4 נובמבר 2016 | מת'יו טורן
האם אתם במשבר יזמי? הילד שבכם היה יודע כיצד להתחיל

ילדים הם היזמים הטובים ביותר. רעיונות חדשים מגיעים להם בטבעיות, הם לא מתייאשים בקלות, ויש להם יכולת טובה יותר לנווט את העולם המודרני. אבל היכן זה משאיר אתכם? אם אתם קוראים זאת, אתם ככל הנראה מבוגרים. לא משנה כיצד אתם תקועים, הסתכלו על הילדים שהייתם, ואולי תצליחו לצאת מהסיטואציה בה אתם נמצאים. יזמים צעירים אלה פתרו חלק מבעיות יזמיות נפוצות ביותר. מה הילד שבכם היה עושה במצבים אלה?

ילדים הם היזמים הטובים ביותר. רעיונות חדשים מגיעים להם בטבעיות, הם לא מתייאשים בקלות, ויש להם יכולת טובה יותר לנווט את העולם המודרני. אבל היכן זה משאיר אתכם? אם אתם קוראים זאת, אתם ככל הנראה מבוגרים.

מרבית הבעיות היזמיות יכולות להיפתר על ידי פרספקטיבה חדשה - כלומר צעירה יותר. לכן התחלנו את ה-Kidpreneurs.org. ילדים הם גאונים טבעיים והגיע הזמן שנבין את הפוטנציאל האמיתי שלהם. לא משנה כיצד אתם תקועים, הסתכלו על הילדים שהייתם, ואולי תצליחו לצאת מהסיטואציה בה אתם נמצאים. יזמים צעירים אלה פתרו חלק מבעיות יזמיות נפוצות ביותר. מה הילד שבכם היה עושה במצבים אלה?

 

 

כאשר הרעיון המעולה פשוט לא מגיע

חלק מהיזמים יודעים שהם נועדו לבעלות על עסק עוד לפני שהיה להם רעיון מבריק. מקרה כזה יכול להיות מייאש, ללא קונספט עסקי מעולה כיצד יזם יכול להצליח? אל דאגה - יש פתרון והוא קל יותר ממה שאתם חושבים. בפעם הבאה שאתם מדברים עם חברים, או רק מבלים בבית הקפה השכונתי שלכם, שימו לב לבעיות של הסובבים אתכם. אם אדם אחד מתמודד עם עניין כלשהו, מאות (או אלפי) אנשים אחרים חווים זאת גם כן. זה אומר שיש שוק עבור הפתרון!

אם עוד לא שמעתם עליה, Mikaila Ulmer בת ה-11 היא אלופה בהפיכת בעיה למוצר. לאחר שקיבלה מתכון נחשק ללימונדה דבש-פשתן ב-2009 היא נחרדה לשמוע כי דבורים הופכות לזן נכחד במהרה. היא החליטה ליצור מוצר שיכול לספק הן את היצר היזמי שלה והן לסייע לדבורים. כך היא עלתה עם הרעיון של לימונדה Me & the Bees Lemonade, ממותקת על ידי דבש טבעי מקומי. מאז הקמת העסק המוצר נמכר באירועי יזמות, מסעדות וחנויות מזון בריא בכל מקום. "צרו עסק שאתם רואים שהעולם צריך, פתרו באמצעותו בעיה ועשו משהו שיש לכם תשוקה עבורו" היא אומרת. עם בעיה גדולה מגיע גם פתרון עסקי גדול ומבריק.

 

 

כאשר אין לכם את הכסף

להסתמך על המשאבים העומדים לרשותכם ללא עזרה חיצונית, זו שיטת מימון מצוינת לסטארטאפ, אך חלק מהעסקים דורשים קצת יותר כסף התחלתי. אבל כיצד תשיגו את הכסף? בעוד שישנם המוני דרכים לממן עסקים, לכל אחד יש יתרונות וחסרונות. בסופו של דבר, הכל תלוי במה מתאים ונכון עבור הסטארטאפ שלכם.

