5 ספטמבר 2016 | מת'יו טורן
7 התנהגויות של אנשים מצליחים

מדוע להעריך אנשים מצליחים רק כאשר אתם יכולים להיות כאלה בעצמכם? הצלחה אינה רק מזל. מדובר בפוקוס, נחישות, אופטימיות ועבודה קשה. שינוי התנהגויות וחשיבה יכולים להיות בעיתיים בתחילה, אבל התגמול- באופן מילולי- שווה את ההשקעה הנוספת. בהמשך תמצאו 7 התנהגויות ספציפיות של אנשים מצליחים בחיי היומיום שלהם

מדוע להעריך אנשים מצליחים רק כאשר אתם יכולים להיות כאלה בעצמכם? הצלחה אינה רק מזל. מדובר בפוקוס, נחישות, אופטימיות ועבודה קשה. שינוי התנהגויות וחשיבה יכולים להיות בעיתיים בתחילה, אבל התגמול- באופן מילולי- שווה את ההשקעה הנוספת. בהמשך תמצאו 7 התנהגויות ספציפיות של אנשים מצליחים בחיי היומיום שלהם:

 

 

1. תגרמו לדברים לקרות במקום לחכות שהם יקרו

אנשים מצליחים ואנשים עצלנים לא מתערבבים היטב. מי שמצליחים באמת מבינים שלחכות שחלומותיהם יתגשמו רק מבזבז את הזמן והפוטנציאל שלהם. במקום להתלונן על נסיבות לא אופטימליות, הם מגלים דרכים להתגבר על האתגרים. אנשים מצליחים זורקים את התירוצים שלהם מחוץ לחלון ויוצאים לגרום לדברים לקרות כפי שהם היו רוצים.   

 

 

2. התמקדו במסע ולא ביעד

המסע להצלחה כולל שיעורי חיים בעלי ערך, הצלחות וכישלונות- ומהם ניתן ללמוד גם כן אם יש לכם את הגישה הנכונה. אנשים מצליחים עוצרים להריח את הפרחים מדי פעם ואז, נהנים מהמסע להצלחה בעודם שמים לב לשעה. במקום להתמקד בזהב שנמצא בקצה הקשת, מי שמכיר הצלחה מתמקד בקשת עצמה. זה הופך את המסע למהנה ומספק יותר.

 

 

3. אתגרו את הסטטוס קוו

"עסקים כרגיל" לא הולך לשנות את העולם. יש סיבה מדוע אנשים כמו ביל גייטס ואילון מאסק מצליחים כל כך והסיבה לכך היא נטייה לחדשנות. בכל יום סטארטאפים מאתגרים את הנורמות בכך שהם עושים את הבלתי ניתן לחשיבה. עסקים מציעים שירותי בריאות לבתים, מספקים כמעט הכל תוך שעות ספורות ובונים רובוטים לסייע עם מטלות יומיומיות. רק תחשבו על משהו וזה קיים. אין זה אומר שהכל כבר נעשה- יותר מ- 627,000 עסקים אמריקניים נפתחים מדי שנה. זה התפקיד שלכם לבדל את עצמכם מכל היתר.

 

 

4. תמשיכו ללמוד

הצלחה עוצרת ברגע שמישהו חושב שהוא סיים ללמוד. לא משנה עד כמה אתם חושבים שאתם יודעים, תמיד יש מישהו שם בחוץ שיודע משהו שאתם לא יודעים - ואנשים מצליחים אוהבים את זה כך. אלו שרציניים לגבי השגת הצלחה נהנים מהחתירה המתמדת אחר ידע. הם לעולם לא יניחו לעצמם להפסיק ללמוד או להסתפק בידע שכבר קיים. כפי שג'ון וודן, שחקן כדורסל אגדי, אמר פעם: "מה שנחשב זה מה שאתה לומד אחרי שאתה יודע הכל".

 

 

5. התמקדו באפשרי, לא בבלתי אפשרי

 להתלונן ולהתאונן מעולם לא קידם מישהו. אנשים מצליחים לא מתמקדים באתגרים שהם פוגשים כאשר הם עובדים להשיג את מטרותיהם. במקום, הם משמרים מנטליות של "השמים הם הגבול" בכך שהם מתמקדים במה שניתן. עם כל מחסום שהם פוגשים, הם מנתבים מחדש את המטרות שלהם ומציבים אותן בראש סדר העדיפויות.

אותם אנשים גם מבינים שניסוח מחדש של השאלה "כיצד אני יכול להשיג זאת?" יכול להוביל לפרספקטיבה חדשה ולפתוח דלתות חדשות. מגבלות הן קשות רק במידה שבה אנו נותנים להן להיות כאלו.

 

 

6. הקיפו עצמכם באנשים חכמים ובעלי הישגים

"אם אתם רוצים להיות עשירים, הסתובבו עם אנשים עשירים. אם אתם רוצים להיות מצחיקים, הסתובבו עם אנשים מצחיקים. ואם אתם רצים להיות עניים, הסתובבו עם אנשים עניים". לא ידוע מי אמר זאת אבל ידוע שזה נכון מאוד. מי שאתם בוחרים להעביר איתו את הזמן ישפיע באופן הדרגתי על התנהגויות ואורח חיים שלכם.

אם יש משהו שאתם רוצים להשיג או מישהו שאתם רוצים להיות, עליכם למצוא איכויות משלימות אצל חברים, קולגות ומשפחה. אנשים מצליחים בונים רשת נוחה של אינדיבידואלים חיוביים, אינטליגנטים ובעלי הישגים. רשת כזאת לא רק מקלה על בניית ההצלחה שלהם באמצעות תבניות חשיבה והתנהגויות, אלא גם מציעה להם מקום לקבל תמיכה ולחשוב יחדיו.   

 

 

7. לעולם אל תוותרו

ההצלחות המרשימות ביותר הן אלה שקשה במיוחד להגיע אליהן. אנשים מצליחים מסוגלים לראות כל מעידה ונפילה רק כעיכוב זמני. כישלונות הם הזדמנויות ללמוד ולהתחיל מחדש, לא להרים ידיים וללכת. למעשה, אנשים מצליחים רבים הם אופורטוניסטים שמעריכים כישלונות. לצוותים, כישלונות משמעותם ניסיונות לגיטימיים ודינמיים.

אנשים שממוקדים בהצלחה מבינים שההישגים שלהם יגיעו רק לאחר רשימה של בלבול וטעויות. במקום להיות חסרי מוטיבציה, הם יוצאים לסיים את מה שהם התחילו עם תשוקה ונחישות.  

 

 

עכשיו תורכם.

אתם לא חייבים להפוך למודל כל אדם מצליח שאתם מכירים כדי ללמוד ממנו. במקום, נסו לפרק את האיכויות שסייעו להם להצליח ואז תרגלו גילום של איכויות אלה בחיי היומיום שלכם. איזה התנהגויות זיהיתם במי שהצליח להשיג הצלחה? אילו סייעו לכם להפוך למצליחים? 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.