6 ספטמבר 2016 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את נתיב בטוח

נתיב בטוח הוא מיזם (עמותה) שמאמין שלחברה האזרחית תפקיד חשוב בשינוי המציאות העגומה בכבישים, ומפתח אמצעים טכנולוגיים שמאפשרים לכל אחד לקחת חלק במאבק החשוב בעבירות התנועה ותאונות הדרכים. הפיתוח הראשון שלנו הוא אפליקציית שומרי הדרך שמאפשרת לכל אזרח לצלם ולתעד עבירות בריונות כביש ומעלה אותן ישירות לשרת באופן מאובטח.

מי אנחנו

נתיב בטוח הוא מיזם (עמותה) שמאמין שלחברה האזרחית תפקיד חשוב בשינוי המציאות העגומה בכבישים, ומפתח אמצעים טכנולוגיים שמאפשרים לכל אחד לקחת חלק במאבק החשוב בעבירות התנועה ותאונות הדרכים. לכולנו יש רקע כזה או אחר של תאונות דרכים בסביבתנו הקרובה, וזה מה שמניע אותנו להעביר לילות רבים עם מעט שעות שינה בפעילותנו, שהיו בה גם רגעים לא פשוטים של קשיים. כולנו עובדים בעבודות נוספות במקביל והתנדבנו במצטבר כבר אלפי שעות. בעצם, כנראה שאפילו קצת יותר מכך מרגע הקמתנו בשנת 2012.

 

 

 

מה אנחנו מחדשים

הפיתוח הראשון שלנו הוא אפליקציית שומרי הדרך שמאפשרת לכל אזרח לצלם ולתעד עבירות בריונות כביש ומעלה אותן ישירות לשרת באופן מאובטח. מתנדבי מרכז הבקרה של המיזם, אנשים מדהימים שמהווים חלק חשוב מאוד במערך העבודה, עוברים ומחליטים האם אכן ישנה עבירה חמורה מספיק להעברה למשטרה. משם זה עובר לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולאגף התנועה במשטרה, כשלראשונה בישראל קיים תיעוד קביל משפטית שאושר על ידי המשנה לפרקליט המדינה ועל ידי המשטרה. שופטי תעבורה בדימוס חיזקו אותנו גם כן עם עמדות חיוביות בנוגע למיזם.

 

 

האתגר הכי גדול שלנו

להצליח להגביר את ההרתעה בכבישים. לייצר מצב בו גם אם אין ניידת באזור אנשים מבינים שביצוע עבירת תנועה הוא דבר טיפשי שכן כל אדם עם נייד יכול לתעד אותם מבצעים את העבירה.

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח

בדומה למלחמות ישראל, גם במלחמה בקטל בדרכים, כמעט כל ישראלי מכיר מישהו שנהרג או נפצע בתאונת דרכים. אין מישהו שלא חווה בריונות בכביש ואין מישהו שלא חרד ליקיריו השוהים יום יום בזירת הקרב הזאת. לכן, אנחנו מקבלים תגובות נהדרות ורוח גבית להמשך הפעילות. ובנוסף לכך, יש לנו רוח צוות מדהימה ושותפים מתנדבים נהדרים שעוזרים לנו. חברות כמו comda, שותפים כמו 2b community של יואל חשין והרבה אנשים טובים באמצע הדרך שרוצים לעזור.

 

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

אמונה במטרה וההבנה שהשינוי שאנו מייצרים הוא ארוך טווח ולכן נדרשה ונדרשת עבורו סבלנות.

 

 

רצינו לומר תודה

לאלפי המתנדבים שפנו וביקשו להתנדב, וכמובן לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שמובילה כיום את המיזם לצד אגף התנועה במשטרת ישראל.

 

 

בעוד שנה מהיום

נייצר אימפקט אמיתי במאבק בתאונות הדרכים.

 

 

כדאי לעקוב אחרינו

אנו מאמינים במטרה שלנו, ומקווים שנגרום גם לכם להאמין בה ובעיקר בדרך להשגתה.

 

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

באתר האינטרנט - www.safelane.org

בפייסבוק- עמותת נתיב בטוח

משרדי העמותה בירושלים

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.