23 אוגוסט 2016 | מערכת
עניין של זמן: מה לא עובד בשוק השעונים החכמים?

נתוני המכירות החלשים מדליקים נורת אזהרה בשוק, שלמרות ההבטחה הגדולה נותר קטן ונישתי. מה זה אומר מבחינת חברות ויזמים שפועלים בתחום, ואילו שני סגמנטים עשויים בכל זאת להציל את המצב.

השעונים החכמים הצליחו לעשות לא מעט רעש בשנים האחרונות. נטען כי מדובר בסמאטרפון החדש, וכי כל אחד מאתנו יסתובב בקרוב עם שעון של אפל או חברה אחרת. חברות רבות, גדולות וקטנות, כבר החלו לפתח אפליקציות ופתרונות משלימים לסגמנט המבטיח, אך בפועל - משהו לא עובד.

שנים לאחר השקתם, שוק השעונים החכמים נותר קטן ונישתי. הציפייה כי אפל תחנך את השוק, ותגרום לכולם לקנות את השעון החכם שלה - או לפחות שעון חכם כלשהו - מתחילה להתפוגג. ברבעון השני של 2016 מכירות השעונים החכמים של אפל צנחו ב-55%, נתון שענקית הטכנולוגיה לא רגילה אליו.

 

 

אפל אינה היחידה שמנסה להבין מדוע שעונים חכמים טרם כבשו את לב הצרכנים. יצרניות אחרות של מחשבים וטלפונים, המפתחות שעונים חכמים משלהן, סובלות אף הן ממכירות חלשות וקצב צמיחה איטי, אם בכלל. חברות כמו סמסונג, לנובו או LGכבר הגיעו למסקנה כי מכירות השעונים החכמים לא יגדילו את כלל המכירות שלהן, לפחות לא בעתיד הנראה לעין.

 

 

 

שוק השעונים החכמים כיום רחוק מאוד ממימוש הפוטנציאל שלו, כפי שניתן ללמוד מהשוואה בין מכירות אייפון למכירות השעון החכם של אפל: 

 

 

 

התקווה ליזמים: שוק הבריאות והספורט

קשה לראות את תחזית המכירות השנתית של אפל מתממשת. אך גם אם כן, שוק השעונים החכמים ימשיך להיות נישתי יחסית, ומציאות שבה שעונים חכמים הם חלק בלתי נפרד מחיינו טרם נראית באופק. לאור זאת, יזמים רבים שואלים עצמם האם יש טעם להשקיע בפיתוח אפליקציות לשעונים.

התשובה אינה חד-משמעית. עם זאת, ברור כי גם אם המספרים בינתיים רחוקים מהתחזיות, מדובר במוצר עם שוק של כמה מיליוני לקוחות, לכל הפחות. לכן, מומלץ לחקור ולהבין באילו שווקים וסגמנטים קיים פוטנציאל. בדיקה זריזה תגלה כי נכון להיום, סגמנט הבריאות וסגמנט הספורט מציעים את עיקר ההזדמנויות לשוק השעונים החכמים, לפחות בתקופה הקרובה.

 

 

 

תוכלו ללמוד עוד על שוק השעונים החכמים בעמוד של Evolita.

*מקור התרשימים בכתבה: האתר העסקי של Evolita

תגובות

1. מייקל | 16 אפריל 2017

לא אמרת למה המצב הוא כמו שהוא... פשוט הצגת את המצב הידוע


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.