treat.

 

 

בראיון נטע-לי מספרת על ההזדמנות לקחת חלק בתכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200. אורן, שהמיזם שלו השתתף בתכנית ואף זכה בתחרות הסטארטאפים שלה, מספר את סיפור הצמיחה של Sensory Treat.

 

 

מתוך הריאיון:

 

"מדובר בעולם לא פשוט, לא טריוויאלי, עוף מוזר עדיין בעולם ההשקעות. בארה"ב עולם ה-Impact Investments התפתח החל משנת 2011. בישראל התכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200 הביאה את הבשורה החל משנת 2013. זה עולם שעדיין מתפתח וגדל. אם אנחנו מסתכלים על הספקטרום המאוד רחב של בין פילנתרופיה פרופר מצד אחד ומהצד השני קרנות הון-סיכון ואנג'לים, אז אני חושבת שהשקעות חברתיות נמצאות איפשהו בתווך, באמצע, מעין סוג של יציר כלאיים. גם למשקיעים וגם לקהילות פילנתרופיות עדיין קשה להבין איפה הם ממוקמים. כי מצד אחד מדובר ב-Business, בעסק שהמטרה שלו בסופו של דבר להיות Sustainable ו-Profitable אבל מצד שני ה-Mission שלו הוא חברתי. וכשהיזמים מגיעים לקרנות הון-סיכון אז אומרים להם 'אבל חבר'ה אתם עם Mission חברתי – לכו דברו עם קרנות פילנתרופיות'. וכשהם הולכים לפילנתרופיה אז אומרים להם 'אבל אתם חברה בע"מ' והמטרה של חברה בע"מ היא כמובן להשיא רווחים בהגדרה הכי בסיסית-משפטית שלה. אז כל העולם הזה של מיזמי Impact עדיין נמצא באמצע, עדיין לא פשוט לגייס השקעות. השאיפה של התכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200 היא בעצם להביא למצב שבו מיזמי Impact יהיו מיזמים בעלי Impact גם בעולם ההשקעות. שגם קרנות הון-סיכון וגם אנג'לים יבינו שאם אתה רוצה לעשות טוב אז אתה יכול לעשות טוב גם ברמה העסקית. ויותר מזה, השאיפה היא שגם יזמים שמתלבטים עכשיו בין אם להקים מיזם עם אפיליקציה חברתית, עם Mission חברתי, לבין מיזם שאינו כזה, אז לא יחששו להקים מיזם חברתי כי יבינו שגם שם יש להם פוטנציאל להגיע ל-Scale בינלאומי, ולהצליח, ולעבור את ה-Breakeven וגם כמובן להשיא רווחים בשורה התחתונה." (נטע-לי מאירי על עולם ההשקעות החברתיות וחלקה התכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200 בעולם זה)

 

 

"כולנו מתחילים מיזם ב-Bootstrap. אין לנו כסף ולכן חוסכים בכל דבר אפשרי ולוקחים רק את הדברים שאנחנו ממש ממש חייבים. אני לא יודע לכתוב שורות קוד אז מתכנת אני חייב לקחת. אני קצת עיוור צבעים אז אני חייב לקחת גרפיקאית או מעצבת. יש דברים שכולנו יכולים ללמוד או חושבים שאנחנו יכולים ללמוד, בטח מישהו כמוני שהוא איש מוצר מנוסה שניהל ועשה ועבר דברים. ולכן הרשיתי לעצמי במיזם הנוכחי בתחילת הדרך לא לקחת, למשל, איש UX כדי לאפיין את הגרסה הראשונה של האפליקציה. ופה אני רוצה להגיד שהאמירה של 'יותר זה פחות' או 'פחות זה יותר' היא מאוד מאוד נכונה. בסיבוב השני עכשיו של אותה מערכת מטפלים שהשקנו לקחתי ועבדתי הכי הרבה זמן והכי הרבה שעות על תהליך ה-UX. לקחתי פה בחור מאוד מאוד מוכשר בשם שי בן-ברק מ-UXD, ואני רק יכול להגיד שאם הייתי עושה את זה בהתחלה והייתי משקיע בלעבוד איתו בגרסה הראשונה אז אני חושב שקבועי הזמן שלקח לנו עד שלמדנו ועד שהבנו, וכמות הטעויות והשגיאות היו מתקצרים דרמטית. ובסופו של דבר זה גם היה עולה לנו הרבה פחות. אז אם אני מכה על חטא על משהו זה בדיוק על הדברים האלה. יש תחומים שאנחנו חושבים שאנחנו יכולים לעשות כי נדמה לנו שהם כאלה 'רכים' קצת, כל אחד יכול ללמוד אותם, אבל לא. יש שמה אנשי מקצוע - קחו אותם, תעזרו בהם. ובנקודות הקריטיות בכל מיזם ומיזם שווה להשקיע את האקסטרה באותם אנשי מקצוע." (אורן שטיינברג על לקח חשוב בהקמת Sensory Treat)

 

 

להאזנה לראיון המלא עם נטע-לי מאירי ואורן שטיינברג בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.