14 אוגוסט 2016 | מערכת
מה הכי משתלם ללמוד?

כל סטודנט צריך להפעיל מערכת שיקולים רחבה כאשר הוא משווה בין אפשרויות ומסלולי לימוד. החל מלימודי תעודה, דרך תואר ראשון ועד מדעי הרוח – הנה האופציות שהכי משתלם להכיר.

כל סטודנט צריך להפעיל מערכת שיקולים רחבה כאשר הוא משווה בין אפשרויות ומסלולי לימוד. החל מלימודי תעודה, דרך תואר ראשון ועד מדעי הרוח – הנה האופציות שהכי משתלם להכיר.

 

בחירה נכונה של תחום לימודים יכולה לסייע לסטודנטים בטווח הקצר והארוך. בטווח הקצר היא תציע להם אתגר והזדמנות להכיר אנשים חדשים, בעוד בטווח הארוך היא תפתח עבורם דלתות ותעניק תגמול משמעותי וקריירה מאתגרת. יחד עם זאת, רק סטודנטים מעטים מבינים את החשיבות של בחירת תחום לימודים בצורה נכונה ורק מעטים מייחסים לכך את המשמעות הנדרשת.

במקביל, סטודנטים חייבים להישאר עם אצבע על הדופק. עליהם להיות ערניים לשינויים בשוק העבודה ולנסות לשער כיצד הוא ייראה גם אחרי שיסיימו את התואר. הם יכולים לקרוא כתבות בעיתונות הכלכלית, לעקוב אחר פרסומים באמצעי התקשורת ובמידת הצורך גם להפעיל קשרים של חברים או בני משפחה.

 

 

מקצוע פרקטי: בין לימודי תעודה לתואר מתקדם

קודם כל, הכי משתלם ללמוד מקצוע מעשי. אפשר ללכת על המוכר והבטוח עם לימודי כלכלה, ניהול עסקים וחשבונאות, או להעדיף את הצד הטכני של הנדסת מחשב, תכנות ופיתוח אפליקציות. מהבחינה הזו אין הבדל משמעותי בין לימודים לתואר ראשון או לימודי תעודה: המטרה המשותפת היא להשתמש בידע שנרכש לאורך הלימודים כדי לשפר את קורות החיים ולהשיג עבודה עם שכר התחלתי גבוה.

מצד שני, יש יתרונות שניתן להשיג רק באמצעות מסלולים ארוכים יותר כמו למשל לימודי תואר ראשון בניהול או תואר שני. במסלולי תואר ראשון ושני של ניהול לא מסתפקים בהקניית ידע תיאורטי, אלא מחייבים את הסטודנט ליישם שיטות מחקר ולהתנסות בעצמו בניהול פרקטי. יש מסלולי לימוד עם תקופת המתמחות כתנאי לסיום התואר, מסלולים שמפגישים סטודנטים צעירים עם מנהלים בכירים במשק ומסלולי לימוד לשעות הערב ואחר הצהריים עבור בעלי קריירה קיימת.

 

 

מה היתרונות של מדעי הרוח?

שוק העבודה המודרני נחשב משוכלל ובו ניתן לבלוט רק באמצעות מחשבה יצירתית מחוץ לקופסא. בהקשר הזה, מדעי הרוח הם ככל הנראה הפתרון הטוב והמשתלם ביותר ללימודים. רק בפקולטות למדעי הרוח ניתן להביא לידי ביטוי את היכולות האישיות של כל סטודנט, ולבדוק באיזה אופן ניתן לשלב אותם עם הצרכים שמגיעים מהשטח. בוגרי מדעי הרוח זוכים כיום להצלחה בתחומי הייטק, משפט וכלכלה והם גם מעורבים בקביעת מדיניות מקומית ובינלאומית.

מדעי הרוח מוכיחים שלא חייבים לסיים את הלימודים עם תעודה מעשית כדי להשתלב במהירות בשוק העבודה. הסוד הוא לבחור תחום לימודים שמעניין אותנו ברמה האישית, היות וזה התנאי היחיד להתמדה ומסירות. סטודנט שבוחר תחום לימודים לפי שיקולים פונקציונאליים בלבד עלול להתאכזב, וממילא קשה לדעת מה יוליד יום. כדאי ללכת עם האינטואיציה ובמקביל גם לנסות להשתמש בכלים מעשיים לטובת בחירה נכונה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.