4 יולי 2017 | מת'יו טורן
ייעוץ טוב עבור יזמים מלוקחי הסיכון הגדולים ביותר בארה"ב

ביום העצמאות של ארה"ב רבים חושבים על "ברביקיו" קיצי, תחרויות מים ושתיית בירה לרגל חגיגות החג הלאומי שלנו. אולם, יש הרבה מה לזכור על ה-4 ביולי עבור יזמים. עם האבות המייסדים שלנו כמנטורים, הנה חמש עצות טובות שיכולות להוות השראה לכל יזם במסע שלו.

ביום העצמאות של ארה"ב רבים חושבים על "ברביקיו" קיצי, תחרויות מים ושתיית בירה לרגל חגיגות החג הלאומי שלנו. אולם, יש הרבה מה לזכור על ה-4 ביולי עבור יזמים. כאשר אבות אבותינו התלכדו כדי לכתוב את הצהרת העצמאות, ובכך התחילו את המלחמה המהפכנית האמריקנית, היה משהו מאוד יזמי במעשיהם.

הם לקחו סיכון גדול, אולי הגדול מכולם, וחתרו אחר החזון שלהם, למרות כל העבודה הקשה והנסיבות הבלתי אפשריות ליצור אמריקה עצמאית. הם שיתפו פעולה, השקיעו והימרו על העולם שהם ראו מתאים ליצור.

עם האבות המייסדים שלנו כמנטורים, הנה חמש עצות טובות שיכולות להוות השראה לכל יזם במסע שלו.

 

 

היו אמיצים

ג'ון האנוק חתם על הצהרת העצמאות האמריקנית חתימה כה גדולה, ששמו בלבד הפך להיות אחד עם המילה "חתימה". עליכם לזכור שלחתום על המסמך הזה לא היה רק הצהרה עבור אמריקה - זו היתה הצהרה של מלחמה ובגידה. הם סיכנו את חייהם, הבטיחות של המשפחה שלהם וכל מה שהיה להם כדי להיות עצמאיים מאנגליה. זוהי הברקה אמיצה של הטירוף, עקשנות והתרסהשל הביטחון של האנוק בנקיטת סיכון זה.

כדי להיות יזם, אסור לכם להתנצל על המטרה והחזון שלכם. האנוק אכן היה נועז בסיכון שלו. האם גם אתם כאלה?

 

 

"אתם רוצים לדעת מי אתם? אל תשאלו. תפעלו! פעולה תגדיר ותבחין אתכם" - תומס ג'פרסון.

נקטו פעולה

כפי שסיכונים דורשים ביטחון ותעוזה, השגת מטרותיכם דורשת פעולה. תומס ג'פרסון הצביע על כך לפני למעלה מ-200 שנים. לשאול שאלות יביא אתכם עד גבול מסוים, ואז עליכם לנקוט בפעולה. נקטו פעולה כעת והתחילו ליצור את החזון שלכם!

 

 

"שמרו על העסק שלכם, והעסק שלכם ישמור עליכם" - בנג'מין פרנקלין.

שמרו על העסק שלכם

לא רק שבנג'מין פרנקלין הוא אחד החותמים המקוריים על ההצהרה, הוא היה יזם וממציא. מכבש הדפוס שלו היה מפורסם בשל פרסום חומרים כמו Poor Richard’s Almanac שכלל סוגים שונים של דברי חוכמה ועצות שהתאימו אז וכיום.

פרנקלין ידע שכדי לנהל עסק מצליח עליך לשמור על העסק שלך היטב. התעלם מכך והעסק לא יחזיק מעמד זמן רב. פרנקלין האמין במנהגים עסקיים יציבים. כיזמים, גם עליכם לנהוג כך.

 

 

"מוחות מבוגרים הם כמו סוסים, עליכם לאמן אותם אם ברצונכם לשמור עליהם" - ג'ון אדמס.

לימדו תמיד

ג'ון אדמס חתם על ההצהרה ב-4 יולי 1776 ובהמשך היה הנשיא השני של אמריקה.

ציטוט זה מסכם את האמת שכל היזמים כבר מכירים: לעולם לא להפסיק ללמוד. עליכם תמיד להיות חדשניים, לנסות, להתעסק ולשחק עם המוח שלכם. חדשנות מגיעה מלמידה מתמדת. אל תפסיקו לעולם.

 

 

"עדיף להיות לבד מאשר בחברה לא טובה "- ג'ורג' וושינגטון.

בחרו את החברים שלכם בקפידה

אולי אחד האנשים המוכרים ביותר בהיסטוריה האמריקנית, גנרל ואחר כך נשיא, ג'ורג' וושינגטון ניהל חיים מלאי סיכון, הקרבה ושירות לאידיאלים שלו. הוא ידע היטב לבנות לעצמו נתיב ולא לחכות בצד הדרך עם החברה הלא נכונה.

יזמים יודעים זאת ומסכנים את הביקורת והטרוניה של אחרים ומצליחים לסלול את השביל של עצמם ולחיות על פי החזון שלהם. להיות יזם משמעותו להאמין באידיאלים שלכם גם במקרים של ספק או בדידות.

היו נאמנים למשימה הייחודית שלכם ודעו שעדיף לכם להיות לבד מאשר להתערבב עם חיים של מישהו אחר.

 

הערה: קטע זה פורסם לראשונה ב-4 ביולי 2014

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.