6 נובמבר 2013 | יובל מעוז
איך נראה חוזה עם משקיע?

שירות חדש של איגוד התעשיות המתקדמות מציג דוגמאות למסמכים משפטיים המיועדים ליזמים

כיצד נראים הסכמי משקיעים? וכיצד צריך להיות בנוי תקנון חברה או הסכם רכישת מניות? אם עד היום יזמים נתקלו בחומת-ידע בתחומים המשפטים, שירות חדש פותח צוהר לעולם החוזים המשפטיים.

 

איגוד התעשיות המתקדמות IATI, בשיתוף עם פירמות עורכי-דין מובילות, העלה השבוע באתר הבית שלו דוגמאות למסמכים משפטיים שכיחים המשרתים חברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים של ראשית הדרך.

 

בשלב הראשון הועלו שלושה סוגים של מסמכים : דוגמת תקנון חברה, דוגמת הסכם משקיעים ודוגמת הסכם רכישת מניות. בהמשך מתוכננים לעלות מסמכים נוספים, כמו דוגמאות לחוות דעת משפטיות או הסכמי תנאי שימוש.

 

ההסכמים נוסחו על ידי ועדת עורכי הדין של איגוד IATI, בהשתתפות משרדי עורכי הדין  שיבולת ושות', יגאל ארנון ושות' וגולדפרב זליגמן ושות'.

 

לדברי קרין מאיר רובינשטין, מנכ"ל IATI, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות : "המסמכים נוסחו כשירות נוסף שאנו נותנים במאמץ לקדם את היזמים וחברות הסטארט-אפ הצעירות בארץ ונבחרו מתוך מאמץ לסייע לחברות בתחילת הדרך לחסוך משאבים, כמו גם להימנע מקונפליקטים ואי-הבנות מהסכמים שאינם מתאימים".

 

לימור פלד, מפירמת עו"ד שיבולת ושות', אומרת כי "היוזמה נועדה לפנות לשלב ההשקעות החברה. שלב כניסת משקיע בחברה הוא רגע משמעותי ומורכב, הן מבחינת המאמץ והן מבחינת עלויות. זו הפעם הראשונה שיזם ניצב מול מקצוענים בחתימת הסכמים, כשהוא לרוב חסר ניסיון וידע בתחום. החשיפה של המסמכים לדוגמא מאפשרת ליזמים להרגיש יותר נוח ולדעת מה עומד מולם. בנוסף, יש לזה תרומה לתעשייה בכלל ולהבנה מה הסטנדרטים הראויים בתחום".

 

ליאור אבירם, גם הוא ממשרד שיבולת ושות', מוסיף: "סטארט-אפיסטים אוהבים ללמוד ולחקור נושאים לעומק, וכאן אנחנו מאפשרים להעמיק באופן שלרוב אינו נגיש להם. כעת יש ליזם מסמך חיצוני שהוא יכול לעיין בו בזמנו החופשי ולהבין כל מושג לעומק".

 

"הנמענים של המסמכים אינם רק יזמים", אומר אבירם. "אנחנו רוצים לשקף לקרנות הזרות המשקיעות בארץ את הסטנדרט של התעשייה הישראלית, שיראו איך עובדים בישראל ומה נהוג בהשקעה כאן. זה חלון חשוב לכל מבקר שרוצה לבחון את התעשייה הזאת". 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.