מדיסון רובינסון לא הניחה לחוסר ההחלטיות שלה למנוע ממנה לממן את העסק שלה. לאחר שעלתה עם הרעיון ל-FishFlops ועשתה כמה דגמי אב-טיפוס ראשוניים, מדיסון מכרה את הסנדלים שלה בתצוגות מסחר מקומיות. זו היתה הדרך המצוינת לבחון את המוצר ולהשיג כסף לייצור המוני במקביל, ובתצוגה אחת מדיסון השיגה הזמנות מ-37 חנויות. לא רק שהיא ידעה שיש שוק עבור המוצר שלה, אלא גם היה לה את המימון לכך! מדיסון ידעה עד כמה זה בעייתי לממן עסק אבל היא אומרת שכקשה צריך להיות "סבלניים, נחושים ולעולם לא לוותר". 

כל יזם מתמודד עם מכשולים במהלך הקריירה שלו. המכשולים יכולים להגיע בצורות שונות אבל כולם חולקים משהו במשותף: בכולם מסתתרת הזדמנות חבויה. עליכם רק למצוא את הדלת הנכונה ולצעוד דרכה. 

כפי שנראה, היזם הילד אריק פינמן ידע בדיוק כיצד להפוך מכשול על פיו. אריק היה נתון להתעללות רבה מצד ילדים אחרים בבית הספר. חלק מהילדים ואפילו צוות המורים אמרו לו שעליו לנשור ולעבוד במקדונלדס במקום. לאחר שהחליף בית ספר וגילה שזה לא עוזר, הוא אכן נשר, אבל היתה לו תכנית. אריק בנה את Botangle, סביבת לימודים אונליין מותאמת אישית, באמצעות שימוש בכסף ממכירת Bitcoin. מטרתו היתה ליצור מרכז למידה שלא מאפשר התעללות ושיוכל להצית תשוקה בלבבות התלמידים. עם Botangle, אריק הצליח לנצל את המכשול השלילי ולספק פתרון עבור תלמידים עם בעיות דומות. לפי אריק, להתגבר על מכשולים אלה מאפשר לך "להוביל את עצמך במהלך החיים, לעשות את מה שאתה אוהב, לבנות את מה שאתה רוצה לבנות וללכת לאן שאתה רוצה ללכת".

 

 

כאשר אינכם יכולים לבחור את המהלך הבא שלכם

יזמות מניחה את כל העוצמה בידיכם. בעוד שבאופן נורמלי זו הזדמנות מרגשת להשתמש בשריר היצירתיות שלכם, זו יכולה להיות חוויה מפחידה - אף אחד לא יודע איזה צעד לקחת ב-100% מהזמן. בחלק מהמקרים, עליכם להאמין בעצמכם ולהאמין שהצעדים שלכם הם הצעדים הנכונים.

בוגר התיכון טיילור רוזנטל עמד בפני צומת הדרכים האולטימטיבית עם החברה שלו RecMed. לאחר שצפה בהוריו מחפשים אחר פלסטרים במהלך משחקי בייסבול מקומיים, טיילור חשב שיקל על אנשים לקבל מוצרי עזרה ראשונה בתנועה. הוא חשב על רעיון מכונות לממכר מוצרים ה-RecMed, מכונה שמחלקת פלסטרים, משחה, דבק, ועוד עם מעט כסף ולחיצה על כפתור. טיילור קיבל הצעה בשווי 30 מיליון דולר עבור העסק שלו בתחילת החודש, שהיה מציב את היזם הצעיר בעמדה של מותרות כבר בגיל 14. למרות שהוא שקל את ההצעה, לבסוף הוא החליט לא לקבל אותה. השמועה אומרת שהוא יסכים לקבל רק 50 מיליון או מעל עבור החברה שלו, וחלק מהכסף מתוכנן עבור לימודים בבית ספר לעסקים. "בזמנו הרגשתי שהעסקה אינה נכונה" הוא אומר על ההצעה. "הרגשתי שאני רוצה לגדול ולפתח את החברה יותר ממה שהיא ולכן החלטתי לדחות זאת".

 

 

ברור שילדים פשוט מבינים וכאשר אתם הייתם ילדים גם אתם ככל הנראה הבנתם. בפעם הבאה שאתם תקועים מבחינה יזמית, סמכו על הילד שבכם שידע מה לעשות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